کاهش ۲.۶ درصدی شاخص کل بورس تنها در سه روز

 روز دوشنبه (۷ خرداد ماه) شاخص کل بورس با افت ۲۰ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۵۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۲۰.۹۴۳ واحدی در محدوده دو میلیون و ۵۸ هزار واحدی قرار گرفت. با منفی امروز، از ابتدای هفته تا پایان روز معاملاتی دوشنبه، شاخص کل با نزول ۲.۶ درصدی روبرو بوده است. همچنین امروز شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۵ هزار واحدی در محدوده ۶۸۰ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷ میلیارد ورقه سهم طی ۲۰۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴.۹ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری امید، پالایش نفت بندر عباس و سرمایه‌گذاری شستا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گروه مالی شهر و تامین سرمایه نوین بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۲۱۳ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۸.۳ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۱۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌گذاری پارس آریان وایران‌خودرودیزل بیشترین تاثیر منفی و نماد تامین سرمایه دماوند و کشتیرانی دریای خزر بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که روند کوتاه مدت شاخص کل و شاخص هم‌وزن نزولی است. امروز نمادهای شاخص‌ساز عرضه بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند. ارزش معاملات خرد عدد ۳۰۹۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۱۶ درصد کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲۱۸۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای نوزدهمین روز متوالی با ثبت رقم ۳۷۱ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۶۲۵ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۱۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۹۳ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۲۷ میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۲۸ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۰۷۲ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۲۸۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۲۳۷ میلیارد تومان و شیمیایی با ارزش معاملات ۲۱۷ میلیارد تومان قرار دارند.گروه خدمات فنی با ارزش معاملات ۱۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه قند و شکر با ارزش معاملات ۲۰ میلیارد تومان و گروه بانکی با ارزش معاملات ۱۷۲ میلیارد تومان قرار دارند.

کد خبر: 71085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =