انجام بیش از ۳۳ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول تامین اجتماعی در همدان

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: ۳۳ هزار و ۶۰۵ فقره بازرسی با هدف رعایت حقوق کارگران و پیشگیری از تخلفات احتمالی طی سال گذشته از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در سطح این استان انجام شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جواد جمور با بیان اینکه ۲۰ هزار کارگاه دارای کد بیمه‌ای در استان همدان فعال است گفت: بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در راستای صیانت از حقوق بیمه‌ شدگان و اجرای ماده ۴۷ قانون تامین اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک موسسه عمومی غیر دولتی است که استقلال مالی و اداری دارد و متکی به منابع دولتی نیست و پوشش بیمه کارگران را برعهده دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به حمایت‌های پیش‌بینی شده قانون از بیمه‌شدگان، یادآور شد: اجرای قانون جوانی جمعیت بعد از تصویب در اولویت برنامه‌های این سازمان است و برهمین اساس غرامت مرخصی زایمان که به زنان بیمه شده پرداخت می شود از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته است.

اجرای لیست هوشمند بیمه

جمور بیان کرد: طرح فهرست هوشمند حق بیمه با هدف متمرکزسازی همه مراحل ارسال و پرداخت این فهرست در کارگاه‌ها، تسهیل در فرایند پرداخت حق بیمه و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های بیمه‌ای کارفرمایان از اول خرداد در همدان اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این طرح تلاش شده است تا بخش عمده کنترل‌هایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال فهرست حق‌بیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی فهرست‌های دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان می‌شد، به‌ صورت برخط و در زمان ثبت فهرست بر روی آن اعمال و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.

مدیرکل تامین اجتماعی همدان بیان کرد: با اجرای طرح فهرست هوشمند همه پردازش‌های فهرست حق بیمه کارفرمایان به‌ صورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل فهرست انجام می‌شود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.

جمور، مهم‌ترین مزایای فهرست هوشمند را شامل پرداخت برخط و آسان حق‌بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازش‌های فهرست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازش‌ها، کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، ایجاد نشدن بستانکاری‌های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان دانست.

کد خبر: 71092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =