به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، عباس تابش افزود: شکایتهایی درخصوص کم کردن آپشنها و امکانات رفاهی از پیش وعده داده شده از سوی خودروسازان، همچنین شکایاتی درخصوص تحویل دیرتر از موعد خودروها داشتهایم که این شکایتها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
رییس سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ادامهداد: عمده شکایتهای واصله در خصوص خودروی «شاهین» (نوبرانه گروه سایپا) مبنی بر حذف برخی آپشنها و همچنین بالا بودن قیمت نسبت به انتظارات از آن دریافت شده که در دست بررسی است.
وی بیانداشت: قیمت خودروها متشکل از بهای تمام شده آنها، همراه با هزینههای جانبی و تبعی است که دسته دوم هزینهها باید با پیگیری وزارت صنعت کاهش یافته و حذف شوند.
تابش با اشاره به توان و ظرفیت بالای تخصصی سازمان حمایت که از ابتدا این سازمان به منظور کارشناسی قیمتها ایجاد شده، تاکید کرد: این قابلیت در هیچ نهاد و دستگاه دیگری وجود ندارد، با این حال قیمتگذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است و خودروسازان نیز مدارک و مستندات خود برای هرگونه تغییر قیمت را به این شورا ارسال میکنند.
بهتازگی برخی مشتریان در تماسهای مردمی با ایرنا از تولید خودروهای با عنوان S یا پلاس از سوی خودروسازان داخلی انتقاد کردند که به اعتقاد آنان با ارائه اندک تغییرات در رخ خودروها (فیس لیفت) یا اضافه شدن برخی امکانات و آپشنها، در برخی موارد تا بیش از ۴۰ میلیون تومان نسبت به نمونه اولیه همان خودروها گرانَتر فروخته میشوند.
طبق مصوبه شورای رقابت، محصولات ایرانخودرو از روز شنبه (اول خرداد ماه) بهطور متوسط ۸.۲ درصد و محصولات سایپا بهطور متوسط ۸.۹ درصد گران شدند.
این تصمیم مطابق نشست ۱۳ اردیبهشت ماه شورای رقابت برای تعیین تکلیف قیمت خودرو در سال جدید اجرایی شد.
نظر شما