برپایی چهار نشست تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی

دومین روز حضور فعال سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ در حالی با استقبال مسئولان، کارشناسان و علاقه‌مندان فعالیت‌های حوزه فناوری، دیجیتال و خدمات الکترونیک طی شد که در این روز، مجموعاً چهار نشست شامل جلسه تعاملی تأمین اجتماعی با دانشگاه تهران و سه نشست تخصصی با محوریت تحول دیجیتال و خدمات الکترونیک این سازمان برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین، به دنبال برپایی سلسله نشست‌های تعاملی سازمان تأمین اجتماعی با دانشگاه‌ها، امروز ۱۰ تیرماه همزمان با آغاز دومین روز فعالیت غرفه سازمان تأمین اجتماعی در این نمایشگاه، نشست تخصصی و تعاملی نشست مشترک تخصصی با حضور رییس مرکز فناوری، آمار و محاسبات تأمین‌اجتماعی، مدیرفناوری و تحول دیجیتال این سازمان و معاونت پژوهش و فناوری دانشکده‌های علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

در ادامه برنامه‌های امروز، پنل تخصصی تشریح کارکرد سامانه لیست هوشمند با ارائه نماینده معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی و ارائه دوم پروژه لیست هوشمند حق بیمه با حضور کارشناسان معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، کارشناس و نماینده مدیریت فناوری و تحول دیجیتال تأمین‌اجتماعی و مدیر پروژه لیست هوشمند برگزار شد.

همچنین در ساعات پایانی دومین روز نمایشگاه الکامپ در غرفه سازمان تأمین اجتماعی، نشست تخصصی تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور معاون اداره کل مالی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه، معاون اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیرعامل شرکت پلنت اجرا شد.

نشست مشترک تأمین اجتماعی با مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه تهران

به دنبال برگزاری نشست‌های تخصصی و تعاملی با دانشگاه‌ها، نشست مشترک تخصصی پژوهشی با محوریت تعامل تأمین اجتماعی و دانشگاه تهران با حضور «دامون خدابنده» رئیس مرکز فناوری، آمار و محاسبات تأمین‌اجتماعی، «بهروز کتابی» مدیرفناوری و تحول دیجیتال این سازمان و «مجید سلیمانی» معاونت پژوهش و فناوری دانشکده‌های علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست همچنین تعامل و همکاری، ایده‌پردازی علمی و پژوهشی تأمین‌اجتماعی با دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مرکز فناوری، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان نشست گفت: انتظار داریم پس از نشست‌های مشترک تأمین اجتماعی با دانشگاه‌ها، همکاری‌های لازم ادامه پیدا کند. ما در این سازمان زمینه همکاری با دانشگاه‌ها را در حوزه فناوری و هوشمندسازی فراهم کرده‌ایم.

خدابنده با اشاره به اینکه در شرایطی که انجام کار به صرفه و صلاح تأمین‌اجتماعی باشد، امکان انعقاد قرارداد با دانشگاهیان وجود دارد، گفت: در حالی که به‌کارگیری نخبگان با روش‌های خرید خدمت یا برون‌سپاری پروژه‌ها محقق می‌شود، تأمین‌اجتماعی در به سمت خرید محصول در قالب برون‌سپاری پروژه‌ها به نخبگان حرکت کرده است.

معاونت پژوهش و فناوری دانشکده‌های علوم دانشگاه تهران در ادامه نشست امروز گفت: سازمان تأمین اجتماعی ایده همکاری با دانشگاه‌ها را در راستای توسعه فناوری و هوشمندسازی مطرح کرده است. یکی از زمینه‌های همکاری موضوع کارآموزی در حوزه‌های مربوطه است.

سلیمانی در ادامه افزود: دانشگاه تهران می‌تواند در قالب پروژه‌های کاربردی با درک بهتر نسبت به مساله و با زبان مشترک با سازمان تأمین‌اجتماعی، توسعه فناوری را رقم بزند.

مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه این نشست تخصصی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی با بیش از ۴۷ میلیون مخاطب به دنبال ارائه سرویس‌های الکترونیکی بیشتر و با کیفیت بهتر است. در حوزه توسعه فناوری و هوشمندسازی خدمات تأمین‌اجتماعی، پروژه نسخه الکترونیک با ثبت ۹۸ درصد نسخه‌های الکترونیکی یکی از مهم‌ترین وموفق‌ترین طرح‌های است.

کتابی اضافه کرد: اگر امکان استفاده از بضاعت تخصصی حوزه‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها در راستای توسعه خدمات الکترونیک تأمین‌اجتماعی وجود داشته باشد، توفیقات بیشتری در حوزه هوشمندسازی و فناوری حاصل خواهد شد.

پنل تخصصی تشریح کارکرد سامانه لیست هوشمند

امروز همچنین در روز دوم نمایشگاه الکامپ، پنل تخصصی در ارتباط با جزییات فعالیت، کارکرد و مزایای هوشمندسازی لیست ارسال حق بیمه در قالب سامانه متمرکز لیست هوشمند توسط نماینده معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه شد.

«هادی پورصفری» در جریان ارائه این پنل با اشاره به اینکه سامانه متمرکز لیست هوشمند در قالب یکی از خدمات نوین الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی تدوین و اجرایی شده است، گفت: در سامانه متمرکز لیست هوشمند، ارسال لیست حق بیمه توسط کارفرمایان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. در این سامانه محاسبه حق بیمه و ارسال لیست به صورت کاملا هوشمند انجام می‌شود و در صورت بروز خطا، اصلاح به صورت هوشمند صورت می‌گیرد.

او با تأکید بر اینکه در چارچوب فعالیت این سامانه هوشمند، با استفاده از سربرگ خطاها در فرایند ارسال لیست، موضوع به کارفرمایان اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: دریافت لیست به صورت متمرکز، بررسی و کنترل بیش از ۳۰۰ آیتم به صورت هوشمند، پالایش در کمترین زمان، بررسی ۵۰۰ آیتم در صدم ثانیه، رشد بهره‌وری نیروی انسانی، حذف فرآیندهای زائد و افزایش رضایتمندی مخاطبان به‌ویژه جامعه کارفرمایی از مزایای اجرای طرح لیست هوشمند است.

استفاده جامعه کارفرمایی از لیست هوشمند

در ادامه پنل‌های تخصصی سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ، مزایای عملیاتی‌شدن پروژه لیست هوشمند حق بیمه به‌ویژه بهره‌مندی جامعه کارفرمایان تحت پوشش تأمین‌اجتماعی مطرح و تشریح شد.

در جریان این پنل تخصصی، مزایای اجرای لیست هوشمند و دسترسی ذینفعان، بیمه‌شدگان و کارفرمایان به سامانه متمرکز لیست هوشمند توسط کارشناسان معاونت بیمه‌ای و مدیریت فناوری‌ و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی توضیح داده شد.

کارشناسان و نماینده معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی در ارتباط با بهره‌مندی ذینفعان از خدمات سامانه متمرکز لیست هوشمند حق بیمه گفت: در سامانه لیست هوشمند حق بیمه، تمام اطلاعات به‌صورت برخط آن جام و در دسترس قرار دارد. در این سامانه به صورت لحظه‌ای محاسبات بر اساس ضوابط انجام و بازخوردهای آن دریافت می‌شود. پرداخت حق بیمه الکترونیکی و غیرحضوری نیز از دیگر مزایای استفاده از سامانه‌ لیست هوشمند محسوب می‌شود.

پورصفری در ارتباط با پایش و کنترل اطلاعات مربوطه به لیست‌های حق بیمه نیز بیان کرد: کنترل آیتم‌های لیست هوشمند حق بیمه نیز برمبنای قوانین و مقررات مربوطه صورت می‌گیرد. در قالب سامانه مذکور بیش از ۳۰۰ مورد پایش و مورد بررسی‌های لازم قرار می‌گیرد.

در ادامه، کارشناس و نماینده مدیریت فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در حال حاضر اجرای لیست هوشمند حق بیمه با بهترین کیفیت و بالاترین میزان پوشش در سطح کشور در حال اجرا است. در مسیر تولید نرم‌افزار اجرایی سامانه لیست هوشمند حق بیمه، نیازمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و برنامه‌ریزی‌های استقرار پروژه صورت گرفت.

به گفته «فریده کلانتری» در حال حاضر کارفرمایان و ذینفعان سازمان از خدمات لیست هوشمند حق بیمه بهره‌مندند. اجرای کامل لیست هوشمند در سراسر کشور با کمترین مخاطره و با بالاترین میزان پوشش و کیفیت ارائه خدمات محقق شد.

همچنین در ادامه پنل تخصصی «سمیه افشار» مدیر پروژه لیست هوشمند نیز توضیحاتی در ارتباط با مزایای دوسویه سازمان تأمین‌اجتماعی و ذینفعان از سامانه مذکور ارائه کرد.

تأمین‌اجتماعی، سازمان پیشگام در تحول دیجیتال

نشست تخصصی مربوط به بررسی تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی با جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی، به عنوان آخرین نشست روز دوم فعالیت غرفه سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

معاون اداره کل مالی سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست تخصصی تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی و نقش استارتاپ‌ها در این حوزه با بیان اینکه بیمه‌های اجتماعی و بازرگانی در تامین رفاه جامعه موثر هستند، گفت: در سال‌های اخیر تأمین اجتماعی در حوزه تحول دیجیتال پیشگام بوده است. این سازمان در حوزه‌های شبکه‌سازی، خدمات درمانی و موضوع بررسی و دریافت خسارات درمان نیز فعالیت مرتبط با فناوری را در دستور کار داشته است.

«مقداد نادری» افزود: در بسیاری کشورها تأمین اجتماعی پایه توسعه و نوآوری است و استارتاپ‌ها در این ارتباط می‌تواند با تأمین‌اجتماعی در تعامل باشد. در واقع تأمین‌اجتماعی در رویکرد نوین امکان ساخت یک اکوسیستم را دارد و در این ارتباط استارتاپ‌ها تعیین کننده‌اند.

مدیرعامل شرکت پلنت (فعال استارتاپ در حوزه فعالیت بیمه) نیز در ادامه این نشست تخصصی با اشاره به اینکه با توجه فعالیت چند دهه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی، این نهاد بستری بکر برای فعالیت در حوزه هوش مصنوعی است، گفت: در بخش‌های مختلف فعالیت این سازمان امکان بهره‌مندی از هوش مصنوعی وجود دارد. تفاوت تأمین‌اجتماعی با دیگر صندوق‌ها، فعالیت و ارائه خدمات بخش درمان است. طبیعتاً امکان توسعه هوشمندی و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های گسترده بیمه و درمان تأمین اجتماعی وجود دارد.

«ایمان ارسطو» ادامه داد: تأمین‌اجتماعی در عین حالی که دومین تولیدکننده خدمات درمانی در سطح کشور است، اولین خریدار خدمات درمانی نیز محسوب می‌شوند؛ این فضا در واقع بستر مهمی برای فعالیت حوزه هوش مصنوعی و استارتاپ‌ها است. حوزه ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش تأمین‌اجتماعی را باید مهم‌ترین بستر فعالیت‌های هوشمند به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت پلنت اضافه کرد: استارت‌آپ‌ها در فعالیت‌های مشارکتی با تأمین اجتماعی کشورهای مختلف، اقدام به صندوق‌های واحد می‌کنند. در حال حاضر بررسی مدارک درمانی توسط هوش مصنوعی در برخی شرکت‌های بیمه‌ای صورت می‌گیرد. انتظار این است که استارتاپ‌ها در تعامل با سازمان تأمین‌اجتماعی، فعالیت‌های حوزه فناوری را پیش ببرند.

وی افزود: اگر سازمان تأمین‌اجتماعی به هوشمندسازی فرآیندهای خدمات و ورود به نوآوری را همواره در دستور کار داشته باشد، توفیقات حوزه فناوری به صورت ویژه‌تری حاصل می‌شود. توجه مسئولان سازمان تأمین‌اجتماعی به حوزه فناوری و توسعه خدمات دیجیتال بسیار قابل توجه است که این‌ مهم در بازارکار تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی در غرفه این سازمان در این دوره از نمایشگاه الکامپ مشخص است.

معاون اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در ادامه نشست امروز بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ یکی از اهداف کلان سازمان تأمین اجتماعی در دستیابی به تامین اجتماعی دیجیتال تعریف شد.

«لیلا توحیدنیا» افزود: در سال‌هایی که موضوع هوشمندسازی در بسیاری از سازمان‌ها وجود نداشت، تأمین‌اجتماعی این مهم را در اولویت‌های کلان قرار داده است. سازمان تأمین‌اجتماعی با پوشش جمعیتی بیش از ۵۳ درصدی کشور، ظرفیت‌های بالای برای توسعه هوشمندی در اختیار دارد.

مدیر مرکز حاکمیت فاوا سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در ادامه جلسه تخصصی تحول دیجیتال تأمین اجتماعی گفت: تأمین‌اجتماعی سازمانی است که امکان ایجاد بازار بزرگی برای خانواده فناوری اطلاعات را دارا است و به همین نسبت انتظاراتی به‌ویژه در راستای امانتداری اطلاعات بیمه‌شدگان این نهاد بیمه‌ای وجود دارد.

«محمد رنجبران» افزود: در تمام برنامه‌های مربوط به انتخاب همکاران در حوزه استارتاپی انتظار حمایت از سوی تأمین‌اجتماعی مطرح است؛ از طرفی این سازمان به دنبال همکاری با شرکت‌های با کارنامه قوی و رتبه یک است.

«روح‌الله عطاریان» مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه نیز در جریان نشست تخصصی با موضوع تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی و نقش استارتاپ‌ها در این حوزه موضوعاتی پیرامون تحولات دیجیتال تأمین‌اجتماعی مطرح کرد.

کد خبر: 71911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =