تعداد شاغلان بیمه‌پرداز خراسان جنوبی حدود ۱۳ هزار نفر است

جدیدترین آمارهای صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی تا پایان آذر سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد تعداد شاغلان بیمه‌پرداز (کسورپرداز) در این صندوق بازنشستگی براساس آخرین داده‌های آماری به ۱۳ هزار و ۶۲۸ نفر تا پاییز سال گذشته رسیده است.

به گزارش آتیه آنلاین، اطلاعات موجود درباره تعداد حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی استان خراسان جنوبی نشانگر آمارهای مربوط به بازنشستگان براساس تفکیک زن و مرد است، طبق این آمارها در حال حاضر ۱۹ هزار و ۸۰۸ نفر حقوق‌بگیر از خدمات این صندوق برخوردار هستند که ۶۷.۶۲ درصد آنان را مردان و ۳۲.۳۸ درصد دیگر را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین در حال حاضر بازنشستگان ۸۶ درصد جامعه تحت پوشش این صندوق در استان را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر تعداد کل بازنشستگان تحت پوشش این صندوق با جامعه آماری ۱۷ هزار و ۱۰۴ نفر به شمار می‌روند که ۶ هزار و ۴۷ نفر آنان زن و ۱۱ هزار و ۵۷ نفر مرد هستند.

بازنشستگان متوفی ۹ درصد جامعه صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی

آخرین داده‌های آماری این صندوق نشان می‌دهد که بازنشستگان متوفی ۹ درصد، شاغلان متوفی سه درصد و ازکارافتادگان یک درصد گروههای تحت پوشش این صندوق را تشکیل می‌دهند. ازکارافتادگان ۱۷۲ نفر زن و ۱۲۶ نفر مرد، شاغلان متوفی ۹۹ نفر زن و ۵۵۱ نفر مرد و ۹۶ نفر بازنشسته متوفی زن و یک هزار و ۶۶۰ نفر مرد به شمار می‌روند.

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌ای در کشور در حال حاضر بخشی از شاغلان در وزارتخانه‌ها را به عنوان کسورپرداز تحت پوشش دارد و از طرفی دیگر بحشی از جامعه بازنشستگان را خدمات‌رسانی می‌کند.

۱۴ هزار حقوق‌بگیر مشغول فعالیت در وزارت آموزش و پرورش

اطلاعات موجود در صندوق بازنشستگی کشوری نشان‌دهنده این موضوع است که در حال حاضر ۷۲.۳۲ درصد حقوق‌بگیران تحت پوشش این صندوق در استان خراسان جنوبی در قالب ۱۴ هزار و ۳۲۵ نفر به عنوان شاغلان در وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.

همچنین ۱۰.۸۱ درصد از جامعه حقوق‌بگیران در این استان در قالب ۲ هزار و ۱۴۱ نفر در وزارت بهداشت، آموزش و پزشکی فعالیت دارند که این دو وزارتخانه بیشترین آمارهای مربوط به افراد تحت پوشش این صندوق بازنشستگی در خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده‌اند.

آمارهای مربوط به وراث وظیفه‌بگیر تا پایان آذر ۱۴۰۲ نیز سه هزار و ۲۲۶ نفر محسوب می‌شوند که این افراد شامل همسر، فرزند، مادر، پدر و نواده آنان هستند که در مجموع ۲ هزار و ۹۰۴ نفر زن و ۳۲۲ نفر مرد در این داده‌های آماری به شمار می‌روند.

میانگین مدت خدمت حقوق‌بگیران در خراسان جنوبی ۲۸ سال

براساس آمارهای این صندوق میانگین حقوق پرداختی بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی ۱۱۸ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۸۸۳ ریال در نظر گرفته شده است تا افرادی که بخواهند از خدمات بازنشستگی از این صندوق بهره‌مند شوند بتوانند از حقوق لازم برخوردار شوند.

میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی در این استان ۵۱ سال محاسبه شده این در حالی است که میانگین سن فعلی افراد تحت پوشش این صندوق ۶۲ سال است.

داده‌های آماری صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی نشان می‌دهد که میانگین مدت خدمت حقوق‌بگیران در این صندوق ۲۸ سال و متوسط مدت پرداخت حقوق برای افراد بازنشسته نیز ۲۷ سال تعیین شده است.

استفاده بازنشستگان و وظیفه‌بگیران از خدمات جبران هزینه خسارت درمان

در قرارداد سال ۱۴۰۲ تا پایان آذر ماه سال گذشته ۴۰ هزار و ۷۸۰ نفر از بازنشستگان افراد تحت تکفل آنان و وظیفه‌بگیران از خدمات جبران هزینه خسارت درمان در این صندوق استفاده کرده‌اند که تعداد مراجعه این افراد به مراکز درمانی در این بازه زمانی در مجموع به ۷۳ هزار و ۵۳۰ بار رسیده است.

یکی دیگر از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت تسهیلات به وظیفه‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش است که در بخش وام ضروری، وام ازدواج فرزندان و تسهیلات پایان‌نامه‌های دانشجویان تقسیم‌بندی شده است.

همچنین تسهیلات مالی به افراد تحت پوشش ارائه شده در بخش وام ضروری برای مشمولانی همچون بازنشستگان ۲ هزار و ۶۷ مورد در این مدت بوده، همچنین وام ازدواج فرزندان بازنشستگان ۲۰ مورد و وام حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی برای بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و فرزندان آنان ۲۱ مورد به افراد دارای شرایط تعلق گرفت.

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه‌ای در کشور با جامعه آماری یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته در حال حاضر در ۳۱ استان خدمات خود را به همه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش ارائه می‌دهد.

کد خبر: 71891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =