بیمه تکمیلی تسهیل‌گر خدمات درمانی بازنشستگان تأمین اجتماعی

سهم ۵۰ درصدی سازمان تأمین اجتماعی از بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران و بازنشستگان به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای این سازمان در راستای ارائه خدمات بهتر به این گروه‌های تحت پوشش و دریافت بهترین خدمت در حوزه درمانی محسوب می‌شود تا افراد بازنشسته دغدغه کمتری برای درمان خود داشته باشند.

به گزارش آتیه آنلاین، دوره سه ساله گذشته با تقبل این میزان از سهم حق بیمه تکمیلی بازنشستگان مسیری را برای تسهیل‌گری خدمات درمانی به افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر در این سازمان فراهم کرد تا بتوانند علاوه به دریافت خدمات در مراکز ملکی تأمین اجتماعی، بخش دیگری از خدمات خود را از مراکز درمانی دریافت کرده و بیمه تکمیلی بخشی از هزینه‌های آنها را پس از خدمات‌دهی پرداخت کند.

‌سازمان تأمین اجتماعی در این دوره بخش مهمی از مأموریت خود را به موضوع ارائه و توسعه خدمات درمانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش اختصاص داد. علاوه بر اینکه در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین ‌اجتماعی، در همه سطوح خدمات به ‌صورت رایگان ارائه می‌شود، با انعقاد قراردادهایی با دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال حاضر همه بازنشستگان بالای ۶۵ سال تحت پوشش این سازمان و همچنین همه بیمه‌شدگان در شهرستان‌های فاقد مراکز ملکی، در مراکز غیرملکی دانشگاهی خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

با وجود اینگونه اقدامات و راهبردهای عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی، در سال جاری حدود ۵۰ درصد از سهم بیمه تکملی بازنشستگان توسط سازمان تأمین ‌اجتماعی پرداخت می‌شود که برای این موضوع طبق داده‌های آماری این سازمان حدود ۱۰ هزار میلیارد از منابع سال ۱۴۰۳ به این خدمت مهم اختصاص داده شده است.

برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اجرایی می‌شود تا افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر بتوانند ضمن بهره‌مندی از خدمات گسترده این نهاد، بخشی از نیازهای درمانی خود را با استفاده از بیمه تکمیلی دریافت کنند.

سیدمرتضی حسینی، معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین ‌اجتماعی نیز در این باره گفت: هزینه مشارکت سازمان تأمین ‌اجتماعی در حق بیمه تکمیلی بازنشستگان که در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان بود، در سال ۱۴۰۲ به ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. در قرارداد جدید هم که تا دی ماه سال آینده اعتبار دارد، سهم مشارکت تأمین ‌اجتماعی به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

تعهدات ۵۰ درصدی تأمین اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان

در حال حاضر سازمان تأمین ‌اجتماعی سالانه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایفای سهم خود از بیمه تکمیلی بازنشستگان برای همه افراد تحت پوشش در حوزه مستمری‌بگیران پرداخت می‌کند. توسعه بیمه تکمیلی و تقبل ۵۰ درصد سهم حق بیمه از سوی سازمان تأمین اجتماعی بخش دیگری از خدمات گسترده به این گروه از جامعه هدف است.

با توجه به اینکه براساس آمارهای موجود اکنون ۶ میلیون نفر از جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران با خانواده آنان از بیمه تکمیلی سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند، اینگونه خدمات به ویژه در حوزه درمانی می‌تواند بخشی از مشکلات این خانواده‌ها را در بخش درمان حل کند.

در حال حاضر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند که برای دریافت خدمات درمانی مطلوب و کاهش هزینه از جیب آنان، بیمه تکمیلی به عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی این نهاد بیمه‌گر محسوب می‌شود. این افراد با خانواده تحت تکفل امکان دریافت خدمات گسترده در حوزه درمانی با استفاده از بیمه تکمیلی را دارند.

به منظور ارائه خدمات بهتر به همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، انتخاب شرکت ارائه‌دهنده خدمات و انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی از سوی کانون عالی بازنشستگان انجام می‌شود و سازمان به عنوان پشتیبان اجرای این طرح محسوب می‌شود.

افزایش سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان

میرهاشم موسوی، ‌مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر مبلغ مشارکت سازمان در پرداخت حق بیمه‌ برای موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان از ۲۳ هزار تومان به ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر فرد در دوره جدید افزایش یافته است تا دسترسی بازنشستگان به خدمات درمانی تقویت شود و خدمات بیشتر؛ بهتر و ارزان‌تری دریافت کنند.

موسوی درباره خدمات رفاهی سازمان به بازنشستگان تحت پوشش افزود: در حال حاضر چهار میلیون نفر از بیمه تکمیلی بازنشستگان استفاده می‌کنند که ۵۰ درصد هزینه آن را این نهاد بزرگ بیمه‌ای پرداخت می‌کند. در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش ۸۰ درصدی تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان و افزایش ۱۲۰ درصد رقم کمک سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه بودیم. امسال نیز افزایش ۵۰ درصدی تعهدات را اجرایی کرده‌ایم.

تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌گر حدود ۶۰ درصد کل بازنشستگان در کشور را تحت پوشش دارد که این نهاد بیمه‌گر بخش عمده‌ای از خدمات خود را به پرداخت مستمری و ارائه خدمات درمانی و رفاهی به این گروهها اختصاص داده است تا مستمری‌بگیران بتوانند خدمات گسترده‌ای را دریافت کنند.

کد خبر: 73052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =