جهش 20 درصدی در حوزه ریلی تا پایان امسال

مدیر عامل راه آهن با اشاره به عقب‌ماندگی ۱۰ درصدی راه‌آهن در برنامه پیش‌بینی‌شده طی ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، تاکید کرد: برای پنج ماه آینده، برنامه‌ای برای تعمیر لکوموتیوها و مدیریت آنها تدوین خواهد شد تا جهش ۲۰ درصدی در ۶ ماه دوم اتفاق بیفتد.

به گزارش آتیه آنلاین ،"جبارعلی ذاکری" در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیات‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته بر اهتمام راه‌آهن برای استفاده از نظرات خبرگان ریلی، مدیران شرکت‌های ریلی باری و مسافری به منظور اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه تأکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باتوجه‌به اینکه ظرفیت حمل‌ونقل ریلی نسبت به برنامه عقب بوده است، اینک سعی شده با تفویض اختیارات به مدیران مناطق و تمرکززدایی از مرکز و امیدبخشی، تصمیمات در کوتاه‌مدت اتخاذ شود و با هماهنگی راه‌آهن و مجموعه‌های بالادست، گام‌های موثر در این حوزه به طور گام‌به‌گام برداشته شود.

وی تصریح‌کرد: عمده مشکلات حمل‌ونقل ریلی مربوط به عمر بالا در حوزه نیروی کشش و لکوموتیو است که با پیگیری‌های انجام شده، مقرر شد تا پایان این ماه از محل استجازه رهبر معظم انقلاب، اعتبارات در این زمینه تأمین شود.

ذاکری با اشاره به عقب‌ماندگی ۱۰ درصدی راه‌آهن در برنامه پیش‌بینی‌شده طی ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، تاکید کرد: برای پنج ماه آینده، برنامه‌ای برای تعمیر لکوموتیوها و مدیریت آنها تدوین خواهد شد تا جهش ۲۰ درصدی در ۶ ماه دوم اتفاق بیفتد.

مدیرعامل راه‌آهن خواستار استفاده از خرد جمعی برای کاهش مشکلات حوزه ریلی کشور شد و خاطرنشان‌کرد: ترجیح ما این است که به‌جای ایجاد کارگروه، امکان ورود نمایندگان شرکت‌های ریلی در بخشی از ساختار راه‌آهن، از جمله حضور در جلسات گراف، کمیسیون عالی سوانح و مناطق فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، خواستار اصلاح ساختار به‌ویژه در حوزه بازرگانی خارجی شد و خاطرنشان‌کرد: لازم است تا در نرخ‌گذاری تعرفه اقداماتی انجام شود، به‌طوری‌که نرخ تعرفه ریلی نسبت به جاده‌ای مناسب باشد تا صاحبان بار ریل را به جاده ترجیح دهند.

وی از توافقات انجام شده بین راه‌آهن و سازمان بنادر خبر داد و تصریح کرد: برنامه اقدام مشترکی تدوین شده تا طی یک ماه آینده، بارهای ریل پسند در بنادر شناسایی شوند تا سهم حمل بار بنادر در پایان برنامه به ۲۵ درصد برسد.

ذاکری با اشاره به عمده درخواست مدیران شرکت‌های ریلی در زمینه ایراد در تفسیر قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، تاکید کرد: هدف قانون‌گذار از این موضوع، حمایت از صنعت ریلی بوده که در حال حاضر عکس آن هدف اجرا می‌شود.

در این نشست تخصصی، اعضای هیات‌مدیره انجمن صنفی به بیان فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت حمل‌ونقل ریلی پرداخته و طی آن، راهکارهای پیشنهادی خود برای بهبود حوزه حمل‌ونقل ریلی کشور را با مدیرعامل راه‌آهن مطرح کردند.

عمده درخواست‌هایی که از سوی اعضای هیات‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته در این نشست مطرح شد، شامل تشکیل کارگروه‌های تخصصی به‌منظور بازنگری در ساختار و قوانین با هماهنگی دفتر تنظیم‌گری ضوابط و مقررات راه‌آهن، تسریع در فرایندهای اجرای فوری ماده ۱۲ به‌منظور ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری جدید بخش خصوصی، جلوگیری از تبعیض بین حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای به‌ویژه در نرخ گازوئیل و مالیات بر ارزش‌افزوده، تسهیل در صدور مجوزهای فورواردی در حوزه ترانزیت، تامین لکوموتیوهای بخش مسافری و رفع گلوگاه‌ها بود.

کد خبر: 75181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =