یک‌هزار مددجوی ناشنوا زیر پوشش بهزیستی بروجرد هستند

رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: یک هزار مددجوی ناشنوا و کم شنوا زیرپوشش این نهاد حمایتی در بروجرد هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، کرم رضا پیردایه به مناسبت روز جهانی ناشنوایان با بیان اینکه افراد ناشنوا و کم‌شنوای زیر پوشش بهزیستی با توجه به بررسی وضعیت، مستمری دریافت می‌کنند افزود: افراد دچار کم‌شنوایی و ناشنوایی تحت پوشش در گروه‌های سنی مختلف قرار دارند بطوری‌ که از کودک تا افراد سالمند را در برمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه افراد ناشنوا و کم شنوای زیر پوشش بهزیستی، وسایل و تجهیزات توان‌بخشی مورد نیاز همچون سمعک و باطری سمعک را دریافت می‌کنند، بیان کرد: این افراد همچنین از سایر حمایت‌ها مانند دریافت تسهیلات خوداشتغالی، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه درمان و سایر کمک‌های موردی نیز بهره‌مند می شوند.

رییس اداره بهزیستی بروجرد با اشاره به اینکه مشکلات مرتبط با ناشنوایی از همان روزهای آغاز تولد قابل تشخیص است، گفت: همه نوزادان متولد شده در شهرستان بروجرد در همان سه روز نخست تولد مورد تست غربالگری شنوایی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: با انجام این تست، چنانچه نوزادانی دارای مشکلات مرتبط با ناشنوایی باشند تشخیص داده شده و اگر نیاز به اقدامات تخصصی همچون کاشت حلزون باشد مورد حمایت بهزیستی قرار می گیرند.

کد خبر: 74539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =