بازنشستگی بیش از ۵۰۰ کارگر مشاغل سخت در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بازنشستگی ۵۰۹ کارگر استان در کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور طی نیمه نخست امسال تایید شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد ناصری‌نیا در جلسه بررسی پرونده‌های کارگری در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کمیته بدوی و تجدید نظر پرونده‌های مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران را بررسی می‌کنند که امسال ۶۶۵ پرونده در سامانه مشاغل سخت ثبت و در ۱۶ جلسه کمیته بدوی بررسی شد.

وی افزود: از این تعداد ۴۱۴ درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای تکمیل و انجام مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: نیمه نخست امسال ۲۱۹ پرونده نیز در کمیته تجدید نظر مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد، ۹۵ درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان استان تایید شده است.

ناصری نیا گفت: در مشاغل سخت و زیان آور، عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار روی سلامت کارکنان تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین شغل‌هایی که ماهیت سخت و دشوار دارند، مشمول قانون جدید بازنشستگی می‌شوند و کارگران این واحدها، می‌توانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس قانون بازنشستگی پیش از موعد، بیمه‌شدگان تامین اجتماعی مشمول قانون کار در صورتی که حداقل ۵۵ سال تمام داشته و سابقه پرداخت حداقل ۲۰ سال حق بیمه داشته باشند، می‌توانند با اطلاع کارفرمای خود درخواست بازنشستگی را به سامانه مشاغل سخت http//: sakht.mcls.gov.ir ارائه کرده تا در کمیته بدوی مطرح و رسیدگی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به افزایش بازرسی‌ها، آموزش ایمنی و بهداشت کار به کارگران و کارفرمایان و رفع خطرات محیط کار اشاره کرد و ادامه داد: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان بندی شده بررسی می شود و کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آیین نامه‌های مرتبط هستند.

کد خبر: 74538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =