جنوب شرق نگین ترانزیتی کشور می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ارزش ۲۷ پروژه افتتاح شده امروز در بنادر کشور به ۱۵ همت می رسد، گفت:جنوب شرق نگین ترانزیتی کشور می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه در مراسم افتتاح ۲۷ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۲۵ پروژه بندری و دریایی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: در راستای توسعه سیاست های دریامحور تاکید رئیس‌جمهور این بود که این سیاست ها باید اجرایی شود. نکته دوم مورد نظر رئیس جمهور، استفاده از مشارکت بخش خصوصی بود. بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری هایی که به بهره برداری رسیده یا امروز می رسد توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری در سواحل ما فرصت های جذابی است، ادامه داد: ما توسعه احداث و ۲۷ شهر ساحلی را در دستور کار داریم ولی نشد با حضور رئیس جمهور انجام شود. این طرح می تواند میزان جذب سرمایه گذاری را جهش می دهد. پروژه هایی که امروز افتتاح می شود با ارزشی بیش از ۱۵ همت است و پروژه های زیرساختی است.

وی ادامه داد: رشد بخش ترانزیت دریایی رشد ۴۵ درصدی در ۲ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

بذرپاش ادامه داد: امسال در بخش ترانزیت جاده ای همان رشد سال گذشته را شاهد هستیم. اتفاق خوب دیگر، توسعه ناوگان شناورهای تجاری در دریای شمال و دریای جنوب است.

وزیر راه ادامه داد: با ۸۰ فروند شناور در دریای شمال میزان تناژ بار ما با روسیه برابری می کند که این موضوع باید در سوhحل جنوب هم افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: اتفاق دیگر در حوزه ایمنی‌بخشی به بنادر کشور است. بنادر باید برای سرمایه گذاری امن و ایمن باشد. همچنین، بنادر باید توسعه یابد تا اشتغال مردمان آن منطقه را افزایش دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه انبارهای مکانیزه در بنادر گفت: سرمایه گذاری در بنادر به همین دلایل برای سرمایه گذاران جذاب است.

بذرپاش افزود: نکته دیگر، تجهیزات تخلیه و بارگیری مکانیزه است که برای نگهداشت کالا و جابه جایی آنها اهمیت بسیاری دارد. انشالله با قرارداد جدید با هند در بندر چابهار شاهد افزایش جابه جایی بار و تجارت باشیم.

نکته مهم دیگر موافقتنامه فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی بندر چابهار است. توسعه این فاز از امروز آغاز می شود. امیدواریم به زودی خط آهن چابهار به زاهدان تکمیل شود تا جنوب شرق ایران نگین ترانزیتی در کشور شود.

کد خبر: 71239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =