بازنشستگان ۸۱ درصد جامعه تحت پوشش صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی هستند

جدیدترین آمارهای صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی تا پایان آذر سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد در حال حاضر بازنشستگان ۸۱ درصد جامعه تحت پوشش این صندوق را تشکیل می‌دهند و در حال حاضر تعداد کل بازنشستگان تحت پوشش این صندوق با جامعه آماری ۷۰ هزار و ۶۳۱  نفر به شمار می‌روند که ۲۶ هزار و ۸۸۱ نفر آنان زن و ۴۳ هزار و ۷۵۰ نفر مرد هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، آخرین داده‌های آماری این صندوق نشان می‌دهد که بازنشستگان متوفی ۱۵ درصد، شاغلان متوفی چهار درصد و ازکارافتادگان یک درصد گروههای تحت پوشش این صندوق را تشکیل می‌دهند. ازکارافتادگان ۱۶۹ نفر زن و ۲۲۹ نفر مرد، شاغلان متوفی ۳۴۴ نفر زن و ۲ هزار و ۸۸۳ نفر مرد و ۷۹۳ نفر بازنشسته متوفی زن و ۱۲ هزار و ۲۱۲ نفر مرد به شمار می‌روند.

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌ای در کشور در حال حاضر بخشی از شاغلان در وزارتخانه‌ها را به عنوان کسورپرداز تحت پوشش دارد و از طرفی دیگر بحشی از جامعه بازنشستگان را خدمات‌رسانی می‌کند.

میانگین سن بازنشستگان ۶۴ سال است

براساس آمارهای این صندوق میانگین حقوق پرداختی بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی ۱۱۴ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۷۵۲ ریال در نظر گرفته شده است تا افرادی که بخواهند از خدمات بازنشستگی از این صندوق بهره‌مند شوند بتوانند از حقوق لازم برخوردار شوند.

میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی در این استان ۶۴ سال محاسبه شده این در حالی است که میانگین سن فعلی افراد تحت پوشش این صندوق ۵۲ سال است.

داده‌های آماری صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی نشان می‌دهد که میانگین مدت خدمت حقوق‌بگیران در این صندوق ۲۸ سال است و با این وجود میانگین مدت پرداخت حقوق برای افراد بازنشسته ۲۸ سال تعیین شده است.

تعداد حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی

اطلاعات موجود درباره تعداد حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی این استان نشانگر آمارهای مربوط به بازنشستگان براساس تفکیک زن و مرد است، طبق این آمارها در حال حاضر ۸۷ هزار و ۲۶۱ نفر حقوق‌بگیر از خدمات این صندوق برخوردار هستند که ۶۷.۷۰ درصد آنان را مردان و ۳۲.۳۰ دیگر را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین تعداد شاغلان کسورپرداز در صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی به ۴۰ هزار و ۳۶۶ نفر تا پاییز سال گذشته رسیده است.

۶۴ درصد حقوق‌بگیران در وزارت آموزش و پرورش مشغول هستند

اطلاعات موجود نشان‌دهنده این موضوع است که در حال حاضر ۶۴.۳۸ درصد حقوق‌بگیران تحت پوشش این صندوق در استان آذربایجان شرقی در قالب ۵۶ هزار و ۱۷۵ نفر به عنوان شاغلان در وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.

همچنین ۱۳.۳۰ درصد از جامعه حقوق‌بگیران در این استان در قالب ۱۱ هزار و ۶۰۴ نفر در وزارت بهداشت، آموزش و پزشکی فعالیت دارند که این دو وزارتخانه بیشترین آمارهای مربوط به افراد تحت پوشش این صندوق بازنشستگی در آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده‌اند.

آمارهای مربوط به وراث وظیفه‌بگیر تا پایان آذر ۱۴۰۲ نیز ۲۰ هزار و ۶۳۵ نفر محسوب می‌شوند که این افراد شامل همسر، فرزند، مادر، پدر و نواده آنان هستند که در مجموع ۱۹ هزار و ۵۹۱ نفر زن و یک هزار و ۴۴ مرد در این داده‌های آماری به شمار می‌روند.

استفاده بازنشستگان و وظیفه‌بگیران از خدمات جبران هزینه خسارت درمان

در قرارداد سال ۱۴۰۲ تا پایان آذر ماه سال گذشته ۱۹۹ هزار و ۲۱۳ نفر از بازنشستگان افراد تحت تکفل آنان و وظیفه‌بگیران از خدمات جبران هزینه خسارت درمان در این صندوق استفاده کرده‌اند که تعداد مراجعه این افراد به مراکز درمانی در این بازه زمانی در مجموع به ۳۴۵ هزار و ۴۱ بار رسیده است.

یکی دیگر از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت تسهیلات به وظیفه‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش است که در بخش وام ضروری، وام ازدواج فرزندان و تسهیلات پایان‌نامه‌های دانشجویان تقسیم‌بندی شده است.

همچنین تسهیلات مالی به افراد تحت پوشش ارائه شده در بخش وام ضروری برای مشمولانی همچون بازنشستگان هشت هزار و ۵۰۷ مورد در این مدت بوده، همچنین وام ازدواج فرزندان بازنشستگان ۱۲۳ مورد و وام حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی برای بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و فرزندان آنان ۸۱ مورد به افراد دارای شرایط تعلق گرفت.

صندوق بازنشستگی کشوری با جامعه آماری یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته در حال حاضر در ۳۱ استان خدمات خود را به همه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش ارائه می‌دهد.

کد خبر: 70451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =