تسهیل اعلام سابقه بیمه‌ای به موسسات با برنامه کاربردی تأمین من

سازمان تأمین اجتماعی که ارائه خدمات گسترده به ۴۷ میلیون نفر از جامعه بزرگ بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش را به عهده دارد در حال حاضر برای تسهیل در خدمات‌رسانی مطلوب به افراد بیمه‌شده مسیری را طراحی کرده تا همه گروه‌های متقاضی بتوانند سابقه بیمه‌ای خود را از طریق برنامه کاربردی تأمین من به موسسات مختلف اعلام کنند.

به گزارش آتیه آنلاین، برنامه کاربردی تأمین من که اکنون بیش از ۵۷ خدمت را به صورت غیرحضوری به همه مخاطبان، ذینفعان و شرکای اجتماعی این سازمان بزرگ بیمه‌ای ارائه می‌دهد، اعلام سابقه بیمه به عنوان یکی از مهمترین خدمات غیرحضوری در این برنامه طراحی و در دسترس افراد متقاضی قرار گرفته شده است.

در همین راستا بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند برای اعلام سابقه بیمه‌ای خود به موسسات، پس از انتخاب گزینه «اعلام سابقه» در اپلیکیشن تأمین من و انتخاب نوع سابقه، نسبت به صدور گواهی و ارسال به صندوق شخصی در این برنامه کاربردی جهت بهره‌برداری اقدام کنند.
برای اطمینان از صحت سوابق بیمه‌ای، افراد بیمه شده موظف هستند که پیش از ارسال سابقه به صندوق شخصی برای اعلام سابقه، همه سوابق خود را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند سوابق بیمه‌ای درست خود را به موسسات و دستگاه‌های مربوطه اعلام کنند.

روش‌های ارائه سوابق بیمه‌ای به موسسات

بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری و برنامه کاربردی تأمین من امکان اعلام سابقه بیمه‌ای خود به دیگر موسسات را دارند. در بخش سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی Es.tamin.ir امکان دریافت سوابق بیمه‌پردازی در قالب‌های مختلف از طریق منوی بیمه‌شدگان/ خدمات سابقه و انتخاب گزینه‌های مربوطه را دارند. همچنین اعتراض به سوابق موجود یا اعتراض به سوابق ناموجود نیز از طریق همین سامانه قابل طرح و پیگیری است.

در بخش سامانه خدمات غیرحضوری مشاهده همه سوابق، سوابق و ریز دستمزد بعد از سال ۸۶، سوابق تلفیقی، اعلام سابقه به موسسات، اعتراض به سابقه دارای کسری کارکرد یا اشکال، اعتراض به سوابق ناموجود، مشاهده عناوین شغلی از سال ۱۳۹۵ و محاسبه میانگین دستمزد دو سال آخر امکانپذیر است.

بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان نسبت به مشاهده سوابق پرداخت حق بیمه خود اقدام و پس از مشاهده سوابق، در صورت مغایرت یا اشکال در رابطه با روزهای کارکرد (کسری روزهای کارکرد) از طریق منوی بیمه‌شدگان/ خدمات سابقه/ اعتراض به سوابق دارای کسری کارکرد، با انتخاب ردیف دارای اشکال و با استفاده از کلید ویرایش، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام و پس از اطمینان از صحت روزهای کارکرد، کلید تایید را انتخاب کنند تا درخواست بررسی و تعیین تکلیف سوابق به صورت الکترونیکی به شعبه مربوطه ارسال شود.

داشتن حق اعتراض به سوابق بیمه‌ای

یکی دیگر از امکانات موجود برای دسترسی بهتر افراد متقاضی برای ارائه سوابق بیمه‌ای، داشتن امکان اعتراض به سوابق ناموجود در همین سامانه است. در همین راستا بیمه‌شدگان در صورتی‌ که بخشی یا کل سوابق مربوط به یک کارگاه (یک شعبه) در سامانه برای آنها نمایش داده نشده است، از طریق منوی بیمه‌شدگان/ خدمات سابقه/ اعتراض به سوابق ناموجود، فرم مربوط به اطلاعات سابقه خود را تکمیل و پس از انتخاب کلید تایید، اقدام به ثبت درخواست کرده تا بتواند پس از آن کد پیگیری را دریافت کند.

همه این مراحل و دریافت کد پیگیری این امکان را برای بیمه‌شدگان فراهم می‌کند که بیمه شده برای پیگیری اعتراض خود از طریق منوی تأمین اجتماعی من و درخواست‌ من این موضوع را پیگیری کند.

مراحل دریافت سوابق بیمه‌ای با در اختیار گرفتن یک رمز ۱۲ رقمی به درخواست افراد بیمه شده تکمیل می‌شود تا بیمه‌شدگان بتوانند این رمز را به همراه کد ملی خود به مرجع موردنظر همانند سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های مختلف) ارائه کنند و سازمان یا موسسه درخواست‌کننده می‌تواند جهت مشاهده سوابق بیمه‌شده به نشانی Es.tamin.ir مراجعه و بر روی لینک پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی، کلیک کرده و با درج کد ملی و رمز ارائه شده، همه سوابق بیمه‌شده را مشاهده کنند.

برنامه کاربردی تأمین اجتماعی به عنوان تنها اپلیکیشن رسمی و مورد تأیید سازمان تأمین ‌اجتماعی نیز اکنون این امکان را برای همه بیمه‌شدگان متقاضی فراهم کرده است. در حال حاضر چهار میلیون کاربر با نصب آن روی تلفن همراه خود از خدمات این برنامه کاربردی بهره‌مند هستند.

سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده اصلی در یک میلیون و ۳۰۰ کارگاه تحت پوشش خدمات‌رسانی می‌کند، بیمه‌شدگان نیز با پرداخت حق بیمه این سازمان بزرگ بیمه‌ای را در راستای ارائه بهتر خدمات به همه ذینفعان و شرکای اجتماعی همراهی می‌کنند.

پرداخت حق بیمه و جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای از سوی بیمه‌شدگان امکان بهره‌مندی از خدمات بازنشستگی برای آینده آنان را فراهم می‌کند و افراد بیمه‌شده برای آتیه خود می‌توانند از سابقه بیمه برخوردار شوند. مسیر پرداخت حق بیمه و جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای امکانی برای استفاده بیمه‌شدگان از خدمات سازمان تأمین اجتماعی در بخش تعهدات بلندمدت است که تأمین اجتماعی برای پرداخت هر میزان بیمه‌پردازی شرایطی را برای بازنشستگی افراد تعیین کرده است.

کد خبر: 73042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =