بورس تحت تاثیر احتمال افزایش دوباره قیمت خودرو مثبت شد

روز دوشنبه (۲۶ شهریور ماه) شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۶۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه‌آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۲.۰۰۹ واحدی در محدوده دو میلیون و ۶۷ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن با رشد ۱.۸۰۲ واحدی در محدوده ۶۷۶ هزار واحدی ایستاد. این درحالیست، امروز دامنه بورس با محدودیت منفی و مثبت سه درصدی روبرو شد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۹ میلیارد ورقه سهم طی ۲۷۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۶ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی، پالایش نفت اصفهان، گروه مپنا و صنایع ملی مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، کشتیرانی جمهوری اسلامی، پالایش نفت تهران، ایران‌خودرو و ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران بیشترین تاثیر مثبت ونمادهای مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری امید و صنعتی و معدنی چادرملوایران یبیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۹ واحدی در محدوده ۲۱ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۸.۲ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۴۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۸.۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای ایران‌خودرو دیزل، فرابورس ایران، صنایع گلدیران و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه یشترین تاثیر مثبت و نمادهای آهن و فولاد ارفع، خدمات بندری سینا و صبا فولاد خلیج فارس بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که بدون تغییر خاصی نسبت به دیروز، امروز هم ارزش معاملات سهام و حق تقدم در همان رقم ۲.۵ هزار میلیارد تومان ماند که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشت، اما نسبت به میانگین ماهانه، با رشد ۱۰ درصدی همراه بود.

حقیقی‌ها نیز ۱۱۲ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۵۵ میلیارد تومانی تا به اینجا در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

امروز گروه خودرویی تحت تاثیر یک خبر روز خوبی را پشت سر گذاشت. در این رابطه دو شرکت خودروساز بزرگ کشور به همراه نماینده شورای رقابت در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون اقتصادی دولت، خواستار اصلاح قیمت خودرو شدند.

در این زمینه گزارشی تهیه و به دفتر محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، ارسال شد، حالا به نظر می‌رسد گزارش مذکور با تاییدیه عارف، قرار است در هیات دولت مطرح شود تا قیمت خودروها در نزدیک‌ترین زمان ممکن اصلاح شود.

از سویی شاخص کل در نزدیکی مقاومت کوتاه مدت خود قرار دارد. در صورتی که این مقاومت شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن نزولی خواهد بود. در حالی که روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن صعودی است. امروز نمادهای کوچک و متوسط تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲۲ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی با ثبت رقم ۱۴۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۰۰۵ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۱۸۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید ۴۷۲ میلیارد تومان است که کاهش ۲۲۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۷۱ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۲۱۷ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۳۰۲ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۲۸۲ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات ۲۷۹ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه چوبی با ارزش معاملات ۳ میلیارد تومان (۲.۵ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه انبوه سازی با ارزش معاملات ۲۰۳ میلیارد تومان (۱.۶ برابر میانگین هفتگی) و گروه کانی‌های غیرفلزی با ارزش معاملات ۷۲ میلیارد تومان (۱.۵ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر: 74072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =