وظایف روابط عمومی فراتر از نصب بنر و تراکت است

مدیر روابط عمومی بیمارستان میلاد گفت: اگر نگاه مدیران ارشد به روابط‌عمومی در نصب بنر، تراکت و از این قبیل فعالیت‌ها خلاصه نشود در عالم واقع، نه تنها نمی‌توان نقش روابط‌عمومی در سازمان‌ها و شرکت‌ها را منکر شد بلکه به دلیل حجم بالای وظایف و مأموریت، پرمخاطره و استرس‌زا بودن فعالیت در این واحد، عیان‌تر رخ می‌نمایاند.

فریدون جمالیان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی افزود: در وصف ماهیت فعالیت در واحد روابط عمومی باید تأکید کرد که کار در این واحد عشق پرهیجان همراه با استرس است.

او با تأکید بر ظرفیت بالای روابط‌عمومی‌ها گفت: روابط‌عمومی می‌تواند بین مشتریان داخلی با مدیران سازمان و همچنین ارتباط بین سازمان و مشتریان خارجی ارتباط برقرار کند. در سایه چنین پتانسیل بالایی، مدیران سازمان می‌توانند به عنوان بازوی فعال و قابل اعتماد به آنها اتکاء کنند.

وی تأکید کرد: روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی با در اختیار داشتن بیش از ۴۰ میلیون بیمه شده و همچنین وجود مراکز بیمه‌ای و درمانی، نقشی بسیار پراهمیت دارد. روابط‌عمومی‌ها همزمان با اطلاع‌رسانی خدمات قابل‌ارائه به بیمه‌شدگان، باید نسبت به بررسی نیاز آنها نیز اقدام کنند تا با ارائه روش‌های مناسب، مدیریت سازمان را در رفع آنها همراهی کند.

مدیر روابط عمومی بیمارستان میلاد تهران افزود: به منظور انجام مأموریت سازمانی، تعامل با رسانه‌ها و همچنین استفاده از نظرات بیمه‌شدگان همگام با استفاده از تکنولوژی به‌روز دنیا نقش بسزایی دارد.

نقش مؤثر روابط عمومی در تقویت ارتباط درون سازمانی

او گفت: با توجه به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی سازمانی گسترده و پرمخاطب است اگر ارتباط داخلی به درستی برقرار نشود رضایت بیمه شده نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

جمالیان افزود: نمی‌توان نقش مهم و اثرگذار روابط‌عمومی در برقراری ارتباط مؤثر بین روابط‌عمومی‌های مراکز تابعه و همچنین همکاران سازمان تأمین‌اجتماعی با تیم مدیریت سازمان را نادیده گرفت.

وی بر نقش اثرگذار روابط عمومی در مراکز درمانی نیز تأکید کرد و افزود: برخلاف شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری که فعالیت آنها در غالب ارائه محصول است از آنجا که فعالیت مراکز درمانی مستقیماً با سلامتی و جان مردم مرتبط است به همین سبب نقش روابط‌عمومی در مراکز موردنظر انکارناپذیر است.

جمالیان افزود: نقش و جایگاه روابط‌عمومی‌ها به دو عامل نگاه مدیریت ارشد به این واحد و ایفای درست مأموریت‌های محوله به آنها بستگی دارد. اگر این عوامل در کنار هم قرار گیرند همزمان زمینه جلب رضایت کارکنان و بیمه‌شدگان فراهم می‌شود.

مسئولیت سنگین روابط عمومی با حجم بالای مراجعان به میلاد

مدیر روابط عمومی بیمارستان میلاد گفت: این بیمارستان با در اختیار داشتن بیش از ۳ هزار نیروی انسانی و همچنین ارائه خدمات درمانی به تعداد زیادی از هموطنان نقشی مهم در سازمان تأمین‌اجتماعی دارد.

وی تأکید کرد: اعتقاد دارم که از بیمارستان میلاد می‌توان به عنوان یک نهاد اجتماعی نیز یاد کرد. چرا که این مرکز درمانی روزانه پذیرای تعداد بی‌شماری از هموطنان از سراسر کشور است.

جمالیان حجم بالای مراجعان را در سنگین‌تر شدن مسئولیت روابط عمومی این بیمارستان مؤثر دانست و افزود: بر این اساس روابط عمومی بیمارستان میلاد به منظور ارائه خدمات هرچه بیشتر به همکاران شاغل در بیمارستان و مردم عزیز در بخش‌های مختلفی فعالیت دارد که شاید در سایر مراکز درمانی به این گستردگی نباشد.

این مدیر روابط‌عمومی یکی از مهم‌ترین وظایف این واحد را راهنمایی بیماران و همراهان در فضای فیزیکی گستره بیمارستان خواند و افزود: این مهم توسط همکاران واحد اطلاعات انجام می شود. ساخت تابلوهای راهنما توسط همکاران نیز از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

وی با اشاره به ارتباط روابط‌عمومی بیمارستان با رسانه‌ها گفت: تلاش داریم که علاوه بر برقراری ارتباط دو سویه با مخاطبان داخلی و خارجی، در تهیه اخبار به منظور درج در سایت و پرتال داخلی نیز فعالانه عمل کنیم.

جمالیان ادامه داد: عکاسی، فیلمبرداری و ساخت کلیپ به مناسبت‌های مختلف طراحی و تهیه مطالب آموزشی، رضایت‌سنجی در حوزه‌های مختلف، برگزاری کنگره‌های علمی در سالن‌های همایش، هماهنگی برای بازدیدهای داخلی و خارجی از بیمارستان، ایجاد راه‌های مناسب برای ارتباط همکاران با تیم مدیریتی بیمارستان نیز از دیگر فعالیت‌های روابط عمومی است.

مدیر روابط عمومی بیمارستان میلاد گفت فعالیت‌های اجرایی زمانی موثر هستند که همکاران شاغل در بیمارستان، از نشاط و رضایتمندی قابل قبولی برخوردار باشند تا بتوانند خدماتی مطلوب به بیماران به ویژه بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی ارائه دهند.

جمالیان بر نقش تعیین کننده روابط‌عمومی در ایجاد محیط بدون استرس و شاد در بیمارستان اشاره کرد و افزود: بیمارستان به لحاظ ذاتی محیطی غمگین است در همین راستا روابط عمومی تلاش دارد که با برگزاری جشن‌های مناسبتی، مذهبی و ملی سعی در فراهم کردن محیطی شاد مؤثر باشد.

وی افزود: استفاده از تجارب همکاران روابط‌عمومی در تصمیم‌گیری‌های مهم مدیریتی نیز می‌تواند در پیشبرد اهداف بیمارستان تاثیرگذار باشد که خوشبختانه در حال حاضر با مدیریت دکتر پرهیزگار به عنوان مدیر عامل بیمارستان این مهم به خوبی در حال اجرا است.

گفت‌وگو: مهین داوری

کد خبر: 70494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =