سازمان تأمین‌اجتماعی نهادی خدمت‌محور است

«میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: برای یک مدیر و کارگزار نظام اسلامی، وفای به عهد در گرو ارائه مطلوب خدمات و تلاش انقلابی برای اجرای مأموریت‌های محوله است. سازمان تأمین‌اجتماعی نهادی خدمت‌محور است و بخشی از این خدمت، توسط شرکت‌های مأموریتی انجام می‌شود. اگر یک روز در راه‌اندازی یک بیمارستان تأمین‌اجتماعی تأخیر شود ما مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.

به‌ گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در دیدار مدیران‌عامل و اعضای هیأت‌مدیره تعدادی از شرکت‌های مأموریتی زیرمجموعه این سازمان، با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی هر مسئولیتی، یک امانت است که همه مدیران باید پاسخگوی الزامات و اقتضائات آن باشند، بیان کرد: هر کس در هر شرکتی، مسئولیتش در قبال چشم‌انداز و مأموریت شرکت، امانتی است که باید به سرانجام برساند.

وی در این مراسم با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و تأکید بر آمادگی همگانی برای مقابله با فتنه‌های داخلی و خارجی، گفت: این تفکر هم پشتوانه مدیریتی و هم مبانی دینی دارد. ما با همه مدیران‌عامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌ها با هم در این گفتمان هم‌عهد هستیم که در مسئولیت‌هایی که به ما واگذار شده، نهایت تلاش خود را در امانت‌داری و وفای به عهد به کار ببندیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: برای یک مدیر و کارگزار نظام اسلامی، وفای به عهد در گرو ارائه مطلوب خدمات و تلاش انقلابی برای اجرای مأموریت‌های محوله است. سازمان تأمین‌اجتماعی نهادی خدمت‌محور است و بخشی از این خدمت، توسط شرکت‌های مأموریتی انجام می‌شود. اگر یک روز در راه‌اندازی یک بیمارستان تأمین‌اجتماعی تأخیر شود ما مسئولیم و باید پاسخگو باشیم اول به وجدان خودمان، بعد مافوق و مدیران بالادستی و بالاتر از همه به مردم.

او ادامه داد: باید مدام وظایفمان را به خودمان یادآوری کنیم تا درگیر حاشیه‌ها نشویم. همیشه حاشیه‌ها هست و اگر درگیر روزمرگی و حاشیه‌ها شویم اصل کار از دست می‌رود. وقتی به امانت‌داری متصّف هستیم باید بدانیم در این امانت چه مسئولیت‌هایی و چه مأموریت‌هایی داریم و چشم‌انداز ما چیست و باید مواظبت کنیم تا کارها به انحو احسن انجام شوند.

موسوی با تأکید بر ضرورت تبیین و احصای مشکلات و داشتن برنامه دقیق برای غلبه بر مشکلات بیان کرد: اختلاف در روش‌ها با گفت‌وگو، تعامل، تبیین، تدقیق و جمع‌بندی نظرات کارشناسی قابل حل است. ما به اصول و مبانی در سطوح استراتژیک ایمان داریم و با هم هیچ اختلاف نظری نداریم. عمده اختلافات و مسائل، مربوط به سطح تکنیک‌ها و روش‌ها است. در این بخش اگر از طریق درست وارد شدیم و مسائل را حل کردیم، گامی رو به جلو در مدیریت و حل مسائل محسوب می‌شود وگرنه دچار مشکل می‌شویم.

وی همچنین تأکید کرد: یکی از روش‌های اصلی و کارآمد حل مسئله، گفت‌وگو و مذاکره است. بدون گفت‌وگو اصلاً فهم درست مسائل شکل نمی‌گیرد. مسائل و مشکلات شرکت‌ها باید در همان سطح شرکت‌ها حل و برطرف شود. وقتی در مبنای امور تفاهم باشد بقیه مسائل باید با نشست و تعامل و همفکری حل شود. برای این امر بعضی وقت‌ها انعطاف و سعه صدر لازم است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر ضرورت همکاری و تعامل در سطح داخل شرکت‌ها و بین شرکت‌ها گفت: در عین تفکیک وظایف، باید کمک به انجام وظایف هم داشته باشیم. بنابراین هم باید به فکر تفکیک وظایف و مسئولیت‌ها باشیم و هم به کمک به انجام وظایف فکر کنیم. البته وظایف همه مشخص است و قرار نیست کسی وظیفه دیگری را بر دوش بگیرد. وظایف و مسئولیت‌های هیأت‌مدیره‌ها و مدیران عامل معلوم است و نباید این وظایف و مسئولیت‌ها واگذار یا جابه‌جا شوند. البته باید با هم تعامل کنند و در کنار تفکیک وظایف و مسئولیت‌ها نگاه کمک به مسئولیت‌ها و وظایف هم باید وجود باشد.

در این جلسه مدیران‌عامل و اعضای هیئت‌مدیره چهار شرکت زیرمجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با ارائه گزارش عملکرد شرکت و تشریح برنامه‌های توسعه‌ای در هر شرکت، مشکلات و مسائل این شرکت‌ها را نیز تشریح کردند.

جلسه ارائه گزارش عملکرد و بررسی مسائل و مشکلات چهار شرکت مأموریتی زیرمجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور مصطفی سوری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان و نیز محمد حسین محمدخان طهرانی سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری خانه‌سازی ایران و مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور خانه‌سازی ایران، علیرضا قزل سرپرست شرکت رفاه‌گستر و روح‌الله رحیمی سرپرست شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین‌اجتماعی و تعدادی از اعضای هیأت‌مدیره این شرکت‌ها برگزار شد.

کد خبر: 66892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =