حمله به لبنان چه تاثیری روی قیمت طلا و ارز خواهد گذاشت؟

اتفاقات اخیر خاورمیانه موجب شده است در اولین ساعات روز جاری قیمت هر سکه در معاملات اول وقت امروز با حدود ۶۰۰ هزار تومان افزایش همراه باشد.

محمد کشتی‌آرای، رئیس و نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگویی با آتیه‌آنلاین، به ارائه توضیحاتی درباره تاثیر تحولات سیاسی اخیر بر بازار طلا پرداخت و اظهار کرد: طی روزهای گذشته تحولات سیاسی منطقه و وضعیت سیاسی دنیا موجب شده است شاهد افزایش قیمت اونس طلا باشیم.

وی گفت: تحولات سیاسی در هفته گذشته منجر شد شاهد رکوردشکنی قیمت طلا باشیم به گونه‌ای که هر اونس طلای جهانی به ۲۶۲۲ دلار رسید. این رقم اکنون به ۲۶۵۸ دلار رسیده که رشدی ۲۵ دلاری نسبت به شنبه هفته گذشته را نشان می‌دهد.

این فعال بازار طلا ادامه داد: البته امروز اندکی قیمت اونس جهانی کاهش داشته است که با این وجود قیمت نسبت به اول هفته گذشته افزایش داشته اما در قیاس با اواسط هفته گذشته تا حدی کاهشی بوده است.

کشتی‌آرای در عین حال به بازار ایران اشاره کرد و افزود: با وجود اتفاقات رخ داده و کاهشی شدن نرخ اونس در روزهای اخیر، بازار ایران به دلیل افزایش نرخ ارز شاهد بالا رفتن قیمت انواع سکه و طلا بوده است.

وی گفت: در اولین معاملات امروز(شنبه، هفتم مهر) قیمت طلا و سکه با افزایش همراه بود و قیمت هر سکه با افزایشی حدود ۶۰۰ هزار تومان به ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید که همان طور که اشاره شد این نوسانات تاحد قابل توجهی به دلیل نوسانات رخ داده در قیمت ارز است.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر دو جنگ مهم در منطقه خاورمیانه در حال انجام است، اظهار کرد: این شرایط در روزهای آینده نیز اثر خود را روی بازار طلای جهانی خواهد گذاشت که پیش‌بینی آن دور از ذهن نیست. البته طبیعی است که بهبود شرایط و تصمیمات احتمالی جدید که منجر به کاهش طنش‌ها شود هم قطعا کاهش قیمت‌ها در بازار را به همراه خواهد داشت و معادله را برعکس می‌کند.

کد خبر: 74381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =