خلق ۷۳ همت منابع ناشی از جذب ۲.۸ میلیون بیمه‌شده جدید

"میرهاشم موسوی" مدیرعامل سابق سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در سه سال اخیر ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده جدید به جمع سازمان اضافه شدند که از این طریق ۷۳ هزار میلیارد تومان منابع جدید برا این نهاد بیمه‌ای خلق شد.

به گزارش آتیه آنلاین، موسوی امروز چهارشنبه ۱۸ مهرماه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید سازمان تأمین‌اجتماعی بیان کرد: همه ما در آرمان انقلاب و مقاومت حضور داریم. هر چه ما داریم مرهون اخلاص شهید آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم است.اقدامات دولت شهید رئیسی در امروز و سال‌های آتی مشخص خواهد شد.
وی افزود: تاثیرات خروجی کاهش نرخ بیکاری و راه‌اندازی مجدد بنکاه‌های بیکاری را در سازمان تأمین‌اجتماعی دیدیم. همچنین تاثیرات این رویکرد نیز در حوزه بیمه بیکاری مشاهده کردیم.
موسوی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی ۲۷۰ هزار میلیارد تومان بود و امروز به ۹۶۸ هزار میلیارد تومان رسیده است و در این سال‌ها مساله اصلی ما پایداری منابع سازمان تأمین‌اجتماعی بوده است. همچنین بدهکاری ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی به بانک رفاه در این مدت پرداخت شد.
مدیرعامل سابق سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: برخی اوقات برای ایفای تعهدات و پرداخت مستمری‌ها در دوره‌ای چند هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی استقراض صورت می‌گرفت.
او ادامه داد: ماه گذشته ۷۷ هزار میلیارد تومان ایفای تعهد را انجام دادیم و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا به امروز ریالی استفراض از سیستم بانکی برای عمل به تعهدات نداشته‌ایم؛ امروز سازمان تأمین‌اجتماعی این شرایط نسبی را دارا است.
موسوی‌توضیح داد: در این دوره علاوه بر عدم فروش املاک سازمان، املاک جدیدی نیز به سازمان اضافه شد. همچنین در ۶ ماهه امسال ۴۱۶ هزار میلیارد تومان ایفای تعهدات در تأمین‌اجتماعی انجام شده است.
وی افزود: این شرایط رویکردی بود که جز با مدیریت حرفه‌ای و مبتنی بر نکاه راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی ممکن نبود. توسعه خدمات نیز در این شرایط سخت قابل توجه بود.
مدیرعامل سابق سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در این مدت ۵۶ مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی نیز به بهره‌برداری رسید. همچنین ۲۴۶ پروژه درمانی دیگر نیز در این دوره راهبری شد که ۲۰ هزار میلیارد تومان را در سال‌جاری شامل شده است.
او ادامه داد:برای اولین بار در حوزه بیمه‌ای لیست هوشمند به صورت کامل در سراسر کشور پیاده شد. همچنین بیش از ۶۰ خدمت غیرحضوری امروز در دسترس همگان قرار دارد. ما در این دوره پس از پرداخت مستمری اولویت درمان را در دستور کار داشتیم و در کنار توسعه درمان مستقیم، این رویه را ادامه دادیم. برای جبران برخی کاستی‌ها موضوع توسعه بیمه تکمیلی اتفاق افتاد وامروز تقبل ۵۰ درصد هرینه بیمه تکمیلی توسط سازمان تأمین‌اجتماعی در حال انجام است. در حوزه درمانی نیز امروز ۲۳ هزار میلیارد تومان بدهی مربوط به بخش درمان را در دستور کار قرار داده و محقق کردیم.
موسوی تاکید کرد: تأمین اجتماعی را باید سازمانی پیچیده دانست و باید برای این نهاد بزرگ بیمه‌ای زمان گسترده‌ای برای راهبری است. این سازمان همچنین نیازمند توجه ویژه به الزامات مدیریتی است و اولین این الزامات را باید قانونمداری دانست.
مدیرعامل سابق سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: با اقدامات موثر باید از ناامید کردن مردم در سازمان تأمین‌اجتماعی جلوگیری کرد. بحران‌سازی‌ افراطی موضوعی است که آن را نباید در سازمان تأمین‌اجتماعی شاهد باشیم؛ به این واسطه باید از ویژگی‌های سرمایه‌گذاری و تجربیات جهانی استفاده کنیم.
وی بیان کرد: ما در دوره اخیر با جذب ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده جدید، اقدامات مناسبی در حوزه توسعه بیمه‌ای را رقم زدیم.
موسوی افزود: همچنین در این دوره ۲۵۷ هزار میلیارد تومان تادیه بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی محقق شد که آن را می‌توان بزرگترین تادیه بدهی‌های دولت به این سازمان محسوب کرد.
او همچنین گفت: راهبردهای کلان، راهکارهای مواجهه و نقطه‌زنی در ارتباط با حوزه عملکردی سازمان تأمین‌اجتماعی در سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی دیده شده است.
مدیرعامل سابق سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه بیان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در حوزه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی، تحقق کامل این حوزه را شاهد باشیم.
وی‌ در پایان از همه کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در ستاد مرکزی، استانها، شعب و مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی، حوزه اقتصادی و شستا، بانک رفاه و شرکای اجتماعی کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و جمع دولت سیزدهم برای فعالیت در دوره سه ساله اخیر تقدیر کرد.

کد خبر: 74783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =