دامنه نوسان دو درصدی بلای جان بورس

روز چهارشنبه (۲۳ خرداد ماه) شاخص کل بورس با افت ۵ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۷۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۵.۵۷۵ واحدی در محدوده دو میلیون و ۷۵ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن نیز با افت ۱.۹۹۲ واحدی در محدوده ۶۷۲ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۸ میلیارد ورقه سهم طی ۲۵۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۹ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران، پتروشیمی بوعلی، سرمایه‌گذاری امید، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر منفی و نماد بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۷۸ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۳.۸ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۲۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پتروشیمی زاگرس، ایران‌خودرو دیزل، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، پلیمر آریا ساسول و سرمایه‌گذاری پارس آریان بیشترین تاثیر نفی و نماد تجلی توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که ارزش معاملات خرد عدد ۲۶۴۳ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۷ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۱۶ درصد کاهش داشته است. به نوعی می‌توان گفت، محدودیت دامنه نوسان دو درصدی این روزها بلای جان بورس شده و عملا بورس بی رمق دنبال می‌شود. از سوی دیگر حجم معاملات نیز به دلیل این موضوع بشدت کاهش یافته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱۴۸۸ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۴۴۸ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۳۴۸ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۴۶۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۳۰ میلیارد تومان است که کاهش ۷۲ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۲۵ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۵۰۴ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه بانکی با ثبت رقم ۴۲۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۲۱۲ میلیارد تومان و خودرویی با ارزش معاملات ۱۶۳ میلیارد تومان قرار دارند.

گروه لاستیک و پلاستیک با ارزش معاملات ۲۱ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه بانکی با ارزش معاملات ۴۲۰ میلیارد تومان و گروه چندرشته‌ای با ارزش معاملات ۱۰۰ میلیارد تومان قرار دارند.

کد خبر: 71494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =