حسن شیرزاد در گفتوگو با آتیهآنلاین به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابطعمومی با اشاره به تفاوت فعالیت روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی با دیگر نهادها گفت: از مهمترین ویژگیهای فعالیت در روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی میتوان به ارائه خدمات متنوع به اقشار جامعه از کارگران تا کارفرمایان و صنوف مختلف اشاره کرد. قطعاً باید خداوند متعال را به دلیل ارزانی چنین موهبتی شاکر بود.
وی باتأکید بر نقش کلیدی روابط عمومی در موفقیت یک سازمان گفت: روابطعمومی شامل تمام تعاملات و ارتباطاتی است که یک سازمان با عموم جامعه، رسانهها، مشتریان و سایر ذینفعان خود دارد. عملکرد درست این واحد میتواند در دستیابی به اهداف سازمانی و اعتبار و شهرت سازمان تأثیر قابل توجهی داشته باشد.
شیرزاد ادامه داد: روابطعمومی در سازمانها مسئول ترسیم تصویری مثبت از سازمان در ذهن تمام ذینفعان است. مانند بازیگرانی هستند که افکار عمومی جامعه را با خود همراه میسازند. هدف از فعالیتهای بخش روابط عمومی این است که با متقاعدکردن ذینفعان، آنها را به حامیان و طرفداران سازمان یا شرکت و... تبدیل کند.
مدیر روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان مازندران گفت: بهصورت کلی میتوان گفت واحد روابط عمومی هر سازمان به توسعه و رشد سازمان، بهبود تصویر برند، توسعه روابط تجاری، مدیریت بحران و مسئولیت اجتماعی کمک بزرگی میکند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روابط عمومی تقریباً با تمامی قسمتهای سازمان ارتباط مستقیم دارد به نوعی میتوان این واحد را تکمیلکننده دیگر واحدها تلقی کرد.
شیرزاد با تأکید بر لزوم تفکیک مأموریتهای روابط عمومی با امور فرهنگی افزود: با توجه به تنوع و گستره وظایف روابطعمومیها، علاوه بر تفکیک امور فرهنگی از مأموریتهای مشخص این واحد، ارتقای اداره روابطعمومی به معاونت نیز میتواند در رفع چالشها و مشکلات پیش روی روابط عمومیها در سازمان تأمین اجتماعی مؤثر باشد.
نظر شما