هدف‌گذاری تأمین اجتماعی برای اعزام ۷۰ هزار بازنشسته به سفرهای زیارتی

اجرای طرح کرامت رضوی برای تشرف بازنشستگان و مستمری‌بگیران به سفرهای زیارتی و مذهبی از برنامه‌های هدف‌گذاری شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شود، برنامه‌ای که با استقبال همه گروه‌های مشمول مواجه شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، سال جاری نیز بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور بر اعزام ۷۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر رویکرد راهبردی خود را در این مسیر دنبال می‌کند تا تعداد دیگری از بازنشستگان بتوانند به این سفر معنوی مشرف شوند.

طرح کرامت رضوی که از سال ۱۳۹۳ به صورت جدی فعالیت خود را در راستای اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به شهر مقدس مشهد آغاز کرد امروز به شیوه‌ای دیگر برنامه‌ریزی شده تا این جامعه هدف بتوانند از این سفرهای معنوی، مذهبی و زیارتی بهره‌مند شوند.

برنامه تأمین اجتماعی برای اعزام بازنشستگان به قم و مشهد

محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی به تازگی گفته است: اعزام ۷۰ هزار نفر از گروه مستمری‌بگیران این سازمان برای سفر زیارتی به شهرهای مقدس مشهد و قم برنامه‌ریزی شده است تا در قالب طرح کرامت رضوی به این سفرهای زیارتی مشرف شوند.

تقیانی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی در راستای اجرای طرح کرامت رضوی ۶۰ هزار نفر از این افراد مشمول به مشهد مقدس و ۱۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی به مدت سه روز به استان قم اعزام خواهند شد.

او ادامه داد: این سفرها از زمان آغاز، یعنی از حمل‌ و نقل تا اسکان در هتل‌های مناسب در شهر مشهد برای اسکان زائران برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران به صورت رایگان است و در همین راستا نیز برای بالا بودن کیفیت هتل‌ها با کانون‌های بازنشستگی در استان‌ها نیز توافقاتی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: ثبت‌نام‌ و انتخاب اسامی از طریق کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور انجام می‌شود و این بازنشستگان از میان آن دسته از بازنشستگانی که در هیچ دوره‌ای در طرح کرامت رضوی به این شهرها اعزام نشده‌ باشند، انتخاب می‌شوند.

طرح کرامت رضوی از برنامه‌های رفاهی تأمین اجتماعی

یکی از رویکردهای راهبردی و عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی توجه به گروه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر این برنامه‌ریزی‌ها در راستای ارج نهادن به این گروه‌های مشمول زمینه اجرایی پیدا کرده است.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با جامعه آماری چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در بخش معیشتی، رفاهی و خدماتی مورد توجه این نهاد بیمه‌گر قرار گرفته‌اند تا بتوانند از خدمات همه‌جانبه این سازمان استفاده کنند.

از آنجا که مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با افراد تبعی تحت تکفل بخش عمده‏ای از جامعه هدف این نهاد بیمه‌گر را تشکیل می‌دهند خدمات‌رسانی به گروه بزرگ از جامعه تحت پوشش می‌تواند بر رضایتمندی ذینفعان سازمان بیفزاید.

اعزام رایگان بازنشستگان تأمین اجتماعی به سفرهای زیارتی

علی‌اصغر بیات، عضو هیأت‌ مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌ اجتماعی نیز در گفت‌وگو با آتیه آنلاین جزییات اعزام مشمولان بازنشسته به سفرهای زیارتی را تشریح کرد و گفت: طرح کرامت رضوی در سال‌جاری همانند سال‌های گذشته برای تشرف بازنشستگان و مستمری‌بگیران به سفرهای زیارتی و معنوی در سال جاری اجرایی می‌شود.

بیات ادامه داد: همچنین به مانند سال‌های قبل، اولین گروه از جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در قالب طرح کرامت رضوی در ماه گذشته به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند تا گروه مستمری‌بگیران بتوانند از مزایای این طرح در سال ۱۴۰۳ نیز بهره‌مند شوند.

به گفته وی، در این ارتباط تا به‌حال چهار گروه از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به این سفر زیارتی اعزام شده‌اند؛ به این واسطه جامعه بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از استان‌های مختلف مشمول این سفر می‌شوند.

بیات اضافه کرد: براساس هدف‌گذاری مربوط به اجرای طرح کرامت رضوی و برقراری سفرهای زیارتی، سال‌جاری آمار بالاتری از جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در چارچوب سفرهای زیارتی اعزام می‌شوند.

اولویت‌های اعزام رایگان بازنشستگان به سفرهای زیارتی

عضو هیأت‌ مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌ اجتماعی گفت: در ارتباط با طرح کرامت رضوی و اعزام افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر، اولویت با افرادی است که تا به حال از این امکان و مزیت استفاده نکرده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به آغاز این سفرهای زیارتی از سال ۱۳۹۳ بسیاری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول از این طرح بهره‌مند شدند که البته وقفه دوساله‌ای به واسطه همه‌گیری بیماری کرونا در انجام این طرح رخ داد اما در این سال‌هادوباره این طرح اجرایی شده است.

او همچنین با اشاره به اینکه از دیگر اولویت‌های مربوط به اعزام افراد به سفرهای زیارتی، خانواده شهدا، خانواده ایثارگران، حداقل‌بگیران و افرادی است که تا به حال به مشهد سفر نکرده‌اند، افزود: اولویت‌بندی اشاره شده طی دستورالعملی به کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور اعلام شده است.

انجام ثبت‌نام طرح کرامت رضوی توسط کانون‌های بازنشستگی

عضو هیأت‌ مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌ اجتماعی گفت: ثبت‌نام مربوط به متقاضیان استفاده از طرح کرامت رضوی نیز توسط کانون‌های بازنشستگی در همه استان‌ها و براساس سهمیه‌های ابلاغی سالانه انجام می‌شود.

او ادامه داد: سفرهای زیارتی بازنشستگان به صورت کاملاً رایگان برای جامعه بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی ارائه می‌شود؛ این مجموعه شامل حمل و نقل، اسکان، پذیرایی و همه موارد مرتبط با سفر را شامل می‌شود. به این واسطه بازنشستگان اعزامی به هیچ عنوان در موارد اشاره شده متحمل هزینه‌ای نخواهند شد.

بیات بیان کرد: در اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی تا حد امکان استفاده از امکانات ریلی مورد توجه سازمان تأمین اجتماعی است اما در مورد استان‌هایی که ظرفیت ریلی ندارند، از اتوبوس‌های ویژه برای حمل و نقل بازنشستگان اعزامی استفاده می‌شود.

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور در حال حاضر ۵۳ درصد جمعیت کشور را در قالب ۴۷ میلیون نفر تحت پوشش دارد که چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از این جامعه آماری را بازنشستگان و مستمری‌بگیران تشکیل می‌دهند.

کد خبر: 73612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =