به گزارش آتیهآنلاین به نقل از ایرنا، محمد عاشوری به مناسبت هفته دولت با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم گفت: مجموعه مدیران و کارکنان تامیناجتماعی در استان قم به دنبال راهکارهای تحولی در حوزه ارائه خدمات هستند و سعی دارند با مواجهه صحیح در حوزههای مختلف، اهداف سازمانی در زمینه تامین منابع لازم برای ایفای تعهدات را محقق کنند.
وی افزود: ما در اداره کل تامیناجتماعی قم متکفل خدمت به ۵۷ درصد از جمعیت استان هستیم و متناسب با این مسوولیت سنگین، باید با تامین منابع، تعهدات و تکالیف قانونی را در قبال جامعه تحت پوشش به خوبی ایفا کنیم.
عاشوری ادامه داد: باید با برنامهریزی مناسب و اثربخش پاسخگوی نیاز جامعه تحت پوشش در حوزه ماموریتی خود باشیم و سازوکارهای لازم برای توسعه خدمات در بخشهای مختلف را فراهم کنیم.
مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان اینکه خدمات مهم و تاثیرگذاری در دولت سیزدهم با تدوین برخی از برنامههای تحولی، توسعه یافته گفت: این اداره کل با افزایش پوشش جمعیتی، توانسته است خدمات مختلف بیمهای را بهعنوان یک حق همگانی برای بخش اعظمی از جامعه فراهم کند.
وی با اعلام جذب هشت هزار و ۲۵۰ بیمهشده جدید در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، از هدفگذاری این اداره کل برای افزایش پوشش بیمهای به ۱۵ هزار بیمه شده تا پایان دولت سیزدهم در این طرح خبر داد.
عاشوری افزود: اجرای کامل قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بیسرپرست و بدسرپرست با حمایت از خانواده و تشویق به فرزندآوری، پرداخت کمکهزینه بارداری به صورت ماهیانه با هدف حمایت از مادران باردار، پرداخت غیرحضوری کمکهزینه پروتز و اروتز و صرفهجویی ۴۴ درصدی نسبت به ۲ سال قبل در مصارف صندوق بیمه بیکاری استان از طریق پایش مقرریبگیران بیمه بیکاری نیز از اقدام های اثربخش حمایتی این اداره کل در ۲ سال فعالیت دولت مردمی سیزدهم در استان قم است.
افزایش ۳۶ درصدی تعداد بیمهشدگان مشاغل آزاد در قم
وی همچنین افزایش ۳۶ درصدی تعداد بیمهشدگان مشاغل آزاد در راستای گسترش چتر بیمهای، پیگیری راهاندازی دو کارگزاری خاص حقیقی بازرسی از دفاتر قانونی، انجام فرآیند بازرسی از کارگاهها توسط کارگزاریهای رسمی، ایجاد حساب کاربری مخاطبان، خدمات غیرحضوری سابقه پرداخت حق بیمه و نامنویسی و استعلام وضعیت بیمه شدگان تامیناجتماعی را از جمله اقدامهای این اداره کل در دولت سیزدهم برشمرد.
مدیرکل تامیناجتماعی قم تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی در تامیناجتماعی استان و همچنین اجرای طرح گفتمان مردمی تامین در قالب تشکیل سه گروه با عناوین «گفتمان مردمی تامین با کارفرمایان و پیمانکاران»، «گفتمان مردمی تامین با بیمه شدگان» و «گفتمان مردمی تامین با بازنشستگان و مستمری بگیران» را از دیگر گامهای مهم در دوره جدید مدیریتی نام برد.
عاشوری تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی که در افق برنامه سال ۱۴۰۴ سازمانی پایدار، با فرآیندهای هوشمند ارائه خدمات کیفی به گروههای تحت پوشش است، به طور حتم با توجه دولت مردمی سیزدهم به وضعیت معیشت به ویژه اقشار آسیبپذیر میتواند بهرهمندی آحاد جامعه از خدمات بهداشتی، درمانی و بیمههای اجتماعی را بهعنوان یک حق همگانی جامه عمل بپوشاند.
وی با ارائه آخرین دادههای آماری از حوزه فعالیتی اداره کل تامین اجتماعی استان قم، بیان کرد: تا پایان مرداد امسال، ۲۵۲ هزار و ۲۷۲ نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی قم هستند که در گروههای اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل و آزاد، رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی و بیمه توافقی قرار گرفتهاند.
عاشوری افزود: از مجموع بیمهشدههای اصلی تامین اجتماعی در استان ۱۴۹ هزار و ۹۷۰ نفر بیمه شده اجباری هستند که ۵۵ درصد بیمهشدههای اصلی این سازمان را در قم تشکیل میدهند.
وی ادامه داد: از دیگر گروههای بیمهشده اصلی تامین اجتماعی میتوان به بیمه شدههای اختیاری با ۱۰ هزار و ۷۴۸ نفر، بیمه شده حرف و مشاغل آزاد با ۱۹ هزار و ۷۵۸ نفر و رانندگان با ۱۱ هزار و ۴۴۵ نفر اشاره کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی قم بیان کرد: ۴۱۲۳ نفر قالیباف، ۱۳ هزار و ۸۰۸ نفر کارگر ساختمانی، ۱۱۹۸ نفر مقرریبگیر بیمه بیکاری، ۳۷ هزار و ۴۹۷ نفر بیمه شده توافقی و سه هزار و ۵۵۹ کارفرمای صنفی دیگر بیمه شدههای اصلی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قم هستند که از خدمات این سازمان استفاده میکنند.
بیش از ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قم
وی جمعیت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم را ۸۲۹ هزار و ۱۴۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این آمار، تعداد ۳۱۴ هزار و ۶۵ نفر بیمه شده اصلی و ۵۱۵ هزار و ۸۱ نفر بیمه شده تبعی هستند.
عاشوری افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۱۵۲ کارگاه فعال در استان قم مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و برای کارگران خود حق بیمه واریز میکنند.
مدیرکل تامیناجتماعی قم با اشاره به ارائه ۴۸ خدمت غیرحضوری توسط تامین اجتماعی قم، بیان کرد: خدمات غیرحضوری شده تامین اجتماعی در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی اینترنتی es.tamin.ir قابل دسترسی و دریافت است.
وی استقبال مردم استان از دریافت خدمات تامین اجتماعی بهصورت غیرحضوری را خوب ارزیابی کرد و گفت: در دو سال آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون فقط در بخش عقد قرارداد، بیش از هشت هزار نفر بهصورت غیرحضوری با این اداره کل در قالب بیمههای مشاغل آزاد و اختیاری قرارداد بسته و بیمهپرداز اصلی سازمان شدهاند.
عاشوری تاکید کرد: مخاطبان تامین اجتماعی میتوانند هرگونه مشکل خود در ارتباط با این سازمان را با مرکز ارتباطات مردمی این سازمان به شماره ۱۴۲۰ بهصورت شبانه روزی در میان بگذارند و کد پیگیری دریافت کنند.
اداره کل تامین اجتماعی استان قم با چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج کارگزاری رسمی، ۱۸ خدمت مختلف بیمهای را به مخاطبان خود ارائه میدهد.
نظر شما