پرداخت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی بیمه‌ای دولت‌های قبل

«میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در دو و نیم سال گذشته، نزدیک به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت‌ها به صندوق تأمین‌اجتماعی عمدتاً از محل واگذاری سهام و نیز ردیف بودجه‌ای که در سال‌جاری برای اولین بار در بودجه پیش‌بینی شده، پرداخت شده است که از لحاظ عدد و رقم و کیفیت دارایی‌های واگذار شده به تأمین‌اجتماعی، کم‌نظیر و بی‌سابقه است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، موسوی در چهل‌ونهمین سفر استانی پس از بازدید از درمانگاه و شعبه تأمین‌اجتماعی گلپایگان در استان اصفهان، رویکرد محوری این سازمان را توسعه خدمات به ویژه خدمات درمانی اعلام کرد و از آمادگی تأمین‌اجتماعی برای فراهم کردن بسترهای توسعه خدمات درمان تخصصی در درمانگاه تأمین‌اجتماعی گلپایگان تأکید کرد و خواستار مساعدت و همراهی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تأمین نیروی انسانی متخصص موردنیاز این درمانگاه شد.

او همچنین بعد از بازدید از درمانگاه و شعبه تأمین‌اجتماعی گلپایگان در جلسه شورای اداری فرمانداری این شهر گفت: بسیج به‌عنوان یادگار ارزشمند امام راحل، در تاریخ جمهوری اسلامی در همه صحنه‌ها حضوری تأثیرگذار داشته و دارد و دولت سیزدهم نیز با همین روحیه بسیجی و جهادی، در مسیر حل مشکلات کشور در حال حرکت است و تاکنون هم دستاوردهای ارزشمندی در این زمینه داشته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: مأموریت و رسالت سازمان تأمین‌اجتماعی تأمین آرامش و آسایش برای مخاطبان و ذی‌نفعان هم در دوران اشتغال و هم در آینده فراغت از اشتغال آنان است. اگر امروز گرفتار روزمرگی‌ها شویم و از تدبیر و برنامه‌ریزی هدفمند برای آینده غفلت کنیم، نمی‌توانیم برای آینده اقشار تحت پوشش، استمرار خدمات را تضمین کنیم.

وی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در این دولت، از ریل آینده‌سوزی و آینده‌خواری خارج شده و وارد ریل آینده‌سازی شده است؛ البته حرکت در این مسیر بسیار سخت و دشوار است اما با ادامه رویکرد تحولی سازمان تأمین‌اجتماعی و حمایت و همراهی مثال‌زدنی همه ارکان نظام، به آینده بسیار خوشبین هستیم.

موسوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی را دستاوردی بسیار بزرگ توصیف کرد و افزود: در ابتدای این دولت در سازمان تأمین‌اجتماعی برای پرداخت ۲۶ تا ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق ماهانه ذی‌نفعان، هر ماه ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری داشتیم اما مجلس مردمی و نیز دولت انقلابی کاری کم‌نظیر انجام دادند و با تأدیه بی‌سابقه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان که در دولت‌های قبلی سابقه نداشته است، این امکان فراهم شد که سازمان تأمین‌اجتماعی بدهی بانکی عظیمی را که سبب شده بود این سازمان به‌عنوان ابربدهکار بانکی معرفی شود، تسویه کند که اگر این تسویه بدهی انجام نمی‌شد هزینه مالی سالانه آن برای سازمان در حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان می‌بود.

وی ادامه داد: سازمان تأمین‌اجتماعی ۵۰ درصد جامعه را تحت پوشش دارد و باید با اصلاحاتی که در مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه آغاز شده و با همراهی دولت تلاش کنیم پایداری سازمان را برمبنای محاسبات بیمه‌ای تضمین کنیم تا این سازمان که متعلق به شاغلان، بازنشستگان و فعالان حوزه کسب و کار و نهادی بین‌النسلی است بتواند در آینده نیز به خدمات ارزشمند خود به نسل‌های آتی ادامه دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه این نشست هدف از سفرهای استانی را بررسی میدانی شرایط ارائه خدمات به شرکای اجتماعی اعلام کرد و گفت: برخلاف آنچه که گاهی برخی می‌گویند در این دولت نه تنها هیچ دارویی از فهرست تعهدات بیمه‌های پایه خارج نشده بلکه با اجرای طرح دارویار بالغ بر ۴۰۰ قلم داروی جدید و پرهزینه نیز به فهرست تعهدات دارویی بیمه‌ها افزوده شده است. در این دولت همچنین صندوق بیماران صعب‌العلاج برای حمایت مؤثر از این بیماران تأسیس شده که در سال جاری اعتباری ۵ هزار میلیارد تومانی برای آن اختصاص یافته است. پوشش بیمه‌ای درمان‌های ناباروری نیز اقدام دیگری است که در این دولت در مسیر توسعه خدمات و صیانت از مردم انجام شده است.

اولویت هوشمندسازی خدمات تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، هوشمندسازی و شفاف‌سازی و مبارزه با فساد را از اولویت‌های موردتوجه سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد و گفت: در این دولت تعداد خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به ۶۲ خدمت رسیده و در بحث نسخه الکترونیک نیز که گام بسیار بزرگی در مسیر هوشمندسازی بوده است، هم اکنون بالغ بر ۹۷ درصد نسخه‌نویسی و ۹۹ درصد نسخه‌پیچی در قالب سامانه نسخه الکترونیک انجام می‌شود و در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر سازمان‌های بیمه‌ درمان در حال ورود به فاز تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان هستیم.

وی افزود: در حوزه ارتقای شفافیت، با راه‌اندازی سامانه "تأمین‌نما" همه اطلاعات و اعداد و ارقام عملکردی سازمان تأمین‌اجتماعی در معرض قضاوت و ارزیابی همگان قرار گرفته و در حوزه مبارزه با فساد و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت نظارت مردمی در ارتقای سلامت سازمان، درگاه نظارت مردمی سازمان را راه‌اندازی کرده‌ایم.

کد خبر: 65765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =