اعزام ۴ گیلانی به مسابقات جهانی مهارتی فرانسه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای از اعزام منتخبان گیلانی به مسابقات جهانی مهارتی فرانسه در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، کاظم پورنصیری، در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته ملی مهارت بیان کرد: در گام اول انقلاب را با نهضت سوادآموزی ملی آغاز کردیم و در گام دوم انقلاب نیز مهارت‌آموزی در دستور کار و برنامه‌ها داریم.

پورنصیری با توجه به نام‌گذاری امسال به نام “مهار تورم و رشد تولید” بیان کرد: از مهمترین عواملی که در رشد تولید مؤثر باشد توانمندسازی نیروی انسانی است که می‌تواند بهره‌وری تولید را افزایش دهد.

وی با اشاره به جایگاه پنجم گیلان در مسابقات ملی مهارت در بین ۳۳ رشته مهارتی رقابتی گفت: این مسابقات بر اساس استانداردهای دقیق مهارتی و به صورت پروژه محور برگزار شد و چهار نفر از دریافت‌کنندگان گیلانی توانستند مدال نقره دریافت کنند و به اردوی آماده‌سازی راهیابی به مسابقه‌های جهانی مهارتی راه یابند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان افزود: خانم اسماعیلی در بخش فناوری مد، آقایان حسین‌زاده در تولید نان حجیم، کوچکی مقدم در طراحی گرافیک و نوراللهی در اتصالات چوبی، منتخبان گیلانی هستند که در سال ۲۰۲۴ به مسابقات جهانی فرانسه اعزام می‌شوند.

پورنصیری با اشاره به برنامه طرح تابستانه مهارت برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در استان گیلان بیان کرد: طرح تابستانه مهارت برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال با عنوان دوره‌های طرح ایران مهارت و برای گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال با عنوان کارآموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد در حال اجراست.

کد خبر: 62631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =