وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش  و ۱۳ برنامه اولویت‌دار

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در برنامه خود، ۱۳ مورد را به عنوان اقدام فوری و اولویت‌دارش در این وزارت‌خانه عنوان کرده است؛ مواردی که هر یک از آنها سال‌هاست آموزش و پرورش را آزار داده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، از زمانی که علی‌رضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است؛ بیشتر مطالب از سوابق وی و آشنایی او با نظام آموزشی بوده است.

با این حال این سوال مطرح است که کاظمی قرار است در این وزارت خانه بزرگ و مهم، چه اقداماتی را در رأس امور خود قرار دهد.

اگر کاظمی وزیر شود، در ابتدا چه خواهد کرد؟

کاظمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اصلی‌ترین برنامه خود را در کوتاه مدت آغاز سال تحصیلی با نشاط در مهر عنوان کرد.

با این حال وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در برنامه خود، ۱۳ مورد را به عنوان اقدام فوری و اولویت‌دارش در این وزارتخانه عنوان کرده است؛ مواردی که هر یک از آنها سال‌هاست این وزارت خانه را آزار داده است.

بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید، پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان از قبیل پاداش بازنشستگی، حق‌التدریس و حق‌الزحمه امتحانات، ساماندهی امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی دوره دوم متوسطه از دیگر موارد مطرح در اولویت‌هاست.

کاظمی در اطلاعیه‌ای موارد دیگری را هم به صورت کلی مطرح کرده است که عبارتند از:

- پیگیری کسری بودجه وزارت آموزش‌وپرورش در سال ۱۴۰۳ و تأمین منابع مالی استان‌ها و مدارس کشور

- ساماندهی معلمان و تأمین کمبود نیروی انسانی مورد نیاز در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

- شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برای جذب در سال جدید تحصیلی

- تمرکز بر نقشه راه سند تحول بنیادین و اجرای برنامه‌های اولویت‌دار آن

- بررسی مجدد و تأمین رضایت معلمان مشمول نظام رتبه‌بندی بر اساس آئین نامه

- شفاف‌سازی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و اختصاص ارزش مالکانه صندوق و سهام شرکت‌های تابعه به فرهنگیان شاغل و بازنشسته

- تدوین و تصویب «سند جامع سرمایه انسانی آموزش‌وپرورش شامل جذب، گزینش، تربیت، استخدام، نگهداشت، ارتقا، بازنشستگی و خروج از خدمت» (ماده ۸۸ قانون)

- پیگیری و تعیین وضعیت نیروهای خرید خدمات، شرکتی و معترضین آزمون‌های استخدامی

- تدوین و تصویب «برنامه تقسیم کار ملی، نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگوی نظارت و نظام شاخص‌ها و استانداردهای ارزشیابی سند» (برنامه هفتم، ماده ۹۲، بند الف)

- تصویب سند تحول بنیادین (ترمیم یافته) در شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی

خواسته کاظمی از فرهنگیان / ماموریت‌هایی گسترده که نیازمند یک عزم جمعی است

این ۱۳ مورد آنقدر کلان است که کاظمی از همگی فرهنگیان خواسته است او را در این مسیر یاری دهند.

او که پیش از این سابقه معاونت پرورشی و فرهنگی و سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را به عهده داشت خطاب به فرهنگیان گفت: به عنوان کسی که در وسط میدان هستم، دست طلب به سوی همگی شما دراز می‌کنم و تا آموزش و پرورش در صدر قرار نگیرد تحول در آن شکل نمی‌گیرد.

کاظمی تاکید کرد: دیدگاه‌های جامعه معلمان برایم بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با انباشتی از مشکلات مزمن و پیچیده در طول ۴۴ سال گذشته مواجه بوده است گفت: این مشکلات تنها با یک عزم ملی و حمایت شما عزیزان قابل حل و فصل خواهد بود.

کد خبر: 73175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =