به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت رونق هر چه بیشتر به فعالیتهای خود در کریدور شمال-جنوب، همزمان با فعالیت منظم و منسجم در بازار روسیه، در حال تقویت فعالیت خود در هند است که بر این اساس، طی مذاکرات و با انجام توافقاتی با راه آهن ملی هند و تولیدکنندگان و بازرگانان هندی، قصد دارد تولیدات صادراتی شرق این کشور در کلکته را که به وسیله راه آهن به بنادر غرب هند حمل میشوند، به وسیله ناوگان خود از طریق کریدور شمال-جنوب به روسیه و کشورهای حوزه CIS برساند.
با توجه به اینکه دولت و بازرگانان هند نسبت به توسعه فعالیتهای بازرگانی خود با روسیه، کشورهای حوزه CIS و ایران از طریق کریدور شمال-جنوب بسیار مشتاق و علاقمند هستند، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب از ماهها قبل خطوط منظم حمل کانتینری را از بنادر غرب هند به مقصد بنادر جنوبی ایران راه اندازی کرده است.
در این میان، اقدامات اجرایی و بازاریابی صورت گرفته در جهت تقویت و توسعه همکاریها با طرفهای هندی برای حملونقل کالاهای صادراتی و وارداتی این کشور به روسیه و CIS آغاز شده و با توجه به استقبال بسیار خوب آنها به سرعت در حال انجام است.
گفتنی است کریدور شمال-جنوب بهترین مسیر موجود برای حملونقل کالا بین هند و روسیه است، چراکه مدت زمان ترانزیت از مسیر کریدور شمال-جنوب بین ۲۰ الی ۲۵ روز است در حالیکه حملونقل در مسیر کانال سوئز به سمت روسیه و کشورهای آسیای میانه بین ۴۰ الی ۵۰ روز زمانبر است؛ به نحوی که هیچ مسیر دیگری به لحاظ مدت زمان ترانزیت و هزینه حمل توان رقابت با مسیر کریدور شمال-جنوب را برای دسترسی به بازار روسیه و CIS را ندارد و با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته، هدف این گروه کاهش زمان ترانزیت بین هند و روسیه به ۱۵ روز است.
از سوی دیگر، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت و راهبری بندر سالیانکای روسیه در حاشیه دریای خزر و سرمایه گذاری و توسعه این بندر، ظرف ماههای اخیر گامهای مؤثری را در راستای تقویت فعالیت در کریدور شمال-جنوب برداشته است.
نظر شما