افزایش نیروی انسانی واحدهای فناوری اطلاعات ضروری است

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی کاشان با توجه به گسترش خدمات این حوزه و تولید نرم‌افزارهای جدید، مسئولیت و وظایف کارشناسان آی‌تی را رو به فزونی بیان کرد و افزایش نیروی انسانی واحدهای فناوری اطلاعات را ضروری دانست.

سید حمید موسوی‌فرد در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در شرح مهمترین وظایف کارشناسان فناوری اطلاعات، گفت: در حال حاضر تمامی واحدهای مراکز درمانی برای پیشبرد امور خود از سیستم‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند و یکی از رایج‌ترین خدمات ما، نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارهای سازمانی است. در عین‌ حال، ما پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم‌ها را نیز انجام می‌دهیم.

وی افزود: برای مثال؛ در حوزه نرم‌افزاری، نصب و بررسی عملکرد آنتی‌ویروس‌ها و به‌روزرسانی آن‌ها در حیطه وظایف ما است. همچنین باید از برخط بودن نرم‌افزارها برای ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان اطمینان یابیم. همچنین آموزش کاربران به‌منظور استفاده از سیستم‌ها، دریافت و نگهداری نسخ پشتیبان و حفظ امنیت داده‌ها نیز از دیگر خدماتی است که ارائه می‌دهیم.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات مدیریت درمان کاشان با دارا بودن ۱۶ سال سابقه فعالیت، استقرار نسخه الکترونیک را از مهمترین برنامه‌های عملیاتی حوزه فناوری اطلاعات تأمین‌اجتماعی برشمرد و افزود: با توجه به اجرای این طرح از حدود ۱۰ سال قبل تاکنون، اکنون بسیاری از پزشکان نحوه کار با سیستم‌های درج نسخه الکترونیک را فرا گرفته‌اند و تنها در برخی زمینه‌ها مانند سازوکار ورود با کد یکتا، فراموشی «گذرواژه» و گاه قطعی و کندی اینترنت و سامانه نسخه‌نویسی، ‌مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

موسوی‌فرد تأکید کرد: با این حال، رفع این موارد در ساعات اداری از سوی شرکت پشتیبان و در ساعات غیراداری از طریق سامانه تلفنی و اینترنتی ۱۴۲۰ سازمان تأمین‌اجتماعی، قابل پیگیری است.

او نوبت‌دهی غیرحضوری را از دیگر خدمات فناوری اطلاعات برشمرد و گفت: در واحدهای درمانی زیرمجموعه مدیریت درمان کاشان، نوبت‌دهی غیرحضوری به‌ شیوه‌های تلفنی، کد دستوری (USSD)، اینترنتی و اپلیکیشن ارائه می‌شود و بسیاری از مردم، نوبت‌های خود را از طریق تلفن دریافت می‌کنند.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات مدیریت درمان کاشان با اشاره به مهمترین مسائل حوزه فناوری اطلاعات، تأکید کرد: با توجه به طراحی و تولید نرم‌افزارهای جدید، حجم امور کارشناسان فناوری اطلاعات نیز گسترش می‌یابد، در نتیجه لازم است تا ردیف شغلی فناوری اطلاعات؛ به‌ویژه در واحدهای شبانه‌روزی افزایش یابد. چنانچه روند فعلی خدمات فناوری اطلاعات بدون افزایش نیروی انسانی ادامه یابد، کارشناسان نیز دچار فرسایش شغلی می‌شوند.

موسوی‌فرد درباره مهمترین برنامه‌های در دست اجرای حوزه فناوری اطلاعات، افزود: در گامی دیگر درنظر داریم تا خطوط نوبت‌دهی از طریق خطوط تلفنی را ارتقا دهیم. همچنین استانداردسازی اتاق‌های «سرور» به‌منظور افزایش امنیت و حفظ «دیتا» را پیگیری می‌کنیم. همچنین راه‌اندازی فیبر نوری در واحدهای تحت پوشش نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجرای ما را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: 74492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =