بورس دوباره به مدار صعودی بازگشت

 روز دوشنبه (دوم مهر ماه) شاخص کل بورس با رشد  ۱۷ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۱۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه‌آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۱۷.۶۱۶۱ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۱۶ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن با رشد ۶.۱۸۷ واحدی در محدوده ۶۹۵ هزار واحدی ایستاد. این درحالیست، امروز دامنه بورس با محدودیت منفی و مثبت سه درصدی روبرو شد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۲ میلیارد ورقه سهم طی ۲۸۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۵ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع ملی مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، گسترش نفت و گاز پارسیان، هلدینگ توسعه معادن و فلزات و ایران‌خودرو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پتروشیمی بوعلی سینا و توسعه و عمران فارس یبیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۵۲ واحدی در محدوده ۲۱ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۸ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۶۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پتروشیمی زاگرس، ایران‌خودرو دیزل، پویا زرکان آق دره، خدمات بندری سینا، بانک سامان، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات و بهمن دیزل بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای مجتمع جهان فولاد سیرجان و آهن و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که شاخص کل در نزدیکی حمایت کوتاه مدت خود قرار دارد. در صورتی که این حمایت شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن صعودی خواهد بود. همچنین روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن نیز صعودی است. امروز نمادهای کوچک و متوسط تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند.

ارزش معاملات خرد عدد ۴۷۷۸ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۸ درصد و نسبت به میانگین ماهانه با ۴۳ درصد افزایش روبرو بود.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۲۷۸ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۷۰ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۱۱۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید ۸۵۲ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۰۳ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۳۱ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۲۸ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه کانه‌های فلزی با ثبت رقم ۵۱۷ میلیارد تومان (۹ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های بانکی با ارزش معاملات ۴۰۶ میلیارد تومان (۱.۸ برابر میانگین هفتگی) و فلزات اساسی با ارزش معاملات ۳۴۱ میلیارد تومان (۱ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه کانه‌های فلزی با ارزش معاملات ۵۱۷ میلیارد تومان (۹ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه چوبی با ارزش معاملات ۱۴ میلیارد تومان (۵ برابر میانگین هفتگی) و گروه ماشین آلات برقی با ارزش معاملات ۳۷ میلیارد تومان (۲.۱ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر: 74253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =