صدور مجوز کاریابی خارجی در استان سمنان

به منظور بررسی درخواست مجوز کاریابی خارجی و درخواست‌های واصله از مدیران کاریابی‌های غیرفعال و تمدید مجوز تعدادی از کاریابی‌های فعال، جلسه هیات استانی کاریابی‌های استان سمنان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، حسین مشتاقی، معاون کارآفرینی و اشتغالِ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در اولین نشست هیات استانی کاریابی‌های استان سمنان از صدور مجوز نخستین کاریابی خارجی در استان خبر داد و احصای فرصت‌های شغلی، معرفی متقاضیان به فرصت‌های شغلی، به کارگماری افراد جویای کار و مشاوره شغلی را از وظایف کاریابی ها دانست و گفت: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند برای تامین نیروی کار خود به کاریابی‌های مجاز در سطح استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۲۹ کاریابی در سطح استان مشغول فعالیت هستند، گفت: در ۵ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۹۱۷ نفر از کارجویان در سامانه جستجوی شغل ثبت نام کرده‌اند که ۴۹ درصد را زنان و ۵۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند و از این تعداد کارجویان ۷۲ درصد فاقد مهارت و تنها ۲۸ درصد دارای مهارت هستند.

مشتاقی با بیان اینکه از بین کارجویان ثبت نام شده در سامانه جستجوی شغل تاکنون ۷۲۳ نفر به میزان ۲۵درصد بکارگمارده شده‌اند، گفت: ۴۷درصد بکارگمارده‌شدگان زن و ۵۳ درصد مرد هستند و از این تعداد بکارگمارده شدگان ۷۴ درصد فاقد مهارت بوده و ۲۶ درصد مهارت لازم را دارند.

در ادامه‌ این جلسه با درخواست صدور مجوز کاریابی خارجی در شهرستان سمنان موافقت و همچنین مجوز ۵ کاریابی غیرفعال در شهرستان سمنان و شاهرود به دلیل فقدان عملکرد و انصراف مدیر کاریابی ابطال شد همچنین با درخواست ۴مورد تمدید مجوز کاریابی در شهرستان های سمنان، شاهرود و ایوانکی نیز موافقت شد.

کد خبر: 74135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =