به گزارش آتیهآنلاین به نقل از شستا، مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت کشتیرانی دریای خزر با حضور ۸۶.۸ درصد سهامداران برگزار شد.
کامبیز جهانبانی، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در این مجمع با بیان اینکه حرکت شتابانی در توسعه ناوگان کشتیرانی دریای خزر صورت گرفته است، گفت: هدف ما استفاده حداکثری از ظرفیت صنایع داخلی کشور در جهت توسعه ناوگان کشتیرانی دریای خزر و افزایش تعداد ناوگان از لحاظ کمی و کیفی است.
وی افزود: نگاه ما به صنعت داخلی نگاه راهبردی است و کشتیرانی دریای خزر برای اولین بار، سفارش ساخت شناورهای خود را در مجتمع کشتی سازی صنایع صدرا ثبت کرد و خوشبختانه ساخت این شناور در سال گذشته آغاز شد و چنانچه این صنعت با توان، علم و دانش فنی و مهندسی، تولید کشتی در داخل را تحقق بخشد، میتوان از این فرصت برای سفارش بیشتر ناوگان کشتیهای دریای خزر استفاده کرد.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به نگاه ویژه کشتیرانی دریای خزر به حمل کالاهای صادراتی افزود: اولویت و محورهای سفرهای دریایی کشتیرانی دریای خزر بر مبنای حمل کالاهای صادراتی است؛ به نحوی که در حال حاضر و برای نخستین بار، تراز حملونقل در کشتیرانی دریای خزر مثبت شده است.
جهانبانی ادامه داد: در سبد حمل کالا در کشتیرانی دریای خزر، حجم کالاهای صادراتی بیشتر از حمل کالاهای وارداتی است؛ ضمن اینکه کشتیرانی دریای خزر معقتد است با این دیدگاه نه تنها به اقتصاد کشور کمک میشود؛ بلکه به تولید و اشتغال هم کمک میشود. بر همین اساس کشتیرانی دریای خزر به منظور حمل کالاهای صادراتی و محصولات باغی توسعه ناوگان خود را در برنامه دارد.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به تجهیز این شرکت به کشتیهای کانتینربر یخچالی افزود: در حال حاضر یک فروند از کشتیهای این ناوگان با کل ظرفیت کانتینر یخچالی حمل میکند و این مزیت در منطقه تنها در اختیار کشتیرانی دریای خزر است؛ به نحوی که این شرکت آمادگی دارد که در صورت تقاضای بازار صادراتی برای صاردات مرکبات، محصولات باغی و کشاورزی کانتینرهای یخچالی را با توجه به زیرساختهای موجود در بنادر مبدا و مقصد، به این مهم اختصاص دهد.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از دانش و توان مهندسی فنی و بومی گفت: شرکت کشتیرانی دریای خزر تعمیرات ادواری تمامی شناورهای خود را در مجتمعهای کشتیسازی داخلی انجام می دهد. همچنین این شرکت، برای تأمین قطعات و تعمیرات سفری ناوگان خود از ظرفیت و توان داخلی استفاده میکند. علاوه بر این در ساخت بسیاری از قطعات، از شرکتهای دانشبنیان استفاده شده و در ساخت بسیاری از قطعات با توجه به تحریمهای موجود، با دانش و توان جوانان داخل کشور انجام شده و خوشبختانه امروز هیچ یک از کشتیهای این شرکت به دلیل نبود قطعات، لوازم و تجهیزات حساس، بدون فعالیت نیستند.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به روان شدن امر صادرات افزود: در حال حاضر تمامی کشتیهای ناوگان کشتیرانی دریای خزر کالاهای صادراتی را حمل میکنند و فقدانی بابت کمبود کشتی برای حمل کالای صادراتی وجود ندارد.
وی با بیان این نکته که در حال حاضر تمامی دریانوردان فعال بر روی کشتیهای دریای خزر ایرانی هستند، گفت: در حال حاضر جوانان ایرانی متخصص حوزه دریانوردی ناوگان کشتیرانی دریای خزر را راهبری میکنند.
جهانبانی با اشاره به نقش کشتیرانی دریای خزر در کریدور شمال- جنوب گفت: در سالهای اخیر براساس توصیه و دستورات مقامهای ارشد کشور کریدور شمال – جنوب اهمیت ویژهای پیدا کرده است که در این خصوص هم، کشتیرانی دریای خزر نقش ویژهای دارد و بخش دریایی کریدور شمال – جنوب در دریای خزر در اختیار این شرکت است. همچنین کشتیرانی دریای خزر این آمادگی را دارد در صورت تقاضا سرویسهای بیشتری را در کریدور شمال – جنوب به صاحبان کالا ارائه کند.
وی با بیان این نکته که شناورهای کشتیرانی دریای خزر به تمامی بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر تردد دارد، گفت: در حال حاضر شناورهای کشتیرانی دریای خزر به تمامی بنادر دریای خزر و کشورهای حوزه CIS خطوط ویژه و منظم هفتگی دارد؛ این خطوط منظم هفتگی با محوریت صادرات و توسعه پایدار آماده ارائه سرویس به صاحبان کالا در بخش واردات و صادرات است.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در پایان گفت: کشتیرانی دریای خزر در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به۶ ماهه سال گذشته شاهد افزایش درآمد و سودآوری بیش از دو برابر شد. همانطور که در سال گذشته نیز این شرکت شاهد جهش و افزایش چشمگیری در افزایش درآمد بود.
نظر شما