نوبت به رشد نمادهای کوچک بورسی رسیده است

 روز شنبه (۲۳ تیر ماه) شاخص کل بورس با افت ۹ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در ائلین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۹.۰۸۲ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن نیز با افت ۳.۰۰۷ واحدی در محدوده ۷۰۳ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۵.۹ میلیارد ورقه سهم طی ۲۳۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۹ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنعتی و معدنی چادرملو، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ایران‌خودرو، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گل‌گهر بیشترین تاثیر منفی و نمادهای مبین انرژی خلیج فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۹۴ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۵ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۵۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۰.۶ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای فواد هرمزگان جنوب، پتروشیمی تندگویان، تجلی توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد و مدیریت انرژی امید تابان هوربیشترین تاثیر منفی و نماد پلیمر آریا ساسول بیشترین تاثیر ثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۲.۱ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۱۹۰ میلیارد تومانی در صندوق های درامد ثابت ثبت کردند.

پس از رشد بزرگان و حفظ تعادل آن‌ها در سطوح جدید به نظر نوبت به سهم های کوچک و متوسط بازار سهام رسیده تا کمی از افت اخیر خود را جبران کنند و طی روزهای گذشته سهم‌های کوچکی روند صعودی را در پیش گرفتند و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

از سویی روند کوتاه مدت شاخص کل صعودی است. شاخص هم‌وزن نیز در نزدیکی حمایت کوتاه مدت خود قرار دارد. در صورت عدم شکست حمایت فوق، روند کوتاه مدت آن صعودی خواهد بود. امروز نمادهای شاخص‌ساز عرضه بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۲۶۸ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز برای پنجمین روز متوالی بازار شاهد خروج نقدینگی حقیقی به ارزش ۳۹۶ میلیارد تومان بوده است. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۲۴۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. اما امروز برای پنجمین روز متوالی ۱۵۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت وارد شده است در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۶۶ میلیارد تومان است که کاهش ۹۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۱۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۱۵۴ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۲۶۵ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات ۲۳۷ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) و خودرویی با ارزش معاملات ۱۸۸ میلیارد تومان (۰.۵ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه قند و شکر با ارزش معاملات ۱۸ میلیارد تومان (۰.۹ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه اطلاعات و ارتباطات با ارزش معاملات ۱۲ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) و گروه حمل و نقل با ارزش معاملات ۱۱۳ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر: 72333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =