روز چهارم در غرفه تأمین اجتماعی، نشست‌های کارشناسی با حضور مدیران سازمانی

چهارمین و آخرین روز فعالیت غرفه سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ با حضور پررنگ مدیران، کارشناسان و بازدیدکنندگان همراه بود. امروز همچنین طبق روال دیگر روزهای برگزاری این نمایشگاه، نشست‌های تخصصی و پنل‌های موضوعی و تعاملی با دانشگاه‌ها با استقبال مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و با مشارکت کارشناسان و مدیران برون‌سازمانی برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین، نشست تعاملی سازمان تأمین‌اجتماعی با مدیران حوزه پژوهش دانشگاه شهید بهشتی، اولین نشست تخصصی غرفه سازمان تأمین اجتماعی در روز ۱۲ تیرماه (روز پایانی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ) برگزار شد.

این نشست تعاملی با حضور ریس گروه حاکمیت مرکز فناوری، اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی، معاون پژوهشی دانشکده مهندسی علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی، معاون اجرایی این دانشکده و مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه رسمیت پیدا کرد.

«محمد رنجبران» رئیس گروه حاکمیت مرکز فناوری، اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان نشست امروز با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه الکامپ، نشست‌های بسیار مثبتی و مهمی با مسئولان دانشگاه‌ها برگزار شده، گفت: مسیر تعامل تأمین‌اجتماعی و دانشگاه‌ها توسط مسئولان این سازمان مهیا است و در این ارتباط از همکاری سازنده با دانشگاه‌ها استقبال می‌کنیم.

رنجبران، سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی در حوزه نیروی انسانی دانشگاه‌ها را در بلندمدت به نفع تأمین اجتماعی دانست و افزود: این سازمان آمادگی تعامل با نخبه‌های دانشگاه‌های برتر کشور به‌ویژه در زمینه اقدامات مشترک حوزه‌ فناوری مورد انتظار است. دانشگاه‌ها از طریق مراکز خلاقیت امکان همکاری با تأمین‌اجتماعی و اجرای طرح‌های مختلف به ویژه در حوزه استارتاپ‌ها وجود دارد.

«مجتبی وحیدی اصل» معاون پژوهشی دانشکده مهندسی علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی در ادامه نشست امروز با بیان اینکه کارهای ارزشمندی در حوزه تحولات دیجیتال تأمین‌اجتماعی انجام شده، گفت: با توجه به تمایل همکاری دانشگاه شهید بهشتی با این سازمان، اقدامات بسیاری قابل تعریف است. در حوزه فناوری با ایجاد هم‌افزایی بین دانشگاه و تأمین‌اجتماعی امکان انجام کارهای بزرگی در حوزه دیجیتال وجود دارد. امیدواریم که در ادامه با سازمان تأمین‌اجتماعی همکاری‌های مشترکی با این سازمان تعریف و اجرایی شود ...

معاون پژوهشی دانشکده مهندسی علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر اینکه در قالب همکاری امکان شناسایی ایده‌های برتر و اجرایی کردن آن با مشارکت تأمین‌اجتماعی وجود دارد، گفت: امیدوارم بعد از برگزاری نمایشگاه الکامپ شاهد آغاز و ادامه همکاری دانشگاه شهید بهشتی با سازمان تأمین‌اجتماعی باشیم.

«جاویدی» مدیر اجرایی دانشکده مهندسی علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی نیز در ادامه این نشست تعاملی گفت: ما در دانشگاه شهید بهشتی در حوزه فناوری اطلاعات گام‌های مثبتی را برداشته‌ایم. به شرط حمایت مالی تأمین‌اجتماعی از پژوهشگران دانشگاه، شرایط توسعه تعامل با این سازمان در حوزه‌های فناوری فراهم است.

برنامه پنج‌ساله تأمین‌اجتماعی با رویکرد هوشمندسازی

امروز همچنین نشست تدوین برنامه پنج‌ساله سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد هوشمندسازی با حضور معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی، رئیس مرکز فناوری، آمار و محاسبات تأمین‌اجتماعی، مدیرکل وصول حق بیمه این سازمان و جمعی از مدیران حوزه مالی و فناوری تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

«مرتضی حسینی» معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان این نشست تخصصی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر هوشمندسازی در تأمین‌اجتماعی شکل گرفته، بیان کرد: امید که برنامه پنج ساله راهبری سازمان تأمین‌اجتماعی بر مبنای هوشمندسازی تدوین شود. تفاوت دیدگاه‌های مرتبط با هوشمندسازی در تأمین‌اجتماعی، شناسایی و بررسی مسأله را در این سازمان برجسته می‌کند.

حسینی با تأکید بر ضرورت کاهش هزینه‌های سازمان با استفاده از هوشمندسازی، توضیح داد: هوشمندسازی تأمین اجتماعی به این معنی است که از ابزارهای در اختیار در راستای توسعه خدمات استفاده شود. حتما با نگاه توسعه‌ای سازمان در حوزه هوشمندسازی و تدوین برنامه‌ پنج ساله تأمین‌اجتماعی مبتنی بر این حوزه، باید از تصمیم‌گیرهای حوزه‌ای پرهیز و با سیاست واحد و استفاده از نگاه نخبگانی درون و برون‌سازمانی، در راستای هوشمندسازی حرکت کنیم.

پروسه هوشمندسازی

«دامون خدابنده» رئیس مرکز فناوری، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در ادامه نشست امروز هوشمندسازی را نه یک پروژه بلکه یک پروسه دانست و گفت: در حوزه هوشمندسازی ابتدا تبدیل فرآیندها و سپس دیگر موارد مورد توجه است.

او همچنین با تأکید بر اینکه پروژه‌های تعریف شده سال‌جاری حوزه هوشمندسازی به شرط حمایت‌ منجر به اتفاقات مثبتی می‌شود، بیان کرد: بسیاری خدمات قابل ارائه به جامعه هدف صندوق‌های بیمه‌ای از طریق هوش‌ مصنوعی محق می‌شود.

خدابنده با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی از نظر زیرساختی سازمانی پیشرو است و بین نهادها و سازمان‌های دولتی در رتبه اول قرار دارد، اضافه کرد: درک اینکه داده‌ها مهم‌ترین ابزار در اختیار تأمین اجتماعی است باید در این سازمان محقق شود. قواعد و لایه‌ها را باید به ترتیب در راستای استفاده از هوش مصنوعی در سازمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه داشته باشیم.

رئیس مرکز فناوری، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه امسال قراردادهای توسعه نرم‌افزار سازمان تأمین‌اجتماعی به‌موقع برقرار شد، گفت: زیرساخت‌های فنی را مناسب ارزیابی کرد. باید در راستای درآمدزایی از داده‌ها برنامه داشته و اقتصاد دیجیتال را به رسمیت بشناسیم و زمینه فعالیت در این بخش را فراهم کنیم.

حضور هوش مصنوعی در صندوق‌های بیمه‌ای جهان

«حسین مشیری‌تبریزی»، مدیرکل امور بین‌الملل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در جریان نشست امروز با بیان اینکه اتفاقات مرتبط با هوش‌مصنوعی در سازمان‌های تأمین‌اجتماعی در جهان غیرقابل انکار است، حرکت به این مست را الزام برشمرد و گفت: ارائه بهینه خدمات به جامعه تحت‌ پوشش صندوق‌های بیمه‌ای از مزایای بهره‌مندی از هوش‌مصنوعی است. از موضوعات پیرامون هوش مصنوعی و کارکردهای آن باید در راهبری صندوق‌های بیمه‌ای استفاده کرد.

مشیری تبریزی کاهش ملموس شعب تأمین اجتماعی را می‌توان یکی از کارکردهای استفاده از هوش‌مصنوعی دانست.

۶۷ برنامه هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی

«لیلا توحیدنیا» معاون اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه این تخصصی گفت: در حوزه هوشمندسازی ۶۷ برنامه عملیاتی در تأمین‌اجتماعی تعریف شده است. موضوع برنامه استراتژیک این سازمان تأمین‌اجتماعی سابقه طولانی دارد و در حال حاضر در انتهای چهارمین برنامه پنج ساله این سازمان هستیم و در صدد تدوین برنامه آتی این سازمان قرار داریم. در راستای آغاز مسیر برنامه پنج ساله آتی اولین نشست تخصصی را با حضور معاونت‌های تخصصی برگزار کردیم.

توحیدنیا اضافه کرد: در نقشه استراتژی سازمان تأمین‌اجتماعی در پایین‌ترین لایه موضوع تأمین اجتماعی دیجیتال در حوزه یادگیری دیده شده است. هدف اصلی هوشمندسازی تسهیلگری و کاهش مداخلات انسانی در رائه خدمات، ایجاد شفافیت و کنترل منابع و مصارف در همه زمینه‌ها است. امیدواریم تا پایان بهمن ماه سال‌جاری برنامه پنج ساله آتی حوزه هوشمندسازی سازمان تأمین‌اجتماعی تدوین شود.

مدرن‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی در هوشمندسازی

«مقداد نادری» معاون‌اداره کل مالی سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه نشست تخصصی تدوین برنامه پنج‌ساله تأمین‌اجتماعی با رویکرد هوشمندسازی گفت: در حوزه هوشمندسازی در فرآیندهای مالی، موضوعات مرتبط با منابع و مصارف مطرح است. اساسا با آغاز کار هوشمندسازی مدرن‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه با این اقدام نظارت بر وصول منابع، تشخیص تقلب، تحلیلی پیشرفته، ورود به بازارهای دیجیتال و بسیاری موارد دیگر از مزایای این اقدامات است، بیان کرد: در حوزه هوشمندسازی ابعاد مختلف حوزه‌های درمان، بیمه و سرمایه‌گذاری مورد توجه است. تأمین‌اجتماعی می‌تواند در حوزه دیجیتال‌سازی به عنوان سازمان پیشرو مطرح شود.

نادری اضافه کرد: در آینده به این سمت خواهیم رفت که سازمان تأمین‌اجتماعی صرفاً با ستاد مرکزی و بدون شعبه مشغول به فعالیت و ارائه خدمات باشد.

ارائه پنل خدمات ارتباط با مشتری از طریق هوش مصنوعی

«محمدحسین کی‌نیا» مدیرکل ارتباط با مشتریان شرکت ایرانسل، امروز در جریان برگزاری نشست و پنل تخصصی راهبرد هوش مصنوعی در ارتباط با مشتریان با موضوع «تأمین اجتماعی در ارتباط با مشتریان» گفت: هوش مصنوعی با استفاده از تکنولوژی هوشمند خدمات لازم را به مشتریان ارائه می‌کند. این روند ارتباط سازمان با مشتریان را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کاهش ۵۰ درصدی نیروی انسانی موردنیاز سازمان‌ها با استفاده از هوش‌ امکانپذیر است، افزود: با استفاده از این امکان، پاسخگویی به مخاطبان در شرایط تسهیل شده‌ای محقق می‌شود.

این فعال حوزه هوش مصنوعی با تأکید بر اینکه در حوزه ارتباط با مشتریان سازمان تأمین اجتماعی، سرویس شخصی‌سازی باید در دستور کار باشد، توضیح داد: ما در ایرانسل با ۳۰ هزار تماس و ۵۰ هزار چت، با استفاده از هوش مصنوعی کارهای کمتری برعهده کارمندان گذاشته می‌شود. در حال حاضر ۸۵ درصد تماس‌های ورودی ایرانسل به صورت هوشمند و ۱۵ درصد به وسیله مرکز تماس انجام می‌شود. حضور گروه‌ها و افراد تخصصی در سازمان‌ها، امکان مدیریت ارتباط با مشتریان و پاسخگویی را فراهم می‌کند.

تدوین برنامه پنج‌ساله تأمین‌اجتماعی برمبنای هوشمندسازی

«مرتضی حسینی» معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی امروز در حاشیه نمایشگاه الکامپ در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی به آتیه آنلاین با اشاره به اینکه ما به دنبال تدوین برنامه پنج‌ساله پنجم سازمان تأمین‌اجتماعی هستیم، گفت: این برنامه مبتنی بر هوشمندسازی خواهد بود. ریل‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی نیز بر اساس هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

حسینی در ادامه با تأکید بر اینکه حضور تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ و فعالیت‌های مرتبط با حوزه هوشمندی به معنای ریل‌گذاری‌های این سازمان به سمت هوشمندسازی در آینده سازمانی است، توضیح داد: باید به سمت تأمین‌اجتماعی نوین حرکت کنیم و این مهم جز با هوشمندسازی سازمان، حرکت مبتنی بر هوشمندی و استفاده از ابزارهای حوزه فناوری ممکن نیست.

او همچنین حضور در نمایشگاه‌هایی نظیر الکامپ و برگزاری نشست‌های تخصصی را زمینه‌ساز همفکری همکاران سازمان، افزایش شناخت و دانش آنها نسبت به هوشمندسازی و اخذ تصمیم جامع‌تر در این حوزه برشمرد و افزود: حضور پرشورتر تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ امسال از این جهت است که کارشناسان، نخبگان و همکاران سازمانی با حضور در جلسات تخصصی، زمینه تصمیم‌سازی بهتر را در حوزه هوشمندی تأمین‌اجتماعی موجب شوند.

حسینی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های همه حوزه‌های بیمه، درمان، منابع انسانی، همه مجموعه‌های داخلی سازمان و البته حوزه فناوری مبتنی بر برنامه پنج‌ساله پنجم تأمین‌اجتماعی خواهد بود. ما بر اساس برنامه مذکور بودجه‌ها را خواهیم دید و حتما اعتبارات خوبی برای حوزه هوشمندسازی سازمان قرار می‌دهیم. این اعتبارات در سال‌جاری رشد بسیار خوبی داشته است.

اوهمچنین اظهار امیدواری کرد که با اقدامات انجام شده و تخقق برنامه‌های آتی، سازمان تأمین‌اجتماعی هوشمند را در همه زمینه‌ها در قالب برنامه پنج‌ساله پنجم داشته باشیم.

هوشمندسازی در راستای کاهش هزینه و افزایش درآمد

«دامون خدابنده» رئیس مرکز فناوری، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی در آخرین روز نمایشگاه الکامپ در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی کاهش هزینه و افزایش درآمدهای این سازمان را از اولویت‌های هوشمندسازی برشمرد و به آتیه آنلاین گفت: اگر با کمترین هزینه بیشترین آورده را برای سازمان داشته باشیم، هوشمند عمل کرده‌ایم.

او با یادآری اینکه سال گذشته سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور در نمایشگاه الکامپ از استارتاپ‌ها دعوت کرد و در راستای همکاری سازمان با آنان شاهد اتفاقات خوبی بودیم، بیان کرد: پیشتر هم گفته شد که ما در سازمان تأمین‌اجتماعی با ایجاد سکوی لازم اقدام به جذب نخبگان و همکاری با استارتاپ‌ها خواهیم کرد. سال قبل تعداد ۱۰۷ مجموعه استارتاپی برای همکاری با سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام آمادگی کردند که با بسیاری از آنان در حال مراوده هستیم. امسال هم با حضور در نمایشگاه الکامپ از همکاری با استارتاپ‌ها استقبال می‌کنیم اما حضور اصلی را بر عهده دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌ها گذاشتیم.

رئیس مرکز فناوری، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه تجربیاتی بسیار خوب و قابل استفاده در زمینه اجرای هوشمندسازی سازمان‌ها در سطح جهان وجود دارد؛ با دعوت از دانشگاهیان و حضور استارتاپ‌ها در سازمان تأمین اجتماعی باید هوشمندسازی را به‌طور کامل محقق کرد.

سازمان تأمین اجتماعی با حضور در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ با برگزاری نشست‌های پرشمار تخصصی در حوزه‌های مرتبط با هوشمندسازی، خدمات الکترونیک و بهبود فرایندهای مرتبط با سرویس‌های غیرحضوری به جامعه بیش از ۴۷ میلیون نفری تحت پوشش و همچنین برگزاری پنل‌های تخصصی مرتبط با هوش مصنوعی و نشست با نمایندگان تعدادی از دانشگاه‌های معتبر، اهداف مشخص در زمینه تأمین اجتماعی هوشمند را دنبال کرد.

کد خبر: 71994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =