ارائه پنل تخصصی فرایندهای ای‌پی‌آی‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی تأمین‌اجتماعی 

امروز ۱۱ تیرماه و همزمان با فعالیت غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ، پنل تخصصی فرایندهای ای‌پی‌آی‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی حوزه خدمات درمان تأمین‌اجتماعی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین، "شهرام طارمی" رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی تشریح فرایندهای ای‌پی‌آی‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی تأمین‌اجتماعی بیان کرد: ابر پروژه ملی در حوزه نسخه الکترونیک از سه سال پیش تا به حال توسط سازمان تأمین‌اجتماعی اجرایی شده است.
وی ادامه داد: خدماتی که برای بیمار درخواست می‌شود از طریق نسخ الکترونیک در مراکز ملکی، مراکز طرف قرارداد و مراکز درمان دانشگاهی ارائه می‌شود.
طارمی اضافه کرد: هم اکنون در جایی قرار گرفته‌ایم که بیمه‌شدگان امکان مشاهده نسخ الکترونیک خود را در سامانه‌های خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی و برنامه کاربردی تأمین من دارند.
رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی توضیح داد: در حال حاضر بخش زیادی از کدهای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی کدهای واحد کشوری در دسترس است و همچنین بخشی از کدها دارای استاندارهای جهانی است.
طارمی بیان کرد: هم اکنون ۹۸ درصد نسخ درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.
وی افزود: هوشمندسازی از جمله اهداف استراتژیک سال‌جاری سازمان تأمین‌اجتماعی است. هوشمندسازی در حال حاضر در بسیاری سامانه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی اجرایی شده است.
رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در بخش‌های مختلف درمانی و سلامت الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی امکان ورود هوش مصنوعی وجود دارد.

تأمین‌اجتماعی، سازمان پیشرو در خدمات الکترونیک درمان
"امیرحسین آخوندی" رئیس گروه سیستم‌های درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه پنل تخصصی امروز بیان کرد: تأمین‌اجتماعی از سازمان‌های پیشرو خدمات الکترونیک بر بسترهای مختلف است.
وی با اشاره به اینکه تأمین‌اجتماعی از سال ۱۳۹۹ فرآیندهای نسخه نویسی API را آغاز کرده است، افزود: این سازمان پیشرو در حوزه نرم‌افزارهای حوزه درمان و سلامت است. این سازمان همچنین فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیک را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد.
آخوندی ادامه داد: در حال حاضر بیماران بدون هیچ دغدغه‌ای تمامی فرآیندهای درمانی را در قالب سامانه‌های نسخه نویسی‌ونسخه پیچی دریافت می‌کنند.
وی اضافه کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف توسعه استارتاپ‌ها فرآیندهای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی را در قالب سامانه‌های API طراحی و اجرایی کرد.
رئیس گروه سیستم‌های درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بیش از ۲۰۰ شرکت در قالب استارتاپ‌ها و شرکت‌های خصوصی فعال در کشور از سامانه‌ها و ای‌پی‌آی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند.
اوهمچنین تاکید کرد: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی برای ارائه بهتر خدمات به این شرکت‌ها، پشتیبانی‌های لازم را ارائه می‌دهیم. همچنین مشکلات احتمالی را برطرف می‌کنیم.
آخوندی در ادامه بیان کرد: موضوع ارائه سرویس خدمات در منزل در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال بررسی است و این مهم نیاز به مجوزهای خاصی دارد. با به نتیجه رسیدن این بررسی‌ها و صدور مجوزهای لازم، در دسترس سازمان تأمین‌اجتماعی قرار خواهد گرفت.

تشریح فرایندهای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی
" آریا فرهادیان" کارشناس پشتیبانی نرم‌افزارهای واسط واحد درمان سازمان تأمین‌اجتماعی هم در ادامه نشست و پنل تخصصی امروز گفت: مراجعه بیمار به پزشک، انجام استحقاق‌سنجی، ویزیت بیمار، صدور نسخه دارویی یا پاراکیلینیک، مراجعه بیمار به مراکز دارو و پاراکیلینیک و استعلام مراکز درمانی از سامانه‌ها و ارائه خدمات مربوطه از مراحل چرخه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: افزایش کارایی، کاهش هزینه و بهبود تجربه‌ کاربری را می‌توان از مزایای ای پی آی‌های موجود در چرخه فرآیندهای الکترونیک درمان به‌شمار آورد.
فرهادیان همچنین توضیحات مربوط به نحوه همکاری متقاضیان استفاده از سامانه‌های API خدمات درمان سازمان‌ تأمین‌اجتماعی را تشریح کرد.
کارشناس پشتیبانی نرم‌افزارهای واحد درمان سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: دریافت لیست نسخ الکترونیک، ثبت نسخه دارویی و پاراکلینیک، استعلام درمان، دریافت اطلاعات ریزنسخه و ثبت نسخه آزمایشگاه‌ و دریافت لیست نسخه الکترونیک از متدهای این سرویس محسوب می‌شوند.
در ادامه جزئیات مربوط به چرخه فرآیندهای نسخ الکترونیک و بهره‌مندی ذینفعان از این خدمات توسط این کارشناس تشریح شد.

کد خبر: 71926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =