به گزارش آتیه آنلاین، شعبه ۲۵ تامین اجتماعی تهران بزرگ، واقع در منطقه سعادت آباد، از بزرگترین شعب سازمان است که با در برگیری محدوده جغرافیایی بسیار گسترده، کارگاه های زیادی را پوشش می دهد و از این رو، وصولی حق بیمه در این شعبه بیشترین مقدار در سطح کشور و به تنهایی برابر با سه اداره کل در است.
از سوی دیگر، استاندارد تامین اجتماعی برای خدمت رسانی در شهرهای بزرگ ۶۰ هزار بیمه شده در هر شعبه است، در حالی که شعبه ۲۵ تعداد ۲۲۰ هزار بیمه شده را پوشش می دهد. به عبارت دیگر برای ارائه خدمات به این تعداد بیمه شده به ۴ شعبه مستقل نیاز است.
با توجه به شلوغی بیش از حد ساختمان شعبه ۲۵ و مشکلات اداری که گسترگی حجم کار برای کارکنان این شعبه ایجاد کرده است در دهه پیش تصمیم بر این شد تا چند شعبه شلوغ در استان تهران و از جمله شعبه ۲۵ مستقل شوند که البته این مهم به علل گوناگون اجرایی نشد.
به تازگی و بعد از بازدید دکتر سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از شعبه ۲۵، دستور ایجاد شعبه جدید برای کاهش بار مراجعان صادر شد.
در این مسیر تهیه ساختمان مناسب و تجهیز و راه اندازی آن – تحت عنوان شعبه ۳۲ - از جمله کارهای بزرگ و پر هزینه ای است که به گفته حسین امیریگنجه، مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ طی ۳ هفته گذشته برنامهریزی شده و به اجرا درآمده است.
تحقق یک آرزو پس از ۱۳ سال
امیری گنجه با توجه به اهمیت شعبه ۲۵ تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در سطح شعب استان تهران گفت: همه شعب تامین اجتماعی به لحاظ ماهیت درآمدی و هزینهای؛ نقش تعیینکنندهای در تحقق اهداف سازمان تامین اجتماعی دارند، اما حجم کاری شعبه ۲۵ تامین اجتماعی غرب و گردش مالی این شعبه معادل ۳ اداره کل در سطح ایران میباشد که این امر نه تنها فشار مضاعفی بر کارکنان تحمیل مینمود؛ بلکه فضای شعبه نیز در شان و شخصیت کارکنان، بیمهشدگان، بازنشستگان و مستمریبگیران نبود.
امیریگنجه با اشاره به شلوغی، ازدحام، تاخیر در وصول و ترافیک کاری در شعبه ۲۵ گفت: این شعبه بیش از ۲۲۰ هزار بیمهشده را تحت پوشش حمایتهای کوتاهمدت و بلندمدت دارد و این حجم گسترده؛ فشار مضاعفی به کارکنان تلاشگر و خدوم تحمیل شده است و بعضا موجبات نارضایتی مخاطبان را در فضای محدود دامن میزند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تهیه و تجهیز شعبه ۳۲ را پس از ۱۳ سال یک آرزوی بزرگ برای مسئولان، کارکنان و مخاطبان دانست و تصریح نمود: در تلاش شبانهروی بنا داریم در کمترین زمان ممکن و با توجه به راهبردهای اداره کل غرب تهران بزرگ (مدیریت منابع، مدیریت مصارف، تابآوری و کرامت انسانی) و با همکاری معاونت اداری مالی ستاد مرکزی و دیگر مسئولان به بهرهبرداری برسانیم.
نظر شما