برگزاری نشست تدوین برنامه پنج‌ساله تأمین‌اجتماعی با رویکرد دیجیتال 

امروز و همزمان با فعالیت غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در روز پایانی نمایشگاه الکامپ، نشست تدوین برنامه پنج‌ساله سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد هوشمندسازی با حضور معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی، رئیس مرکز فناوری، آمار ومحاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرکل وصول حق بیمه تامین اجتماعی‌ وجمعی از مدیران حوزه مالی و فناوری تأمین‌اجتماعی برگزار شد. 

به گزارش آتیه‌ آنلاین، امروز ۱۲ تیرماه در چهارمین روز فعالیت نمایشگاه الکامپ "مرتضی حسینی" معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان نشست بررسی تدوین برنامه پنج ساله سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد هوشمندسازی گفت: اکنون حرکت در مسیر هوشمندسازی در تأمین‌اجتماعی شکل گرفته و اهداف را به شکل بهتری قابل دستیابی ببینیم. امید که برنامه پنج ساله راهبری سازمان تأمین‌اجتماعی بر مبنای هوشمندسازی تدوین شود.
وی ادامه داد: تفاوت دیدگاه‌های مرتبط با هوشمندسازی در سازمان تأمین‌اجتماعی، شناسایی و بررسی مسئله را در این سازمان برجسته می‌کند.
حسینی افزود: در حوزه‌های بیمه‌ای و درمانی باید با استفاده از ظرفیت‌های هوشمندسازی به دنبال کاهش هزینه‌ها باشیم. هوشمندسازی سازمان به این معنی است که از ابزارهای در اختیار در راستای توسعه خدمات استفاده شود.
معاون مالی، برنامه‌ریزی وپشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: حتما سازمان نگاه به توسعه حوزه هوشمندسازی دارد و برنامه‌ پنج ساله تأمین‌اجتماعی مبتنی بر این حوزه تدوین می‌شود. در این راستا باید از تصمیم‌گیرهای حوزه‌ای و جزیره‌ای پرهیز کنیم و با سیاست واحد و استفاده از نگاه نخبگانی درون و برون‌سازمان به‌ویژه در حوزه برنامه پنج ساله، در راستای هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی حرکت کنیم.
حسینی همچنین بیان کرد: باید از همکاران حوزه فناوری و موسسه فرهنگی خبری آهنگ آتیه برای حضور در نمایشگاه الکامپ و فعالیت‌های مرتبط با هوشمندسازی تقدیر کرد.


هوشمندسازی یک پروسه است
"دامون خدابنده" رئیس مرکز فناوری، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در ادامه نشست امروز گفت: هوشمندسازی یک پروسه است و در واقع یک پروژه محسوب نمی‌شود. در حوزه هوشمندسازی ابتدا به تبدیل فرآیندها و سپس دیگر موارد باید لحاظ شود.
او همچنین اضافه کرد: پروژه‌های تعریف شده سال‌جاری در حوزه هوشمندسازی به شرط حمایت‌ها منجر به اتفاقات بسیار مثبتی در این ارتباط خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌های آتی امکان تقسیم زندگی انسان‌ها به قبل و بعد از هوش مصنوعی وجود دارد. هوش‌مصنوعی به نوعی ساختارهای بسیاری سازمان‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر در حوزه هوش مصنوعی دچار عقب‌ماندگی شویم، امکان جبران آن وجود نخواهد داشت یا به عبارتی جبران آن در شرایط، بسیار سخت امکانپذیر است.

رئیس مرکز فناوری، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: استفاده از هوش‌ مصنوعی بسیاری خدمات را به جامعه هدف صندوق‌های بیمه‌ای ارائه می‌دهد. تامین اجتماعی از نظر زیرساختی به عنوان سازمانی پیشرو محسوب می‌شود و به عبارتی در نهادها و سازمان‌های دولتی در رتبه اول قرار دارد.

خدابنده توضیح داد: سازمان تأمین‌اجتماعی قبل از هرچیزی باید درک این را داشته باشد که داده‌ها مهم‌ترین امکان دراختیار این نهاد بیمه‌ای است. هوش‌مصنوعی با حضور استارتاپ‌ها و بخش خصوصی توفیق لازم را موجب می‌شود. ذهنیت، قواعد و لایه‌ها را باید به ترتیب در راستای استفاده از هوش مصنوعی در سازمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه داشته باشیم.

رئیس مرکز فناوری، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: امسال همه قراردادهای توسعه نرم‌افزار سازمان تأمین‌اجتماعی به‌موقع برقرار شد. این رویه نشان از آمادگی معاونت مالی و برنامه‌ریزی سازمان تأمین‌اجتماعی برای حضور در پروسه هوشمندسازی است. در زیرساخت‌های فنی نیز شرایط مناسبی در اختیار داریم. ما باید در راستای درآمدزایی از داده برنامه داشته باشیم. همچنین باید اقتصاد دیجیتال را به رسمیت بشناسیم و زمینه فعالیت در این بخش را فراهم کنیم.

او ادامه داد: در شرایط امروز در سازمان باید به سمت و سوی استفاده از هوش مصنوعی پیش برویم.


اتفاقات هوش مصنوعی در صندوق‌های بیمه‌ای جهان
«حسین مشیری‌تبریزی»، مدیرکل امور بین‌الملل سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان نشست امروز بیان کرد: اتفاقات مرتبط با هوش‌مصنوعی در سازمان‌های تأمین‌اجتماعی در جهان غیرقابل انکار است و ما باید به این سمت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: ارائه بهینه خدمات به جامعه تحت‌ پوشش صندوق‌های بیمه‌ای از اهداف بهره‌مندی از هوش‌مصنوعی است. از موضوعات پیرامون هوش مصنوعی و کارکردهای آن در راهبری صندوق‌های بیمه‌ای را باید مورد توجه قرار داد.

مشیری تبریزی افزود: همچنین اضافه کرد: کاهش ملموس شعب تأمین اجتماعی را می‌توان یکی از کارکردهای استفاده از هوش‌مصنوعی دانست.


تعریف ۶۷ برنامه هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی
"لیلا توحیدنیا" معاون اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه این تخصصی گفت: در حوزه هوشمندسازی تعداد ۶۷ برنامه عملیاتی در سازمان تأمین‌اجتماعی تعریف شده است.موضوع برنامه استراتژیک سازمان تأمین‌اجتماعی سابقه طولانی دارد و در حال حاضر در انتهای چهارمین برنامه پنج ساله این سازمان هستیم و در صدد تدوین برنامه آتی این سازمان قرار داریم.
وی ادامه داد: در راستای آغاز مسیر برنامه پنج ساله آتی اولین نشست تخصصی را با حضور معاونت‌های تخصصی برگزار کردیم.
توحیدنیا اضافه کرد: در نقشه استراتژی سازمان تأمین‌اجتماعی در پایین‌ترین لایه موضوع تأمین اجتماعی دیجیتال در حوزه یادگیری دیده شده است. هدف کلان سازمان در پنج ساله در حوزه تامین اجتماعی دیجیتال با ۵۲ برنامه تعریف و در حال اجرا است که البته برخی برنامه‌ها در حال حاضر تمام شده است.
او بیان کرد: هدف اصلی هوشمندسازی تسهیلگری و کاهش مداخلات انسانی در رائه خدمات، ایجاد شفافیت و کنترل منابع و مصارف در همه زمینه‌ها است.
معاون اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در برنامه پنج ساله آتی حوزه هوشمندسازی سازمان تأمین‌اجتماعی را در مشارکت حداکثری همکاران در ستاد و استان‌ها دنبال می‌کنیم. امیدواریم تا پایان بهمن ماه سال‌جاری این برنامه تدوین شود.


اولویت مدرسن‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی در جریان هوشمندسازی
"مقداد نادری" معاون‌اداره کل مالی سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه نشست تخصصی تدین برنامه پنج‌ساله سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد هوشمندسازی بیان کرد: در حوزه هوشمندسازی در فرآیندهای مالی موضوعات منابع و مصارف مطرح است. اساسا با آغاز کار هوشمندسازی مدرن‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی در اولویت قرار دارد.
وی ادامه داد: با این اقدام نظارت بر وصول منابع، تشخیص تقلب، تحلیلی پیشرفته، ورود به بازارهای دیجیتال و بسیاری موراد دیگر از مزایای این اقدامات محسوب می‌شوند.
نادری افزود: در حوزه هوشمندسازی ابعاد مختلف در حوزه‌های درمان، بیمه و سرمایه‌گذاری مورد توجه است. در حوزه منابع بیمه‌ای به‌ویژه در حوزه بازارهای جدید باید اقدامات لازم مورد توجه باشد . همچنین دریافت به موقع حق بیمه و اطلاعات در حوزه هوشمندسازی در دستور کار است.
معاون اداره کل مالی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تأمین‌اجتماعی می‌تواند در حوزه دیجیتال‌سازی به عنوان سازمان پیشرو مطرح شود.
او همچنین اضافه کرد: در حوزه درمان نیز در بحث توریسم‌درمانی با استفاده از توان پزشکی و سیستم‌های موجود از وضعیت حال بهره‌مند شویم. کاهش بروکراسی در این حوزه رشد بهره‌مندی تأمین‌اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. خدمات به بیماران آزاد نیز با استفاده از هوش مصنوعی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد.
نادری اضافه کرد: در حوزه‌ مصارف سازمان تأمین‌اجتماعی نیز کاهش مصارف به اندازه وصول منابع دارای اهمیت است. در این حوزه حق بیمه دریافت شده باید به درستی مصرف شود. خدمات تامین اجتماعی مبتنی بر ماده ۳ قانون تأمین‌اجتماعی است. یکی از مهم ترین کارهایی که براساس هوش‌مصنوعی می‌توان انجام داد در حوزه تقلب‌های بیمه‌ای برخی افراد تحت پوشش است. در واقع جلوگیری از انواع تقلب‌ها از کارکردهای هوش‌مصنوعی محسوب می‌شود.
معاون‌ ادره کل درمان سازمان تأمین‌اجتماعی توضیح داد: در آینده به این سمت خواهیم رفت که سازمان تأمین‌اجتماعی صرفا با ستاد مرکزی و بدون شعبه مشغول به فعالیت و ارائه خدمات باشد. در حوزه درمان مستقیم نیز امکان استفاده از هوش مصنوعی را خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: همچنین هوش مصنوعی امکان تغییر و تحول در روش‌های بودجه‌ریزی را فراهم می‌کند. در حوزه درمان غیرمستقیم به واسطه رسیدگی دستی پرونده‌ها با چالش مواجه‌ایم که هوش مصنوعی در این ارتباط امکان تسهیلگری خواهد داشت.

در ادامه نشست تخصصی بررسی تدیون برنامه پنج‌ساله سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد هوشمندسازی، یکی از کارشناسان حوزه فناوری سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در قالب ارائه، موضوعاتی پیرامون استفاده هوش مصنوعی در مناسبات و خدمات تأمین‌اجتماعی مطرح کرد.

کد خبر: 71959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =