بورس همچنان گرفتار روند نزولی

 روز یکشنه (۱۰ تیر ماه) شاخص کل بورس با افت ۲۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۷۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۲۳.۰۸۷ واحدی در محدوده دو میلیون و ۷۲ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن نیز با افت ۱۰.۴۳۳۶۶۸ واحدی در محدوده ۶۷۲ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۹ میلیارد ورقه سهم طی ۲۹۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴.۹ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، تروشیمی نوری، صنایع ملی مس ایران، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بیشترین تاثیر منفی و نماد فروشگاه‌های زنجیره ای افق کوروش بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۴۳۸ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۴.۸ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۸۰۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، ایران‌خودرو دیزل، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون، تجلی توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی تندگویان بیشترین تاثیر منفی و نماد مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که شاخص کل در نزدیکی حمایت کوتاه مدت خود قرار دارد. در صورتی که این حمایت شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن صعودی خواهد بود. اما شاخص هم‌وزن حمایت کوتاه مدت خود را از دست داده است و در صورت تثبیت، روند کوتاه مدت آن نزولی خواهد بود. امروز نمادهای کوچک و متوسط عرضه بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند.

ارزش معاملات خرد عدد ۳۴۲۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۱۰ درصد افزایش داشته است. در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲۱۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۹۵۰ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۹۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. اما امروز ۱۵۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت وارد شده است این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید ۴۸ میلیارد تومان است که کاهش ۱۵۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۵۶ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۴۰۹ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۲۸۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۲۸۱ میلیارد تومان و انبوه سازی با ارزش معاملات ۱۸۶ میلیارد تومان قرار دارند.

گروه ماشین آلات برقی با ارزش معاملات ۱۷ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه سیمانی با ارزش معاملات ۱۰۹ میلیارد تومان و گروه قند و شکر با ارزش معاملات ۱۷ میلیارد تومان قرار دارند.

کد خبر: 71907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =