بورس همچنان بلاتکلیف

روز یکشنبه (سوم تیرماه) شاخص کل بورس با رشد بیش از ۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۵۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۳.۴۹۵ واحدی در محدوده دو میلیون و ۵۱ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن با افت ۱۶۹ واحدی در محدوده ۶۶۵ هزار واحدی ایستاد. با توجه به وضعیتی که این روزها بورس از آن برخوردار است، بازار به نوعی در بلاتکلیفی بسر می‌برد و تا زمانیکه این شرایط حکفرما باشد، بورس توان صعود قابل توجه‌ای را نخواهد داشت.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۵ میلیارد ورقه سهم طی ۲۰۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴.۶ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع ملی مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، پتروشیمی نوری، پتروشیمی بوعلی، فولاد مبارکه اصفهان و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر مثبت و نماد بانک ملت بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افزایش ۱۴ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۹ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۶۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای تجلی توسعه معادن و فلزات، پویازرکان آق دره و بانک سامان، بیشترین تاثیر مثبت و نماد پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، ایران‌خودرو دیزل و گروه انتخاب الکترونیک آرمان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

ارزش معاملات خرد عدد ۲۵۹۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۱۱ درصد کاهش داشته است. امروز نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱۵۸۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۳۳۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۲ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۲۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۲۸ میلیارد تومان است که کاهش ۱۵ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۱۱۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۴۰۱ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۳۱۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۱۹۷ میلیارد تومان و شیمیایی با ارزش معاملات ۱۸۷ میلیارد تومان قرار دارند.

گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات ۲۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه خودرویی با ارزش معاملات ۳۱۱ میلیارد تومان و گروه سایر واسطه‌گری‌ها با ارزش معاملات ۹ میلیارد تومان قرار دارند.

کد خبر: 71739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =