لزوم تسریع حمایت روانی و قانونی از خانواده‌های جانباختگان معدن طبس

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ضمن عرض تسلیت به ایران و خانواده جانباختگان معدن طبس بر لزوم بررسی فنی دقیق حادثه و تشکیل کمیته حمایت و دلجویی از خانواده جانباختگان این حادثه تأکید کرد.  

سید حسن موسوی‌چلک در گفت وگو با آتیه آنلاین با ابزار ناراحتی فراوان از فاجعه بار بودن حادثه معدن طبس گفت: یکی از خبرهای تلخی که از دیشب در کشور شنیده می‌شود مربوط به حادثه معدن در طبس و جانباختن بیش از ۵۰ نفر از کارگران و مجروحیت تعدادی آنها در هنگام انجام وظایف‌ در محیط سخت و دشوار است.

موسوی‌چلک به بررسی دقیق حادثه از نظر فنی تأکید کرد و افزود: این موضوع مهم‌ترین مطالبه مردم و خانواده جانباختگان است بنابراین باید گزارش بررسی‌ها به طور شفاف و آنگونه که اتفاق افتاده است اطلاع رسانی شود.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران همچنین برخورد بدون مسامحه با مقصران احتمالی اشاره کرد و گفت: نه تنها نباید ملاحظه‌ایی در این خصوص اعمال شود بلکه نتایج این موضوع باید به طور شفاف در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

موسوی‌چلک تأکید کرد: باید کمیته‌ای مسئولیت ارتباط با خانواده‌های جان باختگان و مجروحان را به عهده بگیرد. نیازهای فوری آنها در حوزه‌های مختلف از جمله حمایت‌های روانی-اجتماعی باید شناسایی شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با قید فوریت خدمات متناسب به آنان ارائه شود.

او به بررسی مطالبات قانونی این کارگران اشاره کرد و افزود: این مطالبات باید توسط سازمان‌های بیمه‌گر و یا دیگر سازمان‌های مرتبط بررسی شود و در اسرع وقت به خواسته‌های قانونی آنان پاسخ درخور داده شود.

موسوی‌چلک در پایان با اشاره به احتمال وقوع حوادث در معادن کشور بر لزوم اتخاذ تمهیدات فنی و ایمنی پیشگیرانه برای معادن دیگر تأکید کرد و گفت: در سایه پیش‌بینی تمهیدات فنی امید آن می‌رود که در آینده حداقل شاهد این گونه حوادث با دلایل مشابه نباشیم.

به گزارش آتیه آنلاین، نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌شب (۳۱ شهریور) در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس، موجب انفجار شد و تا ساعت ۱۳ امروز تعداد جانباختگان حادثه طبس ۵۱ نفر گزارش شده است.

کد خبر: 74204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =