به گزارش آتیهآنلاین به نقل از ایرنا، داود سعدزاده با بیان این مطلب افزود: رانندگانی که تمایل به افزایش دستمزد مازاد دستمزد مقطوع داشته باشند در ابتدا لازم است با مراجعه به صفحه کاربری خود در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir از وجود و صحت سوابق پرداخت حق بیمه خود اطمینان حاصل کنند.
وی بیان کرد: در ادامه رانندگان میتوانند با مراجعه به شعبه محل بیمهپردازی نسبت به ارائه و تکمیل فرم درخواست تعیین میزان دستمزد مازاد و همچنین درج مجموع سوابق پرداخت حق بیمه خود تا تاریخ تقاضا و مطابق جدولی که در این باره بر اساس معیارهای سن و سابقه پرداخت حق بیمه تهیه شده و در اختیار متقاضی گذاشته میشود، اقدام کنند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز گفت: رانندگانی که تمایل به استفاده از قابلیت انتخاب افزایش دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع دارند، باید هر ماه حق بیمه دستمزد مازاد را به اضافه اصل حق بیمه و در مهلت مقرر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند تا خللی در روند تداوم حمایتهای مقرر در قانون تامین اجتماعی برای آنان پیش نیاید.
سعدزاده افزود: حق بیمه دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع، مشمول معافیت موضوع ماده (هفت ) قانون هدفمندسازی یارانه ها و بند (ب) ماده (۱۱) آئین نامه اجرایی قانون مذکور نیست و لازم است با نرخ کامل (۲۷ درصد) توسط بیمهشده بصورت انفرادی و یا توسط شرکتهای تعاونی کارگزار حمل ونقل به صورت گروهی پرداخت شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی البرز بیان کرد: پذیرش درخواست رانندگان متقاضی افزایش دستمزد مازاد، منوط به پرداخت و تسویه حساب کامل حق بیمههای گذشته و ایامی که بیمهشده مشمول قانون بیمه اجتماعی رانندگان بین شهری بوده، است.
وی تاکید کرد: چنانچه رانندگان به هر دلیلی از ادامه پرداخت حق بیمه مازاد منصرف شوند، ضروری است قبل از پرداخت حق بیمه ماه جاری، بلافاصله موضوع را به شعبه بیمهپردازی خود اعلام کنند.
سعدزاده گفت: این اقدام به منظور افزایش مستمری رانندگان بین شهری در دوران بازنشستگی انجام شده است، تا پیش از این بخشنامه، نرخ دریافت حق بیمه از رانندگان تابع دستمزد مقطوع ابلاغی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، به همین دلیل در ایام بازنشستگی مشمول دریافت حداقل حقوق بودند.
وی افزود: با اجرای این بخشنامه امکان افزایش مستمری آنان در دوران بازنشستگی فراهم خواهد شد.
نظر شما