۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 73793
ماجرای قطعی آب تهران چه بود؟

برخی محلات شمال تهران از ساعات ابتدایی امروز با مشکل قطعی آب مواجه شده‌اند و آبرسانی به آنها با تانکرهای سیار صورت می‌گیرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، از صبح امروز(دوشنبه، ۱۹ شهریور) اخبار متعددی درباره قطعی آب در تهران منتشر شده است.

بر این اساس برخی گمانه‌زنی کردند که با افزایش مصرف آب در فصل تابستان چنین اقداماتی در راستای کنترل مصرف رخ داده است اما در ساعات گذشته از سوی سازمان آب و فاضلاب کشور در این زمینه اطلاع‌رسانی شد.

بنا بر اعلام آبفا؛ «به اطلاع شهروندان محترم منطقه یک تهران می‌رساند به دنبال بروز حادثه و شکستگی خط لوله ۵۰۰ میلی‌متری انتقال آب واقع در خیابان زرگنده، محدوده‌های (از شرق شریعتی و کلاهدوز دولت ایستگاه مینا از جنوب حقانی غرب. خ مدرس حدفاصل میرداماد) با قطع و افت فشار آب شرب مواجه شده است. هم‌اکنون تیم‌های واکنش سریع و امداد و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در محل حادثه حضور دارند و مشغول ترمیم این خط لوله آسیب دیده و برقراری مجدد جریان آب شرب آن محدوده هستند. ضمناً تانکرهای سیار آبرسانی در مناطق فوق مستقر هستند.»

این اتفاق در شرایطی رخ داده که مرداد ماه امسال نیز از سوی برخی مسولان آب و فاضلاب تهران، بحث مصرف بالا در این استان مورد توجه قرار گرفته و نسبت به آن هشدار داده شده بود.

بر این اساس علیرضا کارگری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۵ اعلام کرده بود که سرانه مصرف آب در تهران نسبت به میانگین بالاست و در همین راستا و برای مقابله با مشترکان پرمصرف، طرح محدودیت آبی پس از اخطار در نظر گرفته‌ شده است.

وی در یک نشست خبری با اشاره به روزهای گرم سال و افزایش مصرف آب گفته بود: «مصارف شهری در بخش خانگی در شرایط عادی ۱۵۰ لیتر است یعنی یک نفر به طور متوسط در طول سال باید این میزان مصرف کند. این عدد در شرایط خشکسالی ۱۳۳ لیتر تعریف شده اما میانگین مصرف در تهران حال حاضر ۲۳۳ لیتر است. در استان تهران نیز این عدد به ۲۱۴ لیتر می‌رسد.»

کارگری در عین حال تاکید کرده بود: «میانگین مصرف آب در شهرهای کشور ۱۹۰ لیتر است که حتی در شرایط استاندارد نیز این عدد تعریف نشده است و باید توجه داشت که در روزهای گرم سال نیز میزان مصارف بالاتر می‌رود.»

از سوی دیگر اردیبهشت ماه سال جاری برخی مشترکان از دریافت پیامکی مبنی بر لزوم تهیه مخزن ذخیره‌سازی آب خبر داده بودند.

در پیامک دریافتی این افراد آمده بود: «شرکت آب و فاضلاب استان تهران/ مشترک محترم به شماره پرونده : ...

با توجه به مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان فراهم سازی مخزن ذخیره آب با گنجایش حداقل ۷۵ لیتر برای هر نفر الزامی می باشد. لطفا اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورید.»

پس از رسانه‌ای شدن موضوع ارسال این پیامک‌ها شرکت آب و فاضلاب استان تهران به ارائه توضیحاتی پرداخته و اعلام کرد: «در روزهای گذشته برای تعدادی از مشترکان تهران پیامک «ذخیره‌سازیِ آب» ارسال شده که این پیامک ربطی به قطعی و نوبت‌بندیِ آب ندارد. از آنجا که پارسال بروشور این اطلاعیه بین شهروندان توزیع شده بود، امسال با پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.»

حال با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که در ماه‌های قبل صورت گرفته بود برای برخی این شائبه ایجاد شده است که قطع آب در راستای کنترل مصرف صورت گرفته و ممکن است این رویه در تهران ادامه‌دار باشد که آبفای تهران با انتشار اطلاعیه امروز به نوعی این موضوع را تکذیب و تاکید کرده است که مشکل رخ داده به دلیل شکستگی خط لوله بوده و رفع خواهد شد.

کد خبر: 73793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =