انجام ۵۰۰ عمل جراحی قلب رایگان در بیمارستان تامین اجتماعی دکتر شریعتی اصفهان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: عمل جراحی قلب در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان برای بیمه‌شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی رایگان است و از بهمن ماه ۱۴۰۱ تاکنون نزدیک به ۵۰۰ عمل جراحی قلب در این بیمارستان انجام شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، محمد رجالی در دیدار با پولادی، نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی که نهاد عمومی غیر دولتی است در سطح ستادی سازمان ۷ معاونت و در سطح استان‌ها دو مدیریت بیمه‌ای و درمان را دارد.

وی با معرفی مرتضی حاجی کاظمی به عنوان مدیرکل بیمه‌ای استان، معاونین خدمات درمانی، خرید راهبردی و اسناد پزشکی و پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان را نیز معرفی کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: بیش از ۷۲ درصد جمعیت استان بیمه شده تامین اجتماعی هستند درحالی که میانگین کشوری پوشش بیمه تامین اجتماعی حدود ۴۹ تا ۵۲ درصد است و در کشور، استان اصفهان از نظر این نسبت یکی از بالاترین مقادیر را دارد و عملا حجم زیادی کار می‌طلبد. علاوه بر جمعیت ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار نفری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان، حجم قابل توجهی از بیمه‌شدگان استان مجاور نیز برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به استان و به ویژه شهر اصفهان مراجعه می کنند که حداقل ۱۵ درصد در فصل زمستان به این آمار جمعیت افزوده می‌شود. همچنین استان اصفهان مهاجر پذیر است و به ویژه از استان‌های گرمسیری مانند خوزستان با توجه به بازنشستگی کارکنان، به اصفهان و شهرستان‌های اطراف مهاجرت می کنند و بار مراجعات درمان تامین اجتماعی استان اصفهان افزایش می‌یابد.

وی افزود: آنچه در حوزه اجرایی مهم است اینکه به نسبت جمعیت بیش از ۴ میلیون نفری بیمه شده، در طی سال‌ها امکانات به ویژه سرانه تخت بیمارستان ملکی به جمعیت بیمه شده در استان اصفهان افزایش نیافته است .

رجالی ادامه داد: مراکز ملکی شامل ۳ بیمارستان(بیمارستان‌های دکتر شریعتی و دکتر غرضی اصفهان و حضرت فاطمه الزهرا (س) نجف آباد) با ظرفیت تخت مصوب ۸۱۳ تخت و ۲۸ پلی کلینیک و درمانگاه است که خدمات در این مراکز به بیمه‌شدگان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی گفت: در ۹ شهرستان از مجموع ۲۹ شهرستان مانند سمیرم، چادگان، دهاقان و .. مرکز درمانی ملکی وجود ندارد و خدمات مورد نیاز بیمه شدگان از مراکز غیرتامین اجتماعی خریداری می‌شود.

هزینه ماهانه ۲۳۵ میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای ارائه خدمات در مراکز درمانی اصفهان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: درمانگاه‌ها در ۳ سطح پلی کلینیک، تخصصی و عمومی هستند. بر اساس اطلاعات هزینه‌های سال ۱۴۰۲، به طور متوسط ماهانه حدود ۲۳۵ میلیارد تومان در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تامین اجتماعی استان برای ارائه خدمات هزینه شده است.

رجالی بیان کرد: در حوزه درمان غیرمستقیم برای خرید خدمات تشخیصی و درمانی با ۴۱۲۸ مرکز ، سازمان تامین اجتماعی در استان قرارداد دارد که از جمله ۱۸۰۰ پزشک، ۵۷ بیمارستان، ۱۰ دی‌کلینیک ، ۱۳۷ درمانگاه از مجموع این مراکز هستند. در خرید خدمات بستری ، ۹۰ درصد هزینه را سازمان تامین اجتماعی می پردازد و در بخش سرپایی سهم سازمان حدود ۷۰ درصد است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین خریدار درمان در کشور است و هزینه قابل توجهی از منابع بخش سلامت کشور را تامین می کند. در استان اصفهان این رقم در سال ۱۴۰۲ حدود ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که گردش مالی خیلی بالاست و تقریبا سهم ۹ تا ۱۰ درصدی از کل هزینه‌های بخش درمان سازمان در خرید خدمات تشخیصی و درمانی در سطح کشور است.

رجالی گفت: امروز که در خدمت شما هستم در استان اصفهان ما به تعداد بیمار بستری بیش از ۷۹ هزار نفر و بالغ بر ۵۲ هزار مورد عمل جراحی بستری در سال رسیدیم .در حوزه سرپایی از مجموع ۸ میلیون مراجعه سرپایی در سال ۱۴۰۰ ، در پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۰ میلیون مراجعه رسیدیم که رقم قابل ملاحظه‌ای است و در حوزه بستری ۲۰ درصد عملکرد داشتیم و باعث شد یک بار قابل توجهی از دوش بیمه‌شدگان برداشته شود. قابل ذکر است که در طول این سال‌ها با کسری قابل توجه نیروی انسانی در مراکز درمانی مواجه بوده‌ایم .

راه‌اندازی بخش جراحی قلب در بیمارستان تامین اجتماعی اصفهان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: راه‌اندازی بخش جراحی قلب به عنوان خواسته به حق چند دهه جامعه کارگری استان در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ صورت پذیرفت و در حال حاضر میانگین هزینه اعمال جراحی قلب در بخش خصوصی در اصفهان حدود ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان و در بخش دولتی حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است ولی در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان برای بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی این عمل رایگان است و از بهمن ماه ۱۴۰۱ تاکنون نزدیک به ۵۰۰ عمل جراحی قلب انجام شده است و حتی به استان‌ها مجاور نیز خدمت رسانی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر متوسط ضریب اشغال تخت سه بیمارستان دکتر شریعتی و دکتر غرضی اصفهان و حضرت فاطمه الزهرا(س) نجف آباد بیش از ۹۰ درصد است یعنی چیزی که در کشور کم نظیر است. از نظر ارزیابی استاندارد اعتباربخشی هر ۳ بیمارستان مطلوب و بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) نجف آباد مفتخر به کسب درجه یک عالی در این ارزیابی شده است.(به عنوان معدود بیمارستانهای تامین اجتماعی در سطح کشور) به خاطر حجم عملکرد و گردش تخت بالا ، طبیعی است که نرخ استهلاک منابع سخت افزاری و نیروی انسانی را بالا برده و خوب به هر حال شرایطی است که باید کار کرد. مردم نیازمندند و امیدواریم سازمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم کمک کنند این حجم خدمات به نحو مطلوب به بیمه شدگان ارائه شود.

احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی تامین اجتماعی در شهرک سلامت اصفهان

رجالی گفت: یک کار مهم‌تری که در این ۲ سال صورت پذیرفت و کم نظیر بود؛ با توجه به پایین بودن وضعیت شاخص سرانه تخت بیمارستان تامین اجتماعی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بیمه شده استان اصفهان(رتبه ۱۸ در کشور) ، نسبت ۷۲ درصد جمعیت بیمه شده به کل جمعیت استان و دومین عملکرد در کشور ، پس از چانه زنی و پیگیری‌های متعدد و همراهی مسئولین سازمان و استان، مجوز احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی تامین اجتماعی اخذ شد که ماحصل ۹ ماه همت و پیگیری مستمر و موافقت هیات محترم امنا و هیات مدیره سازمان در محل زمین واقع در شهرک سلامت مجموعه شهید کشوری با هدف ارائه خدمات به بیماران اصفهان و سایر استان‌ها احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: امیدوارم با پیگیری آقای پولادی و سایر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی روند اجرای این ابرپروژه تسریع یابد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در موضوع توسعه بخش درمان سرپایی نیز به اخذ مجوز احداث درمانگاه در شهر هرند، درچه، فولادشهر و پیربکران نیز اشاره کرد و افزود: به جز پروژه احداث درمانگاه در شهر هرند که نیازمند تامین منابع برای شروع است سایر پروژه ها نیازمند تامین زمین مناسب و استاندارد اجرای پروژه هستند.

وی در حوزه نوسازی و خرید دستگاه‌های و تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای گفت: بهترین دستگاه‌ها نورونیگیشن با هزینه‌ای بالغ بر چند میلیارد تومان خریداری شده و در بیمارستان دکتر شریعتی در سرویس جراحی مغز و اعصاب از آن جهت سرویس به بیمه‌شدگان استفاده می شود. همچنین ۶ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان آمبولانس های مراکز درمانی افزوده است.

دکتر پولادی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از یکایک کارکنان مجموعه گفت: در درمان تامین اجتماعی دنیایی از دلسوزی و پختگی و فعالیت های پویا احساس کردم و با تمام وجود در خدمت عزیزان هستم .

کد خبر: 73446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =