صدور ۲۷ برابری پروانه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در خراسان‌شمالی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: ۳۸۳ فقره پروانه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در استان در دولت سیزدهم صادر شد که این رقم نسبت به پیش از آن ۲۷ برابر افزایش دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی رحمدل با بیان اینکه تنها ۱۴ فقره پروانه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در دولت دوازدهم در استان صادر شده بود افزود: تمدید پروانه تاسیس آموزشگاه‌های آزاد استان نیز در دولت سیزدهم ۱۱۵ فقره گزارش شد که این رقم در دولت قبل ۸۳ فقره ثبت شده است.

وی ادامه داد: شمار نظارت و بازرسی بر آموزشگاه‌های آزاد استان نیز در این دولت ۲ هزار و ۹۸ مورد بود که این رقم نسبت به پیش از آن تنها ۴۷۰ مورد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی با اشاره به افزایش ۱۱۵ درصدی ارائه آموزش‌ها در آموزشگاه‌های آزاد خراسان شمالی، گفت: حدود پنج میلیون و ۱۹۰ هزار نفر ساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد استان در این دولت ارائه شد که این رقم در دولت قبل آن، سه میلیون و ۳۴۷ هزار و ۴۸۸ نفر ساعت ثبت شده بود.

وی افزود: حدود ۳۰ هزار نفر دوره آموزش در این دولت در آموزشگاه های آزاد استان برای متقاضیان مهارت آموزی برگزار شد که این رقم نسبت به دولت قبل آن، ۱۹۷ درصد افزایش دارد.

ارائه بیش از چهار میلیون آموزش مهارتی در بخش دولتی

رحمدل با بیان اینکه بیش از چهار میلیون نفر ساعت آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای استان در دولت سیزدهم ارائه شد گفت: در این مدت سربازان نظام وظیفه ۸۷۲ هزار و ۷۶۹ نفر ساعت، زندانیان ۵۲۰ هزار نفر ساعت، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی استان ۴۵۶ هزار و ۳۶۵ نفر ساعت، دانشجویان ۳۵۹ هزار و ۸۶۰ نفر ساعت و دانش‌آموختگان دانشگاهی ۶۲ هزار و ۵۱۱ نفر ساعت آموزش مهارتی فرا گرفتند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی به متقاضیان، آموزش مهارت های فنی ارائه می‌دهد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

کد خبر: 71793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =