۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 70905
سهمیه بنزین خرداد ماه شارژ شد

سهمیه سوخت دارندگان کارت‌های سوخت ساعت ۲۴ روز گذشته(دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت) شارژ شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، برای سومین بار در سال ۱۴۰۳ سهمیه سوخت دارندگان کارت سوخت واریز شده و بر این اساس برای دارندگان خودروهای سواری عمومی ۶۰ لیتر و برای دارندگان موتورهای سیکلت سهمیه ۲۵ لیتری بنزین در کارت سوخت آنها شارژ شد.

طرح سهمیه‌بندی بنزین از آبان ماه سال ۱۳۹۸ آغاز و اجرایی شده و بر این اساس برای دارندگان کارت‌های سوخت هر ماه سهمیه‌ای بابت خرید بنزین ۱۵۰۰ تومانی در نظر گرفته می‌شود و برای افرادی که فاقد این کارت بوده یا سهمیه بنزین آنها به پایان رسیده باشد هر لیتر بنزین به بهای ۳۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

در ماه‌های گذشته بر این نکته تاکید شده که طبق قانون وزارت نفت مکلف است تا پایان سال جاری شرایطی ایجاد کند که ۹۵ درصد سوختگیری‌ با کارت‌های شخصی انجام شده و استفاده از کارت‌های جایگاه‌داران به غیر از موارد خاص محدود شود.

این طرح به منظور کنترل مصرف بنزین و جلوگیری از قاچاق سوخت بوده و بر این اساس در ماه‌های گذشته روند صدور کارت سوخت تسریع شده است. البته اگرچه در روزهای ابتدای سال اعلام شده بود که طی چند هفته دیگر سوخت گیری بدون داشتن کارت سوخت انجام نمی‌شود اما در عمل گویا اجرای این طرح تا زمانی که اکثریت دارندگان خودرو کارت‌های سوخت مفقود یا دچار مشکل شده خود را تهیه کنند به تعویق افتاده است.

البته با این وجود همچنان اخباری از ایجاد بازار سیاه برای کارت های سوخت شنیده می‌شود و گاه از قیمت چند میلیونی برای خرید و فروش آنها یاد می‌شود.

با کارت سوخت چند لیتر بنزین می‌توان زد؟

اگرچه در گذشته با کارت‌های سوخت محدودیتی در خرید بنزین آزاد وجود نداشته اما طبق اعلام تسنیم درحال حاضر در هر کارت سوخت خودروهای شخصی ۶۰ لیتر بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر بنزین با نرخ ۳۰۰۰ تومانی به‌صورت سهمیه در ابتدای هر ماه شارژ می‌شود و به‌گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ۹۴درصد از مردم کمتر از ۱۶۰ لیتر در ماه مصرف بنزین دارند و این میزان سهمیه، نیاز آنها را برای ترددهای ماهانه پاسخ می‌دهد.

بر این اساس ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه خودروهای شخصی نیز بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد سه‌شنبه (یکم خردادماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

کد خبر: 70905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =