صدور قریب به ۲۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از صدور قریب به ۲۰ هزار مجوز مشاغل خانگی طی سه سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد امین بابایی در این باره گفت: راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی مزایای بسیاری دارد که سرمایه‌گذاری اندک، هزینه پایین و بهره وری بالا از جمله این مزیت‌ها به شمار می‌رود، بر همین اساس تمرکز بر موضوع اشتغال خانگی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال است.

وی افزود: در خراسان رضوی از سال ۱۴۰۰ و شروع دولت سیزدهم تا پایان خرداد ۱۴۰۳، بالغ بر ۱۹ هزار و ۸۸۸ مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادر شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همچنین تعداد طرح‌های معرفی شده مشاغل خانگی به بانک برای دریافت تسهیلات را شش هزار و ۲۶۲ طرح اعلام و بیان کرد: از مجموع طرح‌های معرفی شده به بانک، پنج هزار و ۲۰۴ طرح تسهیلات گرفتند.

بابایی گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برای سال جاری تعهد اشتغال خراسان رضوی در حوزه مشاغل خانگی را هفت هزار و ۹۰۰ و میزان اعتبار بانکی برای پرداخت تسهیلات این حوزه را ۱۹۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ابلاغ کرد.

وی افزود: یک هزار و ۱۸۵ نفر معادل ۱۵ درصد از تعهد اشتغال استان در حوزه مشاغل خانگی مربوط به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: مشاغل خانگی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش مشارکت اجتماعی و مردمی در اقتصاد و تولید محسوب می شود و حمایت از این بخش در واقع فرصتی طلایی و ناب برای تحقق شعار سال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" است.

کد خبر: 71857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =