پرداخت ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات و رشد ۶۳ درصدی حقوق بازنشستگان

توسعه فعالیت‌های حوزه مستمری‌بگیران و بازنشستگان به عنوان یکی از مهمترین خدمات سه ساله صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می‌شود. در همین راستا پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات و رشد ۶۳ درصدی حقوق بازنشستگان و افراد مستمری‌بگیر از جمله این خدمات است.

به گزارش آتیه آنلاین، اجرای طرح بیمه تکمیلی حوزه درمانی مستمری‌بگیران و ارائه خدمات گسترده به حدود ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت عنوان بخشی از اقدامات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به شمار می‌رود که در این مدت یک هزار روز فعالیت این صندوق، مستمری‌بگیران و بازنشستگان از خدمات همه‌جانبه‌ای در بخش بیمه‌ای، بازنشستگی، بیمه تکمیلی و پرداخت مستمری استفاده کردند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌گر در کشور در حال حاضر به واسطه تحت پوشش داشتن حدود ۲۰۰ هزار بازنشسته و اراده خدمات به بیش از سه میلیون بیمه شده به عنوان یکی از صندوق‌های جوان با پایداری و ماندگاری اثربخش است زیرا ضریب پشتیبانی در این صندوق عدد ۱۰ را نشان می‌دهد. طبق آمارهای موجود اکنون به ازای هر بیمه شده یک نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران

یکی از اولویت‌های راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ارائه خدمات در حوزه رفاهی و معیشتی به شمار می‌رود که در این دوره مدیریتی حوزه مستمری‌بگیران و بازنشستگان در اولویت برنامه‌های این صندوق قرار داشت تا از این طریق بهبود وضعیت معیشت این گروه از جامعه هدف دنبال شود.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان تحت پوشش این صندوق یکی از این اولویت‌های کاری در سه سال گذشته بوده تا گروه‌های بازنشسته و بیمه شده بتوانند ضمن بهره‌مندی از این تسهیلات، به دنبال تأمین معیشت زندگی خود باشند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در همین دوره مدیریتی سه هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به حساب مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق واریز کرد. پرداخت اینگونه تسهیلات ضروری و قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد برای نخستین بار در این دوره سه ساله برای مستمری‌بگیران تحت پوشش این صندوق انجام شده است تا ضمن توجه به این افراد، کمک معیشت برای آنها محسوب شود.

رشد ۸۳ درصدی مستمری افراد تحت پوشش صندوق

بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز در این باره گفت: حدود ۱۹۲ هزار نفر مستمری‌بگیر در این صندوق تحت پوشش قرار دارند که میانگین مستمری این افراد در طول سه سال اخیر حدود ۸۳ درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: البته این میزان پرداختی حقوق برای حداقل‌بگیران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ۲۱۰ درصد محاسبه شده است. تمام تلاش این صندوق ارائه خدمات گسترده به جامعه هدف است که در این مدت حقوق ‌مستمری‌بگیران صندوق همواره در تاریخ مشخص و قبل از پایان ماه پرداخت شد.

بیمه تکمیلی خدمتی دیگر به جامعه هدف

خدمت دیگری از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به جامعه مستمری‌بگیر و بیمه شده اجرای بیمه تکمیلی درمان برای همه گروه‌ها و جامعه هدف بوده است تا از این طریق مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق برای دریافت خدمات درمانی موردنیاز خود دغدغه کمتری داشته باشند.

برنامه‌ریزی‌های صندوق بیمه اجتماعی به شکلی بوده که در راستای گسترش خدمات‌رسانی و ارتقاء سطح رضایتمندی مستمری‌بگیران صندوق، شرایط بهره‌مندی از طرح پوشش بیمه تکمیلی درمان مستمری‌بگیران در این دوره سه ساله برای مستمری‌بگیران سراسر کشور فراهم شد.

براساس اقدامات صورت گرفته مستمری‌بگیران سه استان آذربایجان شرقی، اصفهان و همدان در سال ۱۴۰۲ تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار گرفتند و برنامه‌های این صندوق به شیوه‌ای پیش خواهد رفت که بازنشستگان دیگر استان‌های کشور هم بتوانند از این خدمت درمانی استفاده کنند.

افزایش چشمگیر حقوق مستمری‌بگیران در یک هزار روز گذشته

افزایش چشمگیر مستمری مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان یکی دیگر از دستاوردهای یک هزار روز گذشته به شمار می‌رود که در راستای بهبود وضعیت معیشتی این گروه‌های هدف این اقدامات به شیوه‌ای مطلوب و اثربخش برنامه‌ریزی شد.

افزایش ۶۳ درصدی حقوق و مستمری بیمه‌شدگان صندوق در ۲ سال نخست دولت سیزدهم که برای حداقل‌بگیران با افزایش ۲۱۰ درصدی همراه بوده است، با اعمال افزایش مستمری‌ در سال ۱۴۰۳ در آینده نزدیک این اعداد به افزایش ۸۳ درصدی برای همه مستمری‌بگیران و ۲۳۰ درصدی برای حداقل‌بگیران خواهد رسید.

با توجه به اینکه ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند بنابراین توجه به رشد میانگین حقوق و مستمری این گروه‌ها به عنوان یک برنامه راهبردی از سوی صندوق بیمه اجتماعی دنبال می‌شود.

حدود سه میلیون بیمه شده تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی

برآورد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این است که حدود ۳۰ میلیون نفر جامعه هدف این صندوق در میان جامعه روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر باشند البته شرط اصلی برای برخورداری از این بیمه، افراد با داشتن سن ۱۸ تا ۵۰ ساله در مناطق اشاره شده است که جامعه هدف در این گروه‌های سنی به حدود ۱۰ میلیون نفر می‌رسند.

براساس آمارهای موجود، در حال حاضر سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند که البته این صندوق با توسعه پوشش بیمه‌ای در سال‌های آینده به دنبال جذب افراد بیمه‌شده جدید است تا ضمن پایداری و ماندگاری صندوق در راستای ایفای تعهدات و ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این صندوق اقدام کند.

کد خبر: 72602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =