به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، عطالله شیروانی با اعلام این خبر گفت: تمامی اقدامات مربوط به ثبت نام متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری در بستر سامانه جامع روابط کار صورت میپذیرد و متقاضیان باید با احراز هویت از طریق مراجعه حضوری به کاریابیهای غیر دولتی منتخب بیمه بیکاری یا دفاتر پیشخوان دولت یا بصورت آنلاین از طریق سامانه جامع روابط کار به نشانی الکترونیکی prkar.mcs.gov.ir و سپس دریافت نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک اقدام کنند.
وی افزود: متقاضیان باید توجه داشته باشند که در مرحله نخست نسبت به جمع آوری مدارک مربوط اعم کارت پایان خدمت یا معافیت ویژه آقایان، آخرین مدرک تحصیلی، مدارک فنی و حرفهای و قرارداد یک سال آخر و همچنین نامه عدم نیاز از کارفرما اقدام و سپس با ورود به سامانه جامع روابط کار از قسمت پنجره واحد خدمات به پنجره خدمات اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری درخواست بیمه بیکاری خودرا با درج اطلاعات تکمیلی مشخص کردن علت بیکاری بارگذاری کنند.
جانشین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان کرد: متقاضیان باید پرینت یکسال آخر سوابق بیمه تامین اجتماعی با ذکر نام آخرین شعبه بیمهپردازی و آخرین قرارداد کار الزاماً ۶ ماه آخر متوالی سابقه اشتغال و بیمهپردازی را درج کنند و برای آندسته از کارگرانی که فاقد قرارداد کار هستند و از محل کار خود اخراج شدهاند نیز باید فرم داد خواست اولیه بازگشت به کار جهت صدور دادنامه قطعی مراجع حل اختلاف کار را انجام داده باشند و پس از دریافت حکم قطعی این مراجع نسبت به ادامه مراحل کار خود اقدام کنند.
شیروانی گفت: جهت بارگذاری مدارک بند به ضروریست متقاضی بدوا نسبت به ثبت دادخواست شکایت مبنی بر درخواست بازگشت بکار در سامانه، اقدام کرده و پس از برگزاری جلسه در اداره کار مربوطه و صدور دادنامه قطعی مراجع حل اختلاف کار مدارک لازم را در قسمت سایر شرایط بیکاری در سامانه بارگذاری کند.
وی افزود: متقاضیان فقط ۳۰ روز مهلت ثبت دادخواست و درخواست مقرری بیمه بیکاری از روز اخراج از محل کار یا اتمام قرارداد را داشته و چنانچه از تاریخ ثبت درخواست تا تاریخ بیکاری بیشتر از ۳۰ روز گذشته باشد باید رأی هیأت حل اختلاف اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی محل کارگاه خود را جهت موجه کردن تأخیر بیش از ۳۰ روز در قسمت مربوطه بارگذاری کنند.
نظر شما