به گزارش آتیه آنلاین، تعهدات کوتاهمدت و بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی به حدود هشت میلیون مستمریبگیر با اعضای خانواده و ۴۰ میلیون جامعه بیمهشدگان و افراد تبعی آنان رقم بسیاری بالایی است که آخرین دادههای آماری نشان میدهد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۴ هزار و ۳۷۷ میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومان ارزش خدمات بیمهای به این گروههای مشمول بوده است.
سازمان تأمین اجتماعی که ۵۳ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است خدمات بیمهای خود را در قالب حضوری و غیرحضوری ارائه میدهد البته بخش عمدهای از انواع خدمت گسترده این نهاد بیمهگر به صورت غیرحضوری و در قالب سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، برنامه کاربردی تأمین من و مرکز ارتباطات مردمی سازمان با شماره تلفن ۱۴۲۰ به همه ذینفعان و شرکای اجتماعی ارائه میشود.
ارائه ۲۲۸ میلیون خدمت به ذینفعان و مخاطبان
ارائه خدمات غیرحضوری به همه بیمهشدگان و مستمریبگیران به عنوان بخشی از خدمات گسترده سازمان تأمین اجتماعی به گروههای مشمول است که در بازه زمانی ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ میلیون و ۶۸۱ هزار خدمت به مشمولان تحت پوشش سازمان ارائه کرده است.
آخرین آمارهای موجود حاکی از آن است که در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی ۶۲ خدمت به صورت غیرحضوری به بیمهشدگان، مستمریبگیران و کارفرمایان به عنوان ذینفعان و شرکای اجتماعی این نهاد بیمهگر ارائه میدهد که در بخش تعهدات کوتاهمدت و بلندمدت انواع خدمت به این گروهها اختصاص داده شده است.
۱۵۸ میلیون مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری
سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در راستای گسترش انواع خدمات به صروت غیرحضوری در سالهای اخیر خدمات مختلفی را به همه گروههای تحت پوشش این سازمان ارائه میدهد تا بتواند بخشی از هزینههای مربوط به مراجعه افراد به شعب و مراکز برای ذینفعان و خود سازمان تأمین اجتماعی کاهش یابد.
براساس آمارهای موجود در سامانه تأمیننما تعداد مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری در این بازه زمانی ۱۵۸ میلیون و ۸۲۰ هزار مورد بوده که نشان از استقبال همه مخاطبان به دریافت خدمات در قالب غیرحضوری برای کاهش مراجعه به شعب و مراکز است.
طبق آمارهای موجود متوسط ارزش خدمات ارائه شده به جامعه تحت پوشش براساس روز، ساعت و سال مشخص است به طوری که هر ثانیه به طور متوسط بیش از ۲۰.۵ میلیون تومان، هر دقیقه به طور متوسط بیش از ۱.۲ میلیارد تومان، هر ساعت به طور متوسط حدود ۷۴.۴ میلیارد تومان و هر روز به طور میانگین به حدود ۱.۷۸ هزار میلیارد تومان خدمت به همه بیمهشدگان و مستمریبگیران ارائه شده است.
همچنین براساس آمارهای موجود ارزش نهایی خدمات بیمهای در سال گذشته حدود ۴۷۷ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان است که همه گروههای تحت پوشش از این خدمات استفاده میکنند.
میزان تعهدات کوتاهمدت و بلندمدت به گروههای تحت پوشش
همچنین براساس آمارهای موجود سامانه تأمیننما میزان ارزش خدمات در بخش تعهدات بیمهای بلندمدت از ابتدای سال جاری ۴۴۳ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان است.
آمارهای موجود این سامانه نشان میدهد که در بخش خدمات بیمهای کوتاهمدت ارزش این خدمات به همه بیمهشدگان و مستمریبگیران تحت پوشش ۱۱۱ هزار و ۱۳ میلیارد تومان بوده است که گروههای مشمول میتوانند با توجه به شرایط از این نوع خدمت استفاده کنند.
گسترش خدمات غیرحضوری در تأمین اجتماعی
سازمان تأمین اجتماعی به واسطه گستردگی تعداد افراد مشمول مانند بیمهشدگان، مستمریبگیران و بازنشستگان در سالهای اخیر به دنبال گسترش خدمات غیرحضوری به همه افراد تحت پوشش است به گونهای که با اجرای طرح ۳۰۷۰ به دنبال ارائه ۳۰ نوع خدمت برای کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه افراد به شعب و مراکز بیمهای و درمانی بود که در این سالها با اقدامات و برنامهریزیهای گسترده در راستای افزایش این خدمات اقدام کرده است.
در همین راستا خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در چند بخش به همه گروههای تحت پوشش ارائه میشود که شامل سامانه خدمات غیرحضوری، برنامه کاربردی تأمین من و سامانه ۱۴۲۰ مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی در قالب ارسال پیام، تماس تلفنی و مشاورههای حضوری و غیرحضوری است.
براساس آخرین دادههای آماری در حال حاضر ۶۲ خدمت در قالب غیرحضوری به همه ذینفعان و مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی ارائه میشود که همچنان برنامهریزی بر گسترش این خدمات است و در حال حاضر ۶ برنامه دیگر برای ارائه به صورت غیرحضوری در دستور کار این سازمان بزرگ بیمهای قرار دارد.
اکنون چهار میلیون نفر برنامه کاربردی تأمین من برای برخورداری از خدمات آن، این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کرده تا بتوانند از انواع این خدمات بهرهمند شوند.
همچنین برنامه خدمات غیرحضوری در سامانهای به همین نام در سازمان تأمین اجتماعی با ارائه سالانه بیش از ۱۶۰ میلیون مراجعه و بیش از ۴۴ میلیون ارائه خدمات در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir به همه گروههای تحت پوشش در بخش ارائه خدمات فعالیت دارد.
سامانه ۱۴۲۰ و خدمات گسترده به مخاطبان
سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی براساس آمارهای موجود در در سال ۱۴۰۰ میزان خدمات در همه بخشهای این مرکز به ۲ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۱۹۰ مورد رسید، در سال ۱۴۰۱ میزان خدمات دریافتی مخاطبان و ذینفعان در مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با رشد قابل توجهی مواجه شده که به رقم پنج میلیون و ۳۰۴ هزار و ۵۱۹ خدمت در بخشهای مختلف این مرکز ارتباطی رسید.
رشد پاسخگویی به مخاطبان در سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۵۷ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۱ نیز ۳۱ درصد بوده است که دادههای آماری موجود حاکی از آن است که ۶ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۷۳۴ نفر در همه بخشهای مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته خدمات گسترده خود را دریافت کرده و این آمارها رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داشته است. همچنین در سه ماهه نخست سال جاری نیز یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۹۴۱ نفر موفق به پاسخگویی سوالات خود در قالب مشاورههای و تماسهای تلفنی یا پیام کوتاه و صوتی در مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی شدند.
نظر شما