شارژ اعتبار مرحله اول و دوم طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال مشمول در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از شارژ اعتبار مرحله اول و دوم برنامه ارائه سبد غذایی به کودکان زیر ۵ سال مشمول در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد امین بابائی در این باره گفت: یکی از اقداماتی که در دولت سیزدهم آغاز شد و در دولت چهاردهم نیز ادامه دارد، توجه به ارتقای امنیت غذایی شهروندان به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر است.

وی افزود: طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان مربوط به خانوارهای ۷ دهک اول دارای کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه است که روند رشد آنها متناسب با استانداردها نیست و دچار اختلالاتی نظیر کوتاه‌قدی، لاغری شدید و کم‌وزنی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: این خانوارها در راستای بهبود تغذیه کودک خود می‌توانند سبد کالایی تعیین‌شده توسط انستیتو تغذیه وزارت بهداشت را تا سقف ریالی تعیین‌شده «رایگان» خریداری کنند.

بابائی گفت: بر اساس این طرح،اعتبارحساب سرپرستان خانوار دهک یک تا پنج دارای کودک زیر ۵ سال، به ازای هر کودک دارای کوتاهی قد، کم وزنی و یا لاغری شدید،ماهانه یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان شارژ می‌شود که این رقم برای دهک‌های ششم و هفتم مبلغ ۶۶۰ هزار تومان است؛ این در حالی است که این اعتبار صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالا اعم از مواد لبنی، پروئتینی، میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات تعریف شده و قابلیت «نقد» کردن ندارد.

وی افزود: کودکان مشمول این طرح از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی معرفی شده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرفا بر اساس دهک درآمدی خانوار مشمول، حساب یارانه سرپرستان خانوار را شارژ می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در خراسان رضوی، ۱۸ هزار و ۲۵۸ کودک مشمول طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال هستند.

بابائی گفت: در این مرحله، به ازای هر کودک مشمول در دهک‌های یک تا پنج، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و برای کودکان مشمول دهک‌های ششم و هفتم، ۶۶۰ هزار تومان بحساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

کد خبر: 74606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =