چشم‌انداز موسسه حسابرسی بر جلوگیری از انباشت پرونده‌ها است

سعید حاجی‌سلطانی، مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی گفت: با توجه به اینکه چشم‌انداز ویژه‌ای در سال‌ جاری برای موسسه حسابرسی این سازمان به عنوان یک تکلیف و وظیفه در نظر گرفته شده است، در همین راستا مهمترین موضوع و چشم‌انداز ترسیمی این موسسه بر جلوگیری از انباشت پرونده‌ها با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است.

حاجی‌سلطانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در پاسخ به این سوال که برنامه‌های سال جاری موسسه حسابرسی سازمان تأمین اجتماعی چگونه برنامه‌ریزی شده است، افزود: همچنین علاوه بر جلوگیری از انباشت پرونده‌ها در این موسسه، دعوت بیشتر از موسسات عضو جامعه حسابداران رسمی، افزایش تکلیف و وظایف کارگزاری‌ها و به‌کارگیری افراد حقیقی در ارتباط با بازرسی دفاتر قانونی از دیگر برنامه‌های این موسسه به شمار می‌رود.

او ادامه داد: البته یکی از مهمترین اقدامات در موسسه حسابرسی سازمان این است که در نهایت با استفاده از مجوز سازمان تأمین اجتماعی بتوانیم اهداف پیش‌بینی شده را پیش برده و به سمت حسابرسی بر مبنای ریسک و های‌ریسک و رسیدگی به کارگاه‌های بزرگ در سطح کشور حرکت کنیم.

به گفته وی، از دیگر برنامه‌های موسسه حسابرسی سازمان تأمین اجتماعی حسابرسی از کارگاههای بزرگ در کشور است البته منظور از این گونه کارگاهها، همان شرکت‌ها و کارگاههای تحت پوشش سازمان است که افراد تحت مجموعه آنها بالای ۲۰۰ نفر یا حداقل بالای ۱۰۰ نفر باشند.

رسیدگی به شرکت‌های بزرگ از اهداف موسسه حسابرسی است

مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر براساس اولویت‌هایی که برای این موسسه تعیین شده اگر بخواهیم براساس آن پیش برویم باید به بحث بازرسی دفاتر قانونی و کارگزاری‌ها، ‌قرارها و رسیدگی به شرکت‌هایی که دستور مقامات است، ورود کنیم. اگرچه معتقدیم رسیدگی‌های مجدد باعث می‌شود که تا حدودی از توان موسسه کاسته شود و به نتیجه ترسیم شده در آینده برای رسیدگی به پرونده‌ها و چه میزان مطالبات شناسایی شود، ‌ تا حدودی بازبمانیم.

او بیان کرد: یکی از موارد مطرح شده و پیشنهادی به مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از سوی موسسه حسابرسی این است که در ارتباط با بخش رسیدگی به دفاتر قانونی کارفرمایان بزرگ، مجوزی به این موسسه داده شود تا شرکت‌های بزرگ را بتوانیم رسیدگی کنیم.

حاجی‌سلطانی با اشاره به اینکه براساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی بازرسی از دفاتر قانونی اشخاص حقوقی در بازه زمانی یکساله محدود شده است، اظهار داشت: اگر بتوانیم مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی را تا حدودی تعدیل کرده و در واقع یکساله را به دو ساله تبدیل کنیم، این موضوع کمک‌کننده خواهد شد.

به گفته وی، البته تغییر این مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی به عنوان یک موضوع فراسازمانی به حساب می‌آید و باید براساس پیشنهاد یا لایحه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به هیات وزیران ارائه شده تا مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم بازه زمانی یکسال را به دو سال تبدیل کرده و رسیدگی‌ها را انجام دهیم.

مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی بیان کرد: در حال حاضر موضوع اصلی فعالیت‌های موسسه حسابرسی فقط مطالبات نیست، همچنین موضوعات دیگری همچون احقاق حقوق و سوابق بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان هم پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: این گروهها عمدتا افراد شاغل در شرکت‌های فعال در کشور هستند که طبق ماده ۱۴۸ قانون کار ادعای سابقه دارند که یکی از مهمترین موارد مدرکی است که موسسه حسابرسی به عنوان رسیدگی کننده به دفاتر قانونی می‌تواند ارائه دهد تا حقوق بیمه‌شدگانی که لیست حق بیمه آنها به موقع ارسال نشده با کمک تاییدیه از این موسسه موارد بررسی شده و لحاظ شود.

کد خبر: 71104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =