به گزارش آتیهآنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی آذری با اشاره به تلاش ایرلاینها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، بیان کرد: یکی از دلایل و استناد ایرلاینها برای افزایش قیمت بلیت، این است که هزینهها افزایش پیدا کرده است و توان نگهداری را ندارند بنابراین به افزایش قیمت بلیتها روی آوردند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی در صنعت هوایی کشور، بحث فرسوده بودن ناوگان هواپیمایی است که باید برای اینکه از زمینگیر شدن این ناوگان جلوگیری کنیم، به هر ترتیبی که امکانپذیر است به دنبال نوسازی این ناوگان باشیم و باید در حوزه تحریمهای صنعت هوایی با حفظ اقتدار ملی یکسری گشایشها صورت گیرد.
این عضو کمیسیون عمران افزود: اگر ما در حوزه روابط بینالمللی گشایشی انجام ندهیم، این فرسودگی ناوگان هوایی ممکن است بعدها به ما آسیب بزند و با ادامه این روند بالاخره این صنعت زمینگیر خواهد شد.
نمانیده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی، گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما اصلا در این وضعیت اقتصادی سزاوار نیست. حتی ممکن است کار به جایی برسد که سفر با هواپیما به یک سفر لوکس تبدیل شود. این اصلا در شأن کشور ما نیست.
وی افزود: پیشنهاد بنده این است که کمیسیون عمران در جلساتی که برگزار می کند پیشنهادات فعالان این صنعت را اخذ کند و با همفکری شوراهای عالی مسئول در این حوزه به یک جمعبندی کارشناسی برسند.
آذری در ادامه گفت: این که بنا باشد بهای فرسودگی ناوگان هوایی و جبران هزینهها به مردم تحمیل شود کار اشتباهی است. البته فرسودگی ناوگان هوایی یک دلیل است و تورم و تحریمها و فشارهای خارج از مرزها از عوامل دیگری است که بر ایرلاین فشار وارد می کند اما به هر حال دولت باید به نحوی این موضوع را مدیریت کند که گرانی بلیتها به مردم تحمیل نشده و دسترسی مردم به هواپیما محدود نشود.
نظر شما