ارتقاء سامانه خدمات غیرحضوری با استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی معتقد است استفاده از ظرفیت سایر شرکت‌ها و به‌ ویژه استارت‌آپ‌ها برای ارتقاء سامانه خدمات غیرحضوری و تولید اپلیکیشن تلفن همراه از مسائل کلیدی برای موفقیت طرح ۳۰۷۰ است.  

به گزارش آتیه‌آنلاین، هفتمین جلسه هفتگی بررسی و ارزیابی سامانه‌های غیرحضوری صبح امروز با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاونان، مدیران کل ستادی و مدیران کل سراسر کشور برگزار شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این جلسه با بیان اینکه هدف سازمان از ارائه خدمات غیرحضوری طرح سی هفتاد، دسترسی آسان به خدمات ارائه شده است، بیان داشت: برنامه‌ای که برای این خدمات در نظر گرفته شده بصورت کوتاه‌ مدت و موقت نیست و هدف نهایی ما این است که مخاطبان و جامعه هدف ما بتوانند به صورت مستمر و پایدار از آن خدمت، بصورت غیرحضوری بهره‌مند شوند.  

مصطفی سالاری با بیان اینکه براساس این طرح از ۹۶ میلیون مراجعه به مراکز تامین اجتماعی،۷۰ میلیون مراجعه کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: تمام هدف ما از ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به مردم، راحتی و کاهش مراجعه آنها است؛ بنابراین تلاش می‌کنیم هر سی خدمت پرمراجعه که قرار است غیرحضوری به مردم خدمت‌رسانی کنند؛ بدون مشکل انجام شود. خدمات غیرحضوری را از منظر استفاده‌کننده نهایی بررسی می‌کنیم و آن‌ها را به گونه‌ای ارائه می‌دهیم که مردم با سهولت و اطمینان کامل استفاده کنند.

وی از اهمیت همکاری استارتاپ‌ها برای اقدامات سازمان خبر داد و تاکید کرد: شرکت‌ها و استارتاپ‌ها درخصوص خدمات غیرحضوری و معرفی آن‌ها به مردم و همچنین اطلاع‌رسانی خدمات غیرحضوری سازمان، می‌توانند به مجموعه کمک کنند.

سالاری تاکید کرد: استفاده از ظرفیت سایر شرکتها و بویژه استارت‌آپ‌ها برای ارتقاء سامانه خدمات غیرحضوری و تولید اپلیکیشن تلفن همراه از مسائل کلیدی برای موفقیت طرح ۳۰۷۰ است.  

سالاری تأکید کرد: معاونت بیمه ای و مرکز فناوری اطلاعات با دقت و جدیت کامل به تمامی نظرات و پیشنهادات و همچنین اشکالات احتمالی که از سوی بهره‌برداران و بویژه مدیران استانی تأمین اجتماعی اعلام می‌شود، رسیدگی می‌کنند و قبل از رونمایی هر سامانه باید تأییدیه لازم از معاونت بیمه‌ای دریافت شود.

وی بر لزوم بررسی و ارزیابی دائمی خدمات غیرحضوری رونمایی شده تأکید کرد و گفت: پایداری سیستم و پیشگیری از قطعی و کندی را با جدیت دنبال می‌کنیم و برای رصد و ارزیابی دائمی سامانه خدمات غیرحضوری از ظرفیت سایر شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات کشور نیز استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اصلاح و ارتقاء معماری سیستم‌های فناوری اطلاعات این سازمان را از مهمترین مسائل ارزیابی کرد و گفت: هر کاری که برای تضمین خدمت‌رسانی بهینه و غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به مردم لازم باشد با جدیت و عزم و اراده بسیار بالا انجام می‌دهیم و هیچ محدودیتی در زمینه ارتقاء سامانه‌های سازمان نداریم.

سالاری معاونت بیمه‌ای و ادارات کل تأمین اجتماعی سراسر کشور را به عنوان بهره‌برداران سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی در پیشبرد طرح ۳۰۷۰ دانست و گفت: نظرات و پیشنهادات بهره‌برداران با دقت کافی بررسی می‌شود و امیدواریم با همکاری بین واحدهای مختلف سازمان شاهد ارتقاء قابل توجه کیفیت خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی باشیم.

وی طرح ۳۰۷۰ را دارای اهمیت بسیار بالا برای سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: همکاران واحدهای فناوری اطلاعات در ماه‌های اخیر برای تحقق این برنامه مهم زحمات فراوانی متقبل شدند و این طرح در کنار طرح نسخه الکترونیک منجر به ایجاد تحول اساسی در خدمات سازمان تأمین اجتماعی می‌شود.

سالاری روند فعلی خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی را روبه پیشرفت ارزیابی کرد و گفت: مسئله خاصی که منجر به ایجاد توقف و یا انحراف در طرح شود، وجود ندارد و این طرح بسیار مهم با همکاری واحدهای مختلف درحال اجرا است و انتظار داریم مطابق بازه زمانی این طرح‌ها تکمیل شود.

کد خبر: 4671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =